Practical Hindi
General data
Course ID: | 09-HINDIND-36 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Practical Hindi |
Name in Polish: | Praktyczna nauka języka hindi |
Organizational unit: | Institute of Oriental Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FIin |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Hindi |
Major: | Philology, indology. |
Module learning aims: | (in Polish) Rozwinięcie umiejętności poprawnego (leksykalnie, gramatycznie, fonetycznie) wypowiadania się w języku hindi w zakresie wybranych zakresów tematycznych z użyciem specyficznego dla danego tematu słownictwa. Ćwiczenie umiejętności prowadzenia dyskusji na dany temat; umiejętności pisania krótkich streszczeń tekstów czytanych kilkakrotnie przez lektora; umiejętności poprawnego tłumaczenia z języka polskiego na hindi i odwrotnie w zakresie leksyki obowiązujących tematów. Kształtowanie świadomości różnorodności kulturowej i postawy otwartości wobec inności. |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Znajomość podstawowej terminologii gramatycznej, w tym składniowej i fonetycznej oraz materiału z pierwszego semestru i drugiego semestru z zajęć gramatyki hindi i praktycznej nauki języka hindi. |
Information on where to find course materials: | Information on course materials is provided during classes. |
Student workload (ECTS credits): | 12 |
Short description: |
(in Polish) Pogłębianie i poznawanie nowego słownictwa w nowych zakresach tematycznych. |
Full description: |
(in Polish) Zakres tematyczny związany z odwiedzeniem restauracji, kina, bazaru; z przemysłem filmowym. Zakres tematyczny związany z pogodą, zjawiskami meteorologicznymi, strefami klimatycznymi, monsunem. Zakres tematyczny związany z problemami społecznymi Indii: biedą, bezrobociem, pracą dzieci. Czasowniki intensywne; czasowniki modyfikujące: cukna, sakna, pana; czasowniki odimienne proste i złożone; czasowniki kauzatywne; zaimki emfatyczne; strona bierna; zdania warunkowe. Umiejętność praktycznego zastosowania ww., tj.: umiejętność budowania bardziej złożonych i gramatycznie poprawnych zdań. |
Bibliography: |
Danuta Stasik, Język hindi, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 1997. Michael C. Shapiro, A Primer of Modern Standard Hindi, Motilal Banarsidas Publishers, New Delhi 2003. Ronald S. McGregor, Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, New Delhi 2000. Rupert Snell, Simone Wightman, Teach Yourself Hindi, Hodder Education, London 2010. Kavita Kumar, Speak Hindi from Day 1, Rupa, New Delhi 2008. and others |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student: 1. Ma coraz większą świadomość kompleksowej natury języka hindi, jego złożoności i historycznej zmienności a także jego ścisłego powiązania z językami klasycznymi. 2. Umie coraz sprawniej zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników dwujęzycznych oraz multimedialnych źródeł informacji. 3. Potrafi korygować dość złożone błędy wypowiedzi ustnych i pisemnych w zakresie bardziej złożonych zagadnień gramatycznych, fonetycznych i ortograficznych, a także leksykalnych charakterystycznych dla tematów obowiązujących w trzecim semestrze. 4. Przygotowuje podczas zajęć streszczenia w języku hindi dłuższych historyjek usłyszanych dwukrotnie, złożone dialogi w hindi oraz tłumaczenia z języka hindi na język polski i odwrotnie bardziej rozbudowanych zdań związanych z tematyką obowiązującą w semestrze, zachowując większą poprawność w zakresie bardziej złożonych zagadnień gramatycznych i ortograficznych, a także leksykalnych. 5. Rozumie potrzebę ciągłego i nieustannego doskonalenia języka. 6. Potrafi sprawnie pracować w grupie przyjmując różne role i perspektywy przy omawianiu problemów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie: obecność na zajęciach (3 nieusprawiedliwione dopuszczone), zaliczenie kolokwiów w czasie semestru, wykonywanie zadań domowych, aktywna postawa na zajęciach. Egzamin ustny i pisemny. Skala ocen: 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.