Didactics of the English language
General data
Course ID: | 09-DJAw-ils-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Didactics of the English language |
Name in Polish: | Dydaktyka języka angielskiego |
Organizational unit: | Institute of Applied Linguistics |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze (in Polish) Przedmioty dla programu X-S1x-LingStX |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | English |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) lingwistyka stosowana z wiodącym jęz. niemieckim, specjalizacja glottodydaktyczna |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) 1. Zapoznanie ze specyfiką języka angielskiego jako obcego oraz podstawami programowymi nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej. 2. Wykształcenie umiejętności prawidłowego doboru form pracy i materiałów dydaktycznych. 3. Zapoznanie z metodami nauczania poszczególnych podsystemów i sprawności językowych. 4. Przygotowanie do krytycznej analizy zdarzeń dydaktycznych. 5. Uwrażliwienie na konieczność ciągłego doskonalenia zawodowego. |
Year of studies (where relevant): | Year 3 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) nie dotyczy |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) znajomość języka angielskiego na poziomie B2 |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Materiały będą udostępniane studentom w trakcie zajęć oraz na platformie MS Teams. Literatura przedmiotu jest dostępna w Bibliotece Filologicznej Novum |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Wykład konwersatoryjny Wykład problemowy Dyskusja Praca z tekstem |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 2 punkty ECTS Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 h Praca własna studenta: Przygotowanie do zajęć 10 h Czytanie wskazanej literatury 10 h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 10 h SUMA GODZIN 60 h |
Full description: |
(in Polish) W trakcie wykładu omówione zostaną następujące zagadnienia: Nauczanie języka angielskiego jako języka obcego. Podstawa programowa i programy. Metody tradycyjne i alternatywne w nauczaniu języków obcych – analiza porównawcza Różnice indywidualne w dydaktyce obcojęzycznej – perspektywa psycholingwistyczna i glottodydaktyczna Nauczanie sprawności językowych – podstawy teoretyczne Nauczanie gramatyki, słownictwa i wymowy – podstawy teoretyczne Błąd, korekta i feedback – ujęcia teoretyczne Testowanie i ocena umiejętności – cele i formy |
Bibliography: |
(in Polish) Brown, D. H. 2007. Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy. Pearson Longman: New York. Dakowska, M. 2005. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. Wydawnictwo Naukowe PWN: Warszawa. Harmer, J. 2007. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman. Komorowska, H. 2001. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Richards, J.C., Renandya, W.A. 2002. Methodology in Language Teaching. Cambridge: CUP. Ur, P. 2012. A Course in Language Teaching. Practice and Theory. Cambridge: CUP. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu kursu student: Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki j. angielskiego jako obcego oraz rozumie jej powiązania z naukami filologicznymi Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do realizacji zadań dydaktycznych, w tym do samodzielnego przygotowywania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów. Posiada wiedzę na temat norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w nauczaniu języka angielskiego w szkole podstawowej. Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu metodyki języka angielskiego w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji dydaktycznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w szkole podstawowej. Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych w szkole podstawowej. Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań dydaktycznych. Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) kolokwium ustne dyskusje w czasie zajęć Zaliczenie kolokwium ustnego wg następujących progów oceniania: bdb 92-100% db+ 85-91% db 76-84% dst+ 68-75% dst 60-67% ndst 0-59% Kryteria oceniania uwzględniają dwa typy oceny: Ocena formująca: a) przygotowanie do zajęć, b) udział w dyskusjach c) znajomość wyznaczonej literatury, d) umiejętność krytycznego stosowania rozwiązań. Ocena podsumowująca: a) kolokwium ustne - kryteria oceny: umiejętność przedstawienia problemu oraz umiejscowienia go w teorii i praktyce, zdolność twórczego poszukiwania rozwiązań w praktyce dydaktycznej; bdb 92-100% db+ 85-91% db 76-84% dst+ 68-75% dst 60-67% ndst 0-59% |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Aleksandrzak | |
Group instructors: | Magdalena Aleksandrzak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Aleksandrzak | |
Group instructors: | Magdalena Aleksandrzak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Magdalena Aleksandrzak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.