Hindi Grammar
General data
Course ID: | 09-GRHIND-66 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Hindi Grammar |
Name in Polish: | Gramatyka języka hindi |
Organizational unit: | Institute of Oriental Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FIin |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
Major: | Philology, indology. |
Module learning aims: | (in Polish) Pogłębianie wiedzy na temat gramatyki j. hindi. |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Wiedza i umiejętności z zajęć z gramatyki j. hindi z semestrów pierwszego, drugiego, trzeciego, czwartego i piątego. |
Information on where to find course materials: | Information on course materials is provided during classes. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | Classes, assignements, projects. |
Student workload (ECTS credits): | 2 |
Short description: |
(in Polish) Zaawansowane zagadnienia gramatyczne. |
Full description: |
(in Polish) Zaawansowane zagadnienia gramatyczne: spójniki, wykrzykniki, zdania eliptyczne, partykuły, mowa zależna i potocznie zależna, tryby przypuszczające II, III, IV, tryb warunkowy II i III, słowotwórstwo. |
Bibliography: |
Danuta Stasik, Język hindi, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 1997. Michael C. Shapiro, A Primer of Modern Standard Hindi, Motilal Banarsidas Publishers, New Delhi 2003. Ronald S. McGregor, Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, New Delhi 2000. Rupert Snell, Simone Wightman, Teach Yourself Hindi, Hodder Education, London 2010. Kavita Kumar, Speak Hindi from Day 1, Rupa, New Delhi 2008. and others |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student: 1. Ma dużą świadomość kompleksowej natury języka hindi, jego historycznej złożoności i zmienności a także jego powiązania z językami klasycznymi i innymi językami jako źródłami zapożyczeń. 2. Umie bardzo sprawnie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników dwujęzycznych i jednojęzycznych oraz złożonych multimedialnych źródeł informacji. 3. Potrafi korygować dość złożone błędy w dłuższych wypowiedziach ustnych i pisemnych w zakresie bardzo złożonych zagadnień gramatycznych, fonetycznych i ortograficznych, a także leksykalnych charakterystycznych dla tematów obowiązujących w piątym semestrze. 4. Przygotowuje podczas zajęć streszczenia w języku hindi długich opowieści usłyszanych dwukrotnie lub jednokrotnie, tworzy bardzo złożone dialogi w hindi oraz tłumaczenia z języka hindi na język polski i odwrotnie rozbudowanych tekstów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze, zachowując coraz większą poprawność w zakresie złożonych zagadnień gramatycznych i ortograficznych, a także leksykalnych. 5. Rozumie potrzebę ciągłego i nieustannego doskonalenia języka. 6. Potrafi sprawnie pracować w grupie i twórczo przyjmuje różne role oraz perspektywy przy omawianiu bardzo złożonych problemów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Testy, sprawdziany, zadania tłumaczeniowe. Egzamin pisemny. |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Go to timetable
MO TU W TH FR KON
|
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Tomasz Borowiak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Exam
discussion seminar - Exam |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.