Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Teaching German as a foreign language 2

General data

Course ID: 09-DJN-DL22
Erasmus code / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Education, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Teaching German as a foreign language 2
Name in Polish: N Dydaktyka języka niemieckiego 2
Organizational unit: Institute of German Studies
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
(in Polish) Przedmioty dla programu S1-FGR
(in Polish) Przedmioty dla programu S1-FGR
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: German
Module type:

elective

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) Przedmiot ma na celu rozpoznanie znaczenia teorii subiektywnych w procesie nauczania oraz przedstawienie nauki języka obcego jako procesu świadomego i refleksyjnego

Year of studies (where relevant):

Year 3

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) podstawowa wiedza z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki ogólnej, zakończenie lub/i realizacja praktyki zawodowej w szkole podstawowej

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Dyskusja

Praca z tekstem

Metoda analizy przypadków

Uczenie problemowe (Problem-based learning)

metoda ćwiczeniowa

Metoda warsztatowa

Metoda projektu

Pokaz i obserwacja

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)

Praca w grupach

prezentacja multimedialna wybranych zagadnień



Short description: (in Polish)

obowiązkowy w specjalności nauczycielskiej

Full description: (in Polish)

Teorie subiektywne

Refleksja w zawodzie nauczyciela. Ewaluacja praktyki zawodowej w szkole

Bibliography: (in Polish)

- Kallenbach, Ch. 1996: Was Schüler und Schülerinnen über Fremdsprachenlernen denken? Tübingen: G. Narr;

- Michońska-Stadnik, A. 2013: Teoretyczne i praktyczne podstawy weryfikacji teorii subiektywnych w kształceniu nauczycieli języków obcych. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego;

- Nerlicki, K. 2011: Lernerreflexionen im Blickpunkt: polnische Studenten über ihre Lern- und Kommunikationserfahrungen. Hamburg: Dr. Kovac;

- Schart, M. / Legutke, M. 2012: Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung (DLL). München: Klett-Langenscheidt.

- Wolski, B. 2000: Rola teorii subiektywnych w badaniach autonomii uczenia się języków obcych. W: Neofilolog 19, 51-58

Learning outcomes: (in Polish)

Student/ka definiuje pojęcie teorii subiektywnych

Zna instrumenty badawcze w rekonstrukcji teorii subiektywnych i czynniki ich powstawania

Ma świadomość roli teorii subiektywnych w działaniach dydaktycznych

Rozumie potrzebę rozwijania autonomii ucznia

Potrafi oceniać działania dydaktyczne w oparciu o wiedzę glottodydaktyczną

Potrafi poszukiwać optymalnych rozwiązań dydaktycznych

Ma postawę refleksyjną

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

kolokwium pisemne, projekt, raport, aktywność w dyskusji

kolokwium pisemne:

60% - 70% - 3,0

70% - 75% - 3,5

76% - 84% - 4,0

85% - 90% - 4,5

91% - 100 - 5,0

Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Izabela Marciniak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
classes - Completion

Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Izabela Marciniak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
classes - Completion

Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-25
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Izabela Marciniak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Completion
classes - Completion
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)