Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

First Language of the Region (Finnish)

General data

Course ID: 09-2FR-PJR-F-23
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: First Language of the Region (Finnish)
Name in Polish: Pierwszy język regionu (fiński)
Organizational unit: Institute of Applied Linguistics
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
(in Polish) Przedmioty dla programów S2-FREbf, S2-FREbl, S2-FREsr, S2-FREwe
ECTS credit allocation (and other scores): 6.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Module type:

compulsory

Major:

Languages and Literatures of the World Regions

Cycle of studies:

2nd cycle

Module learning aims:

(in Polish) - wyrabianie umiejętności w zakresie zrozumienia różnego tekstów obejmujących tematy, ujęte w sylabusie (programie) przedmiotu

- nabywanie umiejętności pozwalających na wytwarzanie szerszych wypowiedzi oraz tekstów pisanych obejmujących tematy, ujęte w sylabusie (programie) przedmiotu

- wyrabianie umiejętności wyrażania własnej opinii i zdania w różnego rodzaju sytuacjach komunikacyjnych (dialog, dyskusja, dłuższa prezentacja)

- wyrabianie / kształtowanie nawyków oraz zwyczajów językowych, pozwalających na zastosowania adekwatnych środków językowych w określonych sytuacjach komunikacyjnych

- wyrabianie oraz utrwalanie i kształtowanie nawyków przydatnych w wykonywaniu zadań oraz prac mających charakter indywidualny lub grupowy

- utrwalanie i poszerzanie zasad poprawnej pisowni języka przedmiotu

- dokształcanie umiejętności tworzenia poprawnych, skomplikowanych wypowiedzi, komunikatów i konstrukcji składniowych w języku specjalności

- kształtowanie właściwych postaw i umiejętności, związanych z wykonywaniem prac i zadań w grupie lub zespole oraz wskazywanie i kształtowanie postaw oraz wartości, którymi należy się kierować podejmując pracę lub zadania oraz uczestnicząc w zajęciach

- wskazywanie sposobów oraz metod związanych z potrzebą samokształcenia i wykorzystania tradycyjnych oraz współczesnych źródeł oraz zasobów

Year of studies (where relevant):

Year 1

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) • znajomość języka regionu na poziomie co najmniej B2.

Information on where to find course materials:

(in Polish) Informacje dotyczące materiałów przedstawia prowadzący

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Wykład konwersatoryjny ✔

Dyskusja ✔

Praca z tekstem ✔

Metoda analizy przypadków ✔

Uczenie problemowe (Problem-based learning) ✔

Metoda ćwiczeniowa ✔

Pokaz i obserwacja ✔

Demonstracje dźwiękowe i/lub video ✔

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) ✔

Praca w grupach ✔

Zagadnienia na e-learningu ✔

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 120 ĆW

Praca własna studenta*

Przygotowanie do zajęć 150

Czytanie wskazanej literatury 30

Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 40

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 20

SUMA GODZIN 360

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 12 za dwa semestry (6/6)


Bibliography: (in Polish)

• Podręcznik na poziomie C1 zalecany przez nauczyciela.

• Artykuły prasowe i inne pozycje zalecane i wybrane przez nauczyciela.

• i inne, podyktowane aktualnymi potrzebami zasoby internetowe i książkowe.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:

- ma uporządkowaną wiedzę na temat struktury języka regionu, zna słownictwo obejmujące tematykę określoną w sylabusie (programie) przedmiotu

- tworzy poprawne morfo-syntaktycznie i fonetycznie wypowiedzi, dotyczące różnych zagadnień, mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu; wyrażać własny sąd i poglądy oraz odpowiednio je argumentować

- umie tworzyć poprawne morfo-syntaktycznie i ortograficznie teksty, dotyczące zagadnień, mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu; wyrażać własny sąd oraz poglądy i odpowiednio je argumentować

- umie tworzyć poprawne pod względem stylistycznym złożone konstrukcyjnie teksty, posługując się szerokim zakresem słownictwa

- potrafi w sposób odpowiedni inicjować, prowadzić i uczestniczyć w skomplikowanej tematycznie rozmowie, kierować właściwe pytania, udzielać odpowiedzi, aprobować cudze sądy lub im zaprzeczać, udzielać informacji i uzyskiwać informacje; w sposób swobodny i kreatywny przeprowadzać rozmowy w różnych sytuacjach komunikacyjnych

- odpowiednio używa środków językowych dla osiągnięcia określonych celów komunikacyjnych i potrafi za ich pomocą wyrażać chęć, intencję, aprobatę lub dezaprobatę lub innego rodzaju stany i emocje

- rozumie ze słuchu wypowiedzi autentyczne oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie informacje oraz dopasowuje swoje odpowiedzi i reakcje do kontekstu (konsytuacji), potrafi streścić treść rozmowy lub wypowiedzi oraz dokonać jej podsumowania

- rozumie napisane w języku przedmiotu teksty naukowe oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie, rozpoznaje kontekst lub konsytuację, dokonuje i krótkiego, i dłuższego podsumowania w formie pisemnej posługując się odpowiednią leksyką oraz frazami

- zna zasady poprawnej wymowy i w sposób poprawny i przemyślany wygłasza komunikaty, przedstawia dłuższe wypowiedzi w języku przedmiotu

- umie przygotować prace pisemne i wystąpienia ustne o właściwej strukturze, kompozycji, budowie i argumentacji w języku regionu

- pracuje z tekstem naukowym napisanym w języku regionu oraz konstruuje i redaguje własny tekst korzystając z wiedzy stylistycznej, składniowej, etc.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

Podstawowe kryteria:

• obecność na zajęciach;

• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć;

• znajomość zalecanej literatury przedmiotu;

• pozytywne oceny z testów i kolokwiów.

Skala ocen Kryteria oceniania

bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;

dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;

dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;

dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;

dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;

niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.

Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)

Time span: 2022-02-24 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 60 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Leena Laajo-Szankowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Graded credit

Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)

Time span: 2023-02-27 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 60 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Graded credit

Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)

Time span: 2024-02-26 - 2024-09-30

Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 60 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Leena Laajo-Szankowska, Erzsebet Panka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)