Didactics of the German language
General data
Course ID: | 09-DJNk-ILS-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Didactics of the German language |
Name in Polish: | Dydaktyka języka niemieckiego |
Organizational unit: | Institute of Applied Linguistics |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze (in Polish) Przedmioty dla programu X-S1x-LingStX |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | German |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) lingwistyka stosowana |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) zapoznanie się z wiedzą i nabycie umiejętności nauczania języka niemieckiego uczniów szkoły podstawowej w klasach IV-VIII wykształcenie umiejętności planowania i prowadzenia zajęć z zakresu nauczania języka obcego uczniów szkoły podstawowej klas IV-VIII merytoryczne przygotowanie do odbywania praktyk zawodowych |
Year of studies (where relevant): | Year 3 |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1 ESOKJ |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Materiały do zajęć oraz literatura podawane są na pierwszych zajęciach oraz dodatkowo dostępne online w grupie zajęciowej PNJN na MS Teams. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Uczenie problemowe (Problem-based learning) Gra dydaktyczna/symulacyjna Metoda warsztatowa Pokaz i obserwacja Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Praca własna studenta: Przygotowanie do zajęć 10 Czytanie wskazanej literatury 10 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 10 Przygotowanie projektu Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 10 Przygotowanie ćwiczeń i zadań 20 SUMA GODZIN 90 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 3 |
Short description: |
(in Polish) Dydaktyka języka niemieckiego na poziomie szkoły podstawowej w klasach IV-VIII |
Full description: |
(in Polish) Metody i techniki uczenia się języka niemieckiego na poziomie szkoły podstawowej Metody aktywizujące na zajęciach języka niemieckiego Gry i zabawy w nauczaniu języka niemieckiego Wykorzystanie literatury dziecięcej w dydaktyce Organizacja pracy w klasie - dobór środków i narzędzi multimedialnych w nauczaniu języka niemieckiego na drugim etapie edukacyjnym Praca z podręcznikiem w klasach IV-VIII Ewaluacja osiągnięć - konstruowanie sprawdzianów Ewaluacja osiągnięć - monitorowanie i ocenianie postępów uczniów w nauce |
Bibliography: |
(in Polish) a) Materiały informacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji: Ocenianie wspierające: https://www.ore.edu.pl/2015/04/ocenianie-wspierajace/ Planowanie i ewaluacja pracy dydaktycznej: https://www.ore.edu.pl/2015/04/planowanie-i-ewaluacja-pracy-dydaktycznej/ Aktywne metody nauczania: https://www.ore.edu.pl/2015/04/aktywne-metody-nauczania-tik/ b) literatura Schart, Michael/Legutke, Michael (2012): Deutsch lehren lernen 01: Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung, Klett. Surkamp, Carola (2017): Metzler Lexikon Fremdsprachendidaktik. Ansätze – Methoden – Grundbegriffe. Stuttgart, Weimar: J.B. Metzler. Rösler, Dietmar (2012): Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Stuttgart: Metzler Rösler, Dietmar/Würffel, Nicola (2014): Deutsch lehren lernen 05: Lernmaterialien und Medien, Klett. Widlok, Beate/Ciepielewska-Kaczmarek, Luiza et.al (2016): So lernen Kinder erfolgreich Deutsch. International erprobte Konzepte für den DaF/DaZ-Unterricht. Erich Schmidt Verlag. Widlok, Beate/Lundquist-Mog, Angelika (2015): Deutsch lehren lernen 08: DaF für Kinder, Klett. Wowro, Iwona/Jakosz, Mariusz/Gładysz, Jolanta (2019: Geöffnetes Zeitfenster nutzen! Frühes Fremdsprachenlernen – Zwischen Theorie und Praxis, V&R unipress Verlag. c) Czasopisma: Glottodidactica Frühes Deutsch Nauczaj lepiej Języki Obce w Szkole |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: zna strategie i techniki uczenia się jest gotów i potrafi adaptować metody pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów szkoły podstawowej ma szczegółową wiedzę na temat gier, zabaw w nauczaniu uczniów szkoły podstawowej i potrafi ją wykorzystać w tworzeniu zajęć językowych ma szczegółową wiedzę na temat tekstów literackich w nauczaniu uczniów szkoły podstawowej i potrafi ją zastosować w nauczaniu języka niemieckiego potrafi dobrać i zastosować różnorodne środki dydaktyczne do nauczania uczniów w klasach IV-VIII potrafi dokonywać analizy podręczników zna sposoby projektowania i prowadzenia działań diagnostycznych (ewaluacja osiągnięć i postępów uczniów szkoły podstawowej) Potrafi merytorycznie i profesjonalnie oceniać pracę i postępy uczniów |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Prezentacja multimedialna propozycje ćwiczeń i zadań Microteaching Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Luiza Ciepielewska-Kaczmarek | |
Group instructors: | Małgorzata Bielicka, Luiza Ciepielewska-Kaczmarek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Luiza Ciepielewska-Kaczmarek | |
Group instructors: | Luiza Ciepielewska-Kaczmarek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO KON
TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Luiza Ciepielewska-Kaczmarek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.