MA Seminar
General data
Course ID: | 09-2FR-SEMMAG-24 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MA Seminar |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie |
Organizational unit: | Institute of Applied Linguistics |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze (in Polish) Przedmioty dla programów S2-FREap i S2-FREwi (in Polish) Przedmioty dla programów S2-FREbf, S2-FREbl, S2-FREsr, S2-FREwe |
ECTS credit allocation (and other scores): |
7.00
|
Language: | (unknown) |
Module type: | compulsory |
Major: | Languages and Literatures of the World Regions |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) - Określenie tematyki pracy magisterskiej powiązanej z profilem praktyk zawodowych. - Wybór metodologii badawczej stosownej do tematu pracy dyplomowej związanej z problematyką życia zawodowego. - Pogłębienie wiedzy o metodach badawczych odpowiednich dla danego problemu praktycznego. - Pogłębienie wiedzy o wymogach treściowych i formalnych stawianych pracy dyplomowej związanej tematycznie z profilem praktyk. - Pogłębienie wiedzy o samodzielnej pracy przy zbieraniu materiału badawczego i literatury przedmiotu . - Poszerzenie umiejętności analizy badanego materiału i interpretacji jej wyników oraz możliwej implementacji wyników do danego sektora gospodarki lub życia społeczno-kulturalnego. - Sporządzenie pracy dyplomowej spełniającej wymogi treściowe i formalne. |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) • ogólna wiedza językoznawcza, ogólna wiedza z zakresu prowadzenia badań naukowych i pisania prac naukowych, deklaracja realizacji praktyk zawodowych przewidzianych w programie studiów |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Informacje dotyczące materiałów przedstawia prowadzący |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Dyskusja ✔ Praca z tekstem ✔ Metoda analizy przypadków ✔ Zagadnienia na e-learningu ✔ |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 60 Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 50 Zapoznanie się ze wskazaną literaturą 200 Przygotowanie raportów 50 Przygotowanie pracy licencjackiej 90 SUMA GODZIN 450 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 15 za dwa semestry (7/8) |
Bibliography: |
(in Polish) • Bańkowska E., Mikołajczuk A. (red.). 2000. Praktyczna stylistyka nie tylko dla polonistów, Warszawa. • Brown, K. (red.). 2006. Encyclopedia of Language and Linguistics. Amsterdam. • Bukowski, P., Heydel, M. 2009. Współczesne teorie przekładu. Antologia. Kraków. • Dereń, E., Polański E., Szopa M., 2010. Poradnik interpunkcyjny. Katowice. • Eco, U. 2007. Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Warszawa. • Głowiński M., Okopień-Sławińska A., Sławiński J., Zarys teorii literatury, dowolne wydanie. • Kaniewska, B., Legeżyńska, A. 2005. Teoria literatury: skrypt dla studentów filologii polskiej. Poznań. • Korolko M., Sztuka retoryki. Przewodnik encyklopedyczny, Warszawa 1990 (lub wyd. następne). • Osuchowska, B. 2005. Poradnik autora, tłumacza i redaktora, Inicjał, Warszawa. • Markowski, A. 2004. Wielki słownik poprawnej polszczyzny. Warszawa.. • Polański, E. 2012. Zasady pisowni i interpunkcji, [w:] Wielki słownik ortograficzny PWN z zasadami pisowni i interpunkcji, red. nauk. E. Polański, Warszawa. • Polański, K. (red.). 1999. Encyklopedia językoznawstwa ogólnego, wyd. II popr. i uzup., Ossolineum, Wrocław. • Wolański, A. 2008. Edycja tekstów. Praktyczny poradnik: książka – prasa – WWW, WN PWN Warszawa. Ponadto literatura wskazana zależnie od tematu pracy. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: - umie sformułować bardziej złożony problem praktyczny i wybrać odpowiednią metodologię jego badań - potrafi zidentyfikować literaturę przedmiotu niezbędną do badania bardziej złożonego problemu praktycznego, dotrzeć do niej i korzystać z niej - potrafi zidentyfikować, zdobyć i w sposób pogłębiony przeanalizować materiał badawczy związany z bardziej złożonym problemem praktycznym - umie przeprowadzać argumentację tez i formułować wnioski z analizy bardziej złożonego problemu praktycznego - umie napisać pracę dyplomową (magisterską) poświęconą bardziej złożonemu problemowi praktycznemu zgodnie z przedstawionymi wymogami |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: Skala ocen Kryteria oceniania bardzo dobry (bdb; 5,0): terminowe napisanie pracy magisterskiej spełniającej wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM, będącej w znacznym stopniu nowym ujęciem badanego zagadnienia oraz wiedza i umiejętności wymagane do analizy materiału na poziomie znakomitym dobry plus (+db; 4,5): terminowe napisanie pracy magisterskiej spełniającej wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM, będącej w umiarkowanych stopniu nowym ujęciem badanego zagadnienia oraz wiedza i umiejętności wymagane do analizy materiału na poziomie bardzo dobrym dobry (db; 4,0): terminowe napisanie pracy magisterskiej spełniającej wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM, bez poważniejszych braków i błędów oraz wiedza i umiejętności wymagane do analizy materiału na poziomie dobrym dostateczny plus (+dst; 3,5): terminowe napisanie pracy magisterskiej spełniającej wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM, ale ze znacznymi brakami i błędami, oraz wiedza i umiejętności wymagane do analizy materiału na poziomie wystarczającym dostateczny (dst; 3,0): terminowe napisanie pracy magisterskiej spełniającej wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM, ale z licznymi i znacznymi błędami, oraz wiedza i umiejętności wymagane do analizy materiału na poziomie wystarczającym niedostateczny (ndst; 2,0): niewywiązanie się w terminie z obowiązku napisania pracy magisterskiej spełniającej wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM, wiedza i umiejętności wymagane do analizy materiału na poziomie niewystarczającym |
Practical placement: |
(in Polish) Zaliczenie praktyk po 4 semestrze (możliwe rozpoczęcie od 2 semestru) |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Karolina Gortych-Michalak, Karolina Kaczmarek, Marcin Michalski, Emilia Wojtasik-Dziekan | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Mikko Bentlin, Jowita Niewulis-Grablunas | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Erzsebet Panka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.