Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Practical Hindi

General data

Course ID: 09-HINDIND-36
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Practical Hindi
Name in Polish: Praktyczna nauka języka hindi
Organizational unit: Institute of Oriental Studies
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
(in Polish) Przedmioty dla programu S1-FIin
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Hindi
Major:

Philology, indology.

Module learning aims:

(in Polish) Rozwinięcie umiejętności poprawnego (leksykalnie, gramatycznie, fonetycznie) wypowiadania się w języku hindi w zakresie wybranych zakresów tematycznych z użyciem specyficznego dla danego tematu słownictwa. Ćwiczenie umiejętności prowadzenia dyskusji na dany temat; umiejętności pisania krótkich streszczeń tekstów czytanych kilkakrotnie przez lektora; umiejętności poprawnego tłumaczenia z języka polskiego na hindi i odwrotnie w zakresie leksyki obowiązujących tematów. Kształtowanie świadomości różnorodności kulturowej i postawy otwartości wobec inności.

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Znajomość podstawowej terminologii gramatycznej, w tym składniowej i fonetycznej oraz materiału z pierwszego semestru i drugiego semestru z zajęć gramatyki hindi i praktycznej nauki języka hindi.

Information on where to find course materials:

Information on course materials is provided during classes.

Student workload (ECTS credits):

12

Short description: (in Polish)

Pogłębianie i poznawanie nowego słownictwa w nowych zakresach tematycznych.

Full description: (in Polish)

Zakres tematyczny związany z odwiedzeniem restauracji, kina, bazaru; z przemysłem filmowym.

Zakres tematyczny związany z pogodą, zjawiskami meteorologicznymi, strefami klimatycznymi, monsunem.

Zakres tematyczny związany z problemami społecznymi Indii: biedą, bezrobociem, pracą dzieci.

Czasowniki intensywne; czasowniki modyfikujące: cukna, sakna, pana; czasowniki odimienne proste i złożone; czasowniki kauzatywne; zaimki emfatyczne; strona bierna; zdania warunkowe.

Umiejętność praktycznego zastosowania ww., tj.: umiejętność budowania bardziej złożonych i gramatycznie poprawnych zdań.

Bibliography:

Danuta Stasik, Język hindi, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 1997.

Michael C. Shapiro, A Primer of Modern Standard Hindi, Motilal Banarsidas Publishers, New Delhi 2003.

Ronald S. McGregor, Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, New Delhi 2000.

Rupert Snell, Simone Wightman, Teach Yourself Hindi, Hodder Education, London 2010.

Kavita Kumar, Speak Hindi from Day 1, Rupa, New Delhi 2008.

and others

Learning outcomes: (in Polish)

Student:

1. Ma coraz większą świadomość kompleksowej natury języka hindi, jego złożoności i historycznej zmienności a także jego ścisłego powiązania z językami klasycznymi.

2. Umie coraz sprawniej zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników dwujęzycznych oraz multimedialnych źródeł informacji.

3. Potrafi korygować dość złożone błędy wypowiedzi ustnych i pisemnych w zakresie bardziej złożonych zagadnień gramatycznych, fonetycznych i ortograficznych, a także leksykalnych charakterystycznych dla tematów obowiązujących w trzecim semestrze.

4. Przygotowuje podczas zajęć streszczenia w języku hindi dłuższych historyjek usłyszanych dwukrotnie, złożone dialogi w hindi oraz tłumaczenia z języka hindi na język polski i odwrotnie bardziej rozbudowanych zdań związanych z tematyką obowiązującą w semestrze, zachowując większą poprawność w zakresie bardziej złożonych zagadnień gramatycznych i ortograficznych, a także leksykalnych.

5. Rozumie potrzebę ciągłego i nieustannego doskonalenia języka.

6. Potrafi sprawnie pracować w grupie przyjmując różne role i perspektywy przy omawianiu problemów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie: obecność na zajęciach (3 nieusprawiedliwione dopuszczone), zaliczenie kolokwiów w czasie semestru, wykonywanie zadań domowych, aktywna postawa na zajęciach.

Egzamin ustny i pisemny.

Skala ocen:

5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3,0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)