Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

European Language – French (Elementary level)

General data

Course ID: 09-2FR-JE-FP-22
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: European Language – French (Elementary level)
Name in Polish: Język europejski poziom podstawowy (j. francuski)
Organizational unit: Institute of Applied Linguistics
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
(in Polish) Przedmioty dla programów S2-FREap i S2-FREwi
(in Polish) Przedmioty dla programów S2-FREbf, S2-FREbl, S2-FREsr, S2-FREwe
ECTS credit allocation (and other scores): 6.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Module type:

compulsory

Major:

Languages and Literatures of the World Regions

Module learning aims:

(in Polish) osiągnięcie pierwszego stopnia kompetencji komunikacyjnych w zakresie nauczanego języka na poziomie A1+ wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego. Rozwijanie czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie) na poziomie A1+

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) • brak wymagań w zakresie nauczanego drugiego języka regionu (poziom AB – Absolute Beginner).

Information on where to find course materials:

(in Polish) Informacje dotyczące materiałów przedstawia prowadzący

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień ✔

Dyskusja ✔

Praca z tekstem ✔

Gra dydaktyczna/symulacyjna ✔

Metoda ćwiczeniowa ✔

Demonstracje dźwiękowe i/lub video ✔

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) ✔

Praca w grupach ✔

Zadania w e-learningu ✔

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 120

Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 150

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 30

SUMA GODZIN 300

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 12 za dwa semestry (6/6)


Bibliography: (in Polish)

- podręcznik do nauki na poziomie A1/A1+ zaproponowany przez prowadzącego

- podręcznik z ćwiczeniami gramatycznymi na poziomie A1/A1+ zaproponowany przez prowadzącego

- dodatkowe materiały z innych podręczników, prasy i Internetu oraz materiały własne prowadzącego

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:

Słuchanie: rozumie krótkie wypowiedzi na tematy potoczne, dotyczące życia codziennego i prywatnego, jeśli mówca mówi powoli, prostym językiem i jest gotowy do pomocy. Potrafi robić notatki z odsłuchu prostych komunikatów dotyczące głównych informacji.

Czytanie: potrafi odczytać podstawowe rodzaje pisma. Rozumie proste teksty na tematy codzienne i/lub zawierające podstawowe informacje o ludziach i sprawach pozostających w jego/jej bliskim kręgu zainteresowań.

Mówienie: potrafi się przedstawić, wyrażać treści i formułować pytania z zakresu życia codziennego. Potrafi reagować w podstawowy sposób w rutynowych sytuacjach komunikacyjnych, np. przywitać się, pożegnać, podziękować, przeprosić, potwierdzić, zaprzeczyć.

Pisanie: potrafi napisać prosty tekst, np. nieformalny list, opisać swoją rodzinę, swoje otoczenie. Potrafi wypełniać formularze (np.: w hotelu) z danymi osobowymi, takimi jak nazwisko, adres, obywatelstwo.

Opanował w stopniu podstawowym wymowę i intonację zdania

Ma podstawową wiedzę na temat kraju/krajów i regionu uczonego języka

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

Skala ocen Kryteria oceniania

bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;

dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;

dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;

dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;

dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;

niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.

Warunkiem uzyskania zaliczenia z zajęć z języka europejskiego na poziomie podstawowym regionu jest:

1. uczestnictwo w zajęciach. Zajęcia są obowiązkowe (w semestrze możliwe dwie nieobecności bez potrzeby usprawiedliwiania lub odrabiania zajęć). Usprawiedliwieniem zajęć może być zwolnienie lekarskie lub udokumentowane uczestnictwo w konferencjach, panelach, projektach itp.

Za każdą kolejną nieobecność student wykonuje dodatkową pracę wyznaczoną przez prowadzącego.

W wypadku, gdy student opuści ponad 50% zajęć dydaktycznych, nie może uzyskać zaliczenia.

2. Zaliczenie testów na zajęciach, prowadzonych stacjonarnie lub zdalnie. Testy zaliczone muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. Dopuszcza się jednokrotną poprawę danego testu w ciągu 2 tygodni od otrzymania informacji o ocenie lub 2 tygodni od nieobecności na zajęciach, na których test pisała grupa, a student był nieobecny. Jeśli nieobecność nie została usprawiedliwiona student otrzymuje ocenę niedostateczną i przysługuje mu 1-krotna poprawa.

Suma ocen z testów w semestrze musi wynieść co najmniej 60%.

3. Oddanie/przesłanie prac pisemnych i ich ewentualne poprawienie

4. Warunkiem przystąpienia do egzaminu, przeprowadzonego stacjonarnie lub zdalnie jest uzyskanie zaliczeń od wszystkich prowadzących przedmiot na danym roku studiów za oba semestry.

Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)

Time span: 2021-03-01 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 60 hours more information
Coordinators: Izabela Orchowska
Group instructors: Pascale Bali
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Completion

Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)

Time span: 2022-02-24 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 60 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Pascale Bali, Izabela Orchowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Completion

Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)

Time span: 2023-02-27 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 60 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Completion
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)