Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Glottodidactics

General data

Course ID: 09-GLOTTO-SK-11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Glottodidactics
Name in Polish: Glottodydaktyka
Organizational unit: Chair of Scandinavian Studies
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
winter semester 1, full-time BA programme, Philology, Danish Philology
winter semester 1, full-time BA programme, Philology, Norwegian Philology
winter semester 1, full-time BA programme, Philology, Swedish Philology
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Major:

(in Polish) filologia skandynawska

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) 6.Formalizm amerykański i pojęcia języka poetyckiego, uważnej lektury i błędu intencji;7.Semiotyka w ujęciu Rolanda Barthes’a (teoria mitu) i Umberto Eco (intencjonalność autora, dzieła i czytelnika);8.Związki literaturoznawstwa z językoznawstwem (Ferdinand de Saussure);9.Poststrukturalizm jako wyraz kryzysu strukturalizmu;10.Nurt badań feministycznych w literaturoznawstwie: feminizm pierwszej, drugiej i trzeciej fali.Przedmiot do wyboru 2 -(glottodydaktyka i akwizycja języka, ćwiczenia 30 h)A.Glottodydaktyka(mgr Piotr Jankowiak)Celem zajęć jest zapoznanie studentów z ważniejszymi zagadnieniami, dotyczącymi nauczania i uczenia się języków obcych w celu krytycznego spojrzenia na własne doświadczenia w tym zakresie, a więc krytycznej oceny zarówno prowadzenia lekcji języków obcych przez nauczycieli w szkole podstawowej i średniej, jak również własnych metod uczenia się języków obcych oraz ich efektów, a także (samo-)krytycznej oceny przyczyn popełnianych błędów w toku uczenia się i ich wpływu na osiągane efekty.

Full description: (in Polish)

Przyswajanie języka obcego w sposób naturalny a uczenie się w warunkach instytucjonalnych (m.in. teorie akwizycji językowej).

Czynniki wpływające na przyswajanie i naukę języków (czynniki natury biologicznej, interferencja, motywacja, postawy, samoocena,

podejmowanie ryzyka).

Konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania języków obcych oraz indywidualne czynniki warunkujące sukces lub niepowodzenie w

procesie uczenia się z uwzględnieniem strategii i technik uczenia się.

Kompetencja komunikacyjna i strategie komunikacyjne (typologia, przykłady).

Bibliography: (in Polish)

H. Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych, W-wa 2001.;

E. Dąbrowska, W. Kubiński (red.), Akwizycja języka w świetle językoznawstwa kognitywnego,

Universitas, Kraków 2003.;

J. Arabski, O przyswajaniu języka drugiego (obcego), WSiP, W-wa 1985.;

Lightbown, P., & Spada, N. How languages are learned (4th ed., Oxford handbooks for language

teachers). Oxford: Oxford University Press 2013.

G. Heyd, Deutsch lehren, Diesterweg, Frankfurt/M. 1991.;

H. Komorowska, Testy w nauczaniu j. obcych, W-wa 1984.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student:

Ma podstawową wiedzę i potrafi wypowiadać się pisemnie i ustnie na temat procesu przyswajania języków w sposób

naturalny i uczenia się w warunkach instytucjonalnych

Potrafi analizować i krytycznie oceniać informacje z różnych źródeł dotyczące omawianych tematów

Potrafi wypowiadać się na wybrane tematy z dziedziny wiedzy o nauczaniu języków obcych

Potrafi pracować w grupie przy wykonywaniu projektów

Ma pogłębioną wiedzę na temat różnorodności kulturowej i światopoglądowej

Rozumie potrzebę uczenia się języków przez całe życie, jest gotów do krytycznej oceny swojej wiedzy dotyczącej przyswajania języków oraz jej wykorzystania na dalszych etapach studiów filologicznych oraz w życiu zawodowym

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia

poszczególnych efektów

dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami

dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków

dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z istotnymi błędami i/lub brakami

dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami lub brakami (poziom minimalnie wymagany, akceptowany przez nauczyciela akademickiego)

niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane

Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Piotr Jankowiak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit

Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Marianna Meyer-Czajka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit

Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Marianna Meyer-Czajka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit

Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-25
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)