Glottodidactics
General data
Course ID: | 09-GLOTTO-SK-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Glottodidactics |
Name in Polish: | Glottodydaktyka |
Organizational unit: | Chair of Scandinavian Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze winter semester 1, full-time BA programme, Philology, Danish Philology winter semester 1, full-time BA programme, Philology, Norwegian Philology winter semester 1, full-time BA programme, Philology, Swedish Philology |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | (unknown) |
Major: | (in Polish) filologia skandynawska |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) 6.Formalizm amerykański i pojęcia języka poetyckiego, uważnej lektury i błędu intencji;7.Semiotyka w ujęciu Rolanda Barthes’a (teoria mitu) i Umberto Eco (intencjonalność autora, dzieła i czytelnika);8.Związki literaturoznawstwa z językoznawstwem (Ferdinand de Saussure);9.Poststrukturalizm jako wyraz kryzysu strukturalizmu;10.Nurt badań feministycznych w literaturoznawstwie: feminizm pierwszej, drugiej i trzeciej fali.Przedmiot do wyboru 2 -(glottodydaktyka i akwizycja języka, ćwiczenia 30 h)A.Glottodydaktyka(mgr Piotr Jankowiak)Celem zajęć jest zapoznanie studentów z ważniejszymi zagadnieniami, dotyczącymi nauczania i uczenia się języków obcych w celu krytycznego spojrzenia na własne doświadczenia w tym zakresie, a więc krytycznej oceny zarówno prowadzenia lekcji języków obcych przez nauczycieli w szkole podstawowej i średniej, jak również własnych metod uczenia się języków obcych oraz ich efektów, a także (samo-)krytycznej oceny przyczyn popełnianych błędów w toku uczenia się i ich wpływu na osiągane efekty. |
Full description: |
(in Polish) Przyswajanie języka obcego w sposób naturalny a uczenie się w warunkach instytucjonalnych (m.in. teorie akwizycji językowej). Czynniki wpływające na przyswajanie i naukę języków (czynniki natury biologicznej, interferencja, motywacja, postawy, samoocena, podejmowanie ryzyka). Konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania języków obcych oraz indywidualne czynniki warunkujące sukces lub niepowodzenie w procesie uczenia się z uwzględnieniem strategii i technik uczenia się. Kompetencja komunikacyjna i strategie komunikacyjne (typologia, przykłady). |
Bibliography: |
(in Polish) H. Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych, W-wa 2001.; E. Dąbrowska, W. Kubiński (red.), Akwizycja języka w świetle językoznawstwa kognitywnego, Universitas, Kraków 2003.; J. Arabski, O przyswajaniu języka drugiego (obcego), WSiP, W-wa 1985.; Lightbown, P., & Spada, N. How languages are learned (4th ed., Oxford handbooks for language teachers). Oxford: Oxford University Press 2013. G. Heyd, Deutsch lehren, Diesterweg, Frankfurt/M. 1991.; H. Komorowska, Testy w nauczaniu j. obcych, W-wa 1984. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student: Ma podstawową wiedzę i potrafi wypowiadać się pisemnie i ustnie na temat procesu przyswajania języków w sposób naturalny i uczenia się w warunkach instytucjonalnych Potrafi analizować i krytycznie oceniać informacje z różnych źródeł dotyczące omawianych tematów Potrafi wypowiadać się na wybrane tematy z dziedziny wiedzy o nauczaniu języków obcych Potrafi pracować w grupie przy wykonywaniu projektów Ma pogłębioną wiedzę na temat różnorodności kulturowej i światopoglądowej Rozumie potrzebę uczenia się języków przez całe życie, jest gotów do krytycznej oceny swojej wiedzy dotyczącej przyswajania języków oraz jej wykorzystania na dalszych etapach studiów filologicznych oraz w życiu zawodowym |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z istotnymi błędami i/lub brakami dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami lub brakami (poziom minimalnie wymagany, akceptowany przez nauczyciela akademickiego) niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO CW
TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Piotr Jankowiak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Marianna Meyer-Czajka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Marianna Meyer-Czajka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.