Dydaktyka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-DLAk-ila-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka angielskiego |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu X-S1x-LingStX |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | lingwistyka stosowana z wiodącym jęz. niemieckim, specjalizacja glottodydaktyczna |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Zapoznanie ze specyfiką języka angielskiego jako obcego oraz podstawami programowymi nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej. 2. Wykształcenie umiejętności prawidłowego doboru form pracy i materiałów dydaktycznych. 3. Zapoznanie z metodami nauczania poszczególnych podsystemów i sprawności językowych. 4. Przygotowanie do krytycznej analizy zdarzeń dydaktycznych. 5. Uwrażliwienie na konieczność ciągłego doskonalenia zawodowego. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie dotyczy |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | znajomość języka angielskiego na poziomie B2 ESOKJ |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Materiały będą udostępniane studentom w trakcie zajęć, a także w ramach platformy MS Teams. Opracowania akademickie (książki, podręczniki, artykuły) są dostępne w Bibliotece Filologicznej Novum. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład problemowy Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Metoda projektu Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 3 punkty ECTS Nakład pracy studenta : Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 h Praca własna studenta: Przygotowanie do zajęć 10 h Czytanie wskazanej literatury 15 h Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 15 h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 20 h … SUMA GODZIN 60 h LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 3 pkt |
Pełny opis: |
W ramach zajęć omawiane będą następujące zagadnienia tematyczne: Nauczanie języka angielskiego jako języka obcego. Podstawa programowa i program w praktyce nauczycielskiej Metody tradycyjne i alternatywne w nauczaniu języków obcych – analiza krytyczna Różnice indywidualne w dydaktyce obcojęzycznej – problemy i możliwe rozwiązania praktyczne Nauczanie sprawności językowych – praktyczne formy realizacji Nauczanie gramatyki, słownictwa i wymowy – praktyczne formy realizacji w klasie językowej Błąd, korekta i feedback Testowanie i ocena umiejętności – formy realizacji w klasie językowej |
Literatura: |
Brown, D. H. 2007. Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy. Pearson Longman: New York. Dakowska, M. 2005. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. Wydawnictwo Naukowe PWN: Warszawa. Harmer, J. 2007. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman. Komorowska, H. 2001. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Richards, J.C., Renandya, W.A. 2002. Methodology in Language Teaching. Cambridge: CUP. Ur, P. 2012. A Course in Language Teaching. Practice and Theory. Cambridge: CUP. oraz artykuły z prasy akademickiej |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu kursu student: Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki j. angielskiego jako obcego oraz rozumie jej powiązania z naukami filologicznymi Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do realizacji zadań dydaktycznych, w tym do samodzielnego przygotowywania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów. Posiada wiedzę na temat norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w nauczaniu języka angielskiego w szkole podstawowej. Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu metodyki języka angielskiego w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji dydaktycznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w szkole podstawowej. Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych w szkole podstawowej. Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań dydaktycznych. Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą |
Metody i kryteria oceniania: |
test kolokwium ustne prezentacja multimedialna egzamin pisemny Kryteria oceny: Zaliczenie egzaminu pisemnego wg następujących progów oceniania: bdb 92-100% db+ 85-91% db 76-84% dst+ 68-75% dst 60-67% ndst 0-59% Kryteria oceniania uwzględniają dwa typy oceny: Ocena formująca: a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury, c) umiejętność krytycznego stosowania rozwiązań. Ocena podsumowująca: a) prezentacja ustna przygotowana w oparciu o literaturę i praktykę w szkole. Kryteria oceny prezentacji: umiejętność przedstawienia problemu oraz umiejscowienia go w teorii i praktyce, zdolność twórczego poszukiwania rozwiązań w praktyce dydaktycznej; b) test pisemny sprawdzający wiedzę, kryteria oceny: bdb 92-100% db+ 85-91% db 76-84% dst+ 68-75% dst 60-67% ndst 0-59% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Aleksandrzak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Aleksandrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Aleksandrzak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Aleksandrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Aleksandrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.