Pierwszy język regionu (węgierski)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-2FR-PJR-WĘG-23 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pierwszy język regionu (węgierski) |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programów S2-FREbf, S2-FREbl, S2-FREsr, S2-FREwe |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologie regionów |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | - wyrabianie umiejętności w zakresie zrozumienia różnego tekstów obejmujących tematy, ujęte w sylabusie (programie) przedmiotu - nabywanie umiejętności pozwalających na wytwarzanie szerszych wypowiedzi oraz tekstów pisanych obejmujących tematy, ujęte w sylabusie (programie) przedmiotu - wyrabianie umiejętności wyrażania własnej opinii i zdania w różnego rodzaju sytuacjach komunikacyjnych (dialog, dyskusja, dłuższa prezentacja) - wyrabianie / kształtowanie nawyków oraz zwyczajów językowych, pozwalających na zastosowania adekwatnych środków językowych w określonych sytuacjach komunikacyjnych - wyrabianie oraz utrwalanie i kształtowanie nawyków przydatnych w wykonywaniu zadań oraz prac mających charakter indywidualny lub grupowy - utrwalanie i poszerzanie zasad poprawnej pisowni języka przedmiotu - dokształcanie umiejętności tworzenia poprawnych, skomplikowanych wypowiedzi, komunikatów i konstrukcji składniowych w języku specjalności - kształtowanie właściwych postaw i umiejętności, związanych z wykonywaniem prac i zadań w grupie lub zespole oraz wskazywanie i kształtowanie postaw oraz wartości, którymi należy się kierować podejmując pracę lub zadania oraz uczestnicząc w zajęciach - wskazywanie sposobów oraz metod związanych z potrzebą samokształcenia i wykorzystania tradycyjnych oraz współczesnych źródeł oraz zasobów |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | • znajomość języka regionu na poziomie co najmniej B2. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Informacje dotyczące materiałów przedstawia prowadzący |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład konwersatoryjny ✔ Dyskusja ✔ Praca z tekstem ✔ Metoda analizy przypadków ✔ Uczenie problemowe (Problem-based learning) ✔ Metoda ćwiczeniowa ✔ Pokaz i obserwacja ✔ Demonstracje dźwiękowe i/lub video ✔ Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) ✔ Praca w grupach ✔ Zagadnienia na e-learningu ✔ |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 120 ĆW Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 150 Czytanie wskazanej literatury 30 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 40 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 20 SUMA GODZIN 360 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 12 za dwa semestry (6/6) |
Literatura: |
• Podręcznik na poziomie C1 zalecany przez nauczyciela. • Artykuły prasowe i inne pozycje zalecane i wybrane przez nauczyciela. • i inne, podyktowane aktualnymi potrzebami zasoby internetowe i książkowe. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka: - ma uporządkowaną wiedzę na temat struktury języka regionu, zna słownictwo obejmujące tematykę określoną w sylabusie (programie) przedmiotu - tworzy poprawne morfo-syntaktycznie i fonetycznie wypowiedzi, dotyczące różnych zagadnień, mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu; wyrażać własny sąd i poglądy oraz odpowiednio je argumentować - umie tworzyć poprawne morfo-syntaktycznie i ortograficznie teksty, dotyczące zagadnień, mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu; wyrażać własny sąd oraz poglądy i odpowiednio je argumentować - umie tworzyć poprawne pod względem stylistycznym złożone konstrukcyjnie teksty, posługując się szerokim zakresem słownictwa - potrafi w sposób odpowiedni inicjować, prowadzić i uczestniczyć w skomplikowanej tematycznie rozmowie, kierować właściwe pytania, udzielać odpowiedzi, aprobować cudze sądy lub im zaprzeczać, udzielać informacji i uzyskiwać informacje; w sposób swobodny i kreatywny przeprowadzać rozmowy w różnych sytuacjach komunikacyjnych - odpowiednio używa środków językowych dla osiągnięcia określonych celów komunikacyjnych i potrafi za ich pomocą wyrażać chęć, intencję, aprobatę lub dezaprobatę lub innego rodzaju stany i emocje - rozumie ze słuchu wypowiedzi autentyczne oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie informacje oraz dopasowuje swoje odpowiedzi i reakcje do kontekstu (konsytuacji), potrafi streścić treść rozmowy lub wypowiedzi oraz dokonać jej podsumowania - rozumie napisane w języku przedmiotu teksty naukowe oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie, rozpoznaje kontekst lub konsytuację, dokonuje i krótkiego, i dłuższego podsumowania w formie pisemnej posługując się odpowiednią leksyką oraz frazami - zna zasady poprawnej wymowy i w sposób poprawny i przemyślany wygłasza komunikaty, przedstawia dłuższe wypowiedzi w języku przedmiotu - umie przygotować prace pisemne i wystąpienia ustne o właściwej strukturze, kompozycji, budowie i argumentacji w języku regionu - pracuje z tekstem naukowym napisanym w języku regionu oraz konstruuje i redaguje własny tekst korzystając z wiedzy stylistycznej, składniowej, etc. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: Podstawowe kryteria: • obecność na zajęciach; • aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć; • znajomość zalecanej literatury przedmiotu; • pozytywne oceny z testów i kolokwiów. Skala ocen Kryteria oceniania bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów; dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami; dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków; dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami; dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami; niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.