N Dydaktyka języka niemieckiego 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-DJN-DL22 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | N Dydaktyka języka niemieckiego 2 |
Jednostka: | Instytut Filologii Germańskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu DLx-FilG Przedmioty dla programu DLx-FilG |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Przedmiot ma na celu rozpoznanie znaczenia teorii subiektywnych w procesie nauczania oraz przedstawienie nauki języka obcego jako procesu świadomego i refleksyjnego |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | podstawowa wiedza z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki ogólnej, zakończenie lub/i realizacja praktyki zawodowej w szkole podstawowej |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Uczenie problemowe (Problem-based learning) metoda ćwiczeniowa Metoda warsztatowa Metoda projektu Pokaz i obserwacja Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach prezentacja multimedialna wybranych zagadnień |
Skrócony opis: |
obowiązkowy w specjalności nauczycielskiej |
Pełny opis: |
Teorie subiektywne Refleksja w zawodzie nauczyciela. Ewaluacja praktyki zawodowej w szkole |
Literatura: |
- Kallenbach, Ch. 1996: Was Schüler und Schülerinnen über Fremdsprachenlernen denken? Tübingen: G. Narr; - Michońska-Stadnik, A. 2013: Teoretyczne i praktyczne podstawy weryfikacji teorii subiektywnych w kształceniu nauczycieli języków obcych. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego; - Nerlicki, K. 2011: Lernerreflexionen im Blickpunkt: polnische Studenten über ihre Lern- und Kommunikationserfahrungen. Hamburg: Dr. Kovac; - Schart, M. / Legutke, M. 2012: Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung (DLL). München: Klett-Langenscheidt. - Wolski, B. 2000: Rola teorii subiektywnych w badaniach autonomii uczenia się języków obcych. W: Neofilolog 19, 51-58 |
Efekty uczenia się: |
Student/ka definiuje pojęcie teorii subiektywnych Zna instrumenty badawcze w rekonstrukcji teorii subiektywnych i czynniki ich powstawania Ma świadomość roli teorii subiektywnych w działaniach dydaktycznych Rozumie potrzebę rozwijania autonomii ucznia Potrafi oceniać działania dydaktyczne w oparciu o wiedzę glottodydaktyczną Potrafi poszukiwać optymalnych rozwiązań dydaktycznych Ma postawę refleksyjną |
Metody i kryteria oceniania: |
kolokwium pisemne, projekt, raport, aktywność w dyskusji kolokwium pisemne: 60% - 70% - 3,0 70% - 75% - 3,5 76% - 84% - 4,0 85% - 90% - 4,5 91% - 100 - 5,0 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Marciniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Marciniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.