Hindi Grammar
General data
Course ID: | 09-GRHIND-36 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Hindi Grammar |
Name in Polish: | Gramatyka języka hindi |
Organizational unit: | Institute of Oriental Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze (in Polish) Przedmioty dla programu S1-FIin |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Major: | Philology, indology. |
Module learning aims: | (in Polish) Przekazanie wiedzy z zakresu gramatyki j. hindi. |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Znajomość podstawowej terminologii gramatycznej, w tym składniowej i fonetycznej, zakres wiedzy i umiejętności z poprzednich dwóch semestrów zajęć. |
Information on where to find course materials: | Information on course materials is provided during classes. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | Classes, assignements, projects. |
Student workload (ECTS credits): | 2 |
Short description: |
(in Polish) Dalsze zagadnienia gramatyczne. |
Full description: |
(in Polish) Czasowniki intensywne; czasowniki modyfikujące: cukna, sakna, pana; czasowniki odimienne proste i złożone; czasowniki kauzatywne; zaimki emfatyczne; strona bierna; zdania warunkowe. |
Bibliography: |
Danuta Stasik, Język hindi, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 1997. Michael C. Shapiro, A Primer of Modern Standard Hindi, Motilal Banarsidas Publishers, New Delhi 2003. Ronald S. McGregor, Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, New Delhi 2000. Rupert Snell, Simone Wightman, Teach Yourself Hindi, Hodder Education, London 2010. Kavita Kumar, Speak Hindi from Day 1, Rupa, New Delhi 2008. and others. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student 1. Ma świadomość kompleksowej natury języka hindi, jego złożoności i historycznej zmienności a także jego powiązania z językami klasycznymi. 2. Umie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników dwujęzycznych oraz multimedialnych źródeł informacji. 3. Rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia języka. 4. Potrafi pracować w grupie przyjmując różne role i perspektywy przy omawianiu problemów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Aktywność studenta na zajęciach, sprawdzanie zadań domowych, tłumaczeń, testy gramatyczno-leksykalne; zaliczenie na ocenę pisemne. |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Tomasz Borowiak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU KON
KON
W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Monika Browarczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.