Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Second Language of the Region (Latvian)

General data

Course ID: 09-2FR-DJR-Ł-23
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Second Language of the Region (Latvian)
Name in Polish: Drugi język regionu (łotewski)
Organizational unit: Institute of Applied Linguistics
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
(in Polish) Przedmioty dla programów S2-FREbf, S2-FREbl, S2-FREsr, S2-FREwe
ECTS credit allocation (and other scores): 6.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Module type:

compulsory

Major:

Languages and Literatures of the World Regions

Cycle of studies:

2nd cycle

Module learning aims:

(in Polish) • osiągnięcie pierwszego stopnia kompetencji komunikacyjnych w zakresie nauczanego języka na poziomie A1+ wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego. Rozwijanie czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie) na poziomie A1+

Year of studies (where relevant):

Year 1

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) • brak wymagań w zakresie nauczanego drugiego języka regionu (poziom AB – Absolute Beginner).

Information on where to find course materials:

(in Polish) Informacje dotyczące materiałów przedstawia prowadzący

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień ✔

Dyskusja ✔

Praca z tekstem ✔

Gra dydaktyczna/symulacyjna ✔

Metoda ćwiczeniowa ✔

Demonstracje dźwiękowe i/lub video ✔

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) ✔

Praca w grupach ✔

Zagadnienia na e-learningu ✔


Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 120

Praca własna studenta*

Przygotowanie do zajęć 150

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 30

SUMA GODZIN 300

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 12 za dwa semestry (6/6)

Bibliography: (in Polish)

• podręcznik do nauki na poziomie A1/A1+ zaproponowany przez prowadzącego

• podręcznik z ćwiczeniami gramatycznymi na poziomie A1/A1+ zaproponowany przez prowadzącego

• dodatkowe materiały z innych podręczników, prasy i Internetu oraz materiały własne prowadzącego

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:

- Słuchanie: rozumie krótkie wypowiedzi na tematy potoczne, dotyczące życia codziennego i prywatnego, jeśli mówca mówi powoli, prostym językiem i jest gotowy do pomocy. Potrafi robić notatki z odsłuchu prostych komunikatów dotyczące głównych informacji.

- Czytanie: potrafi odczytać podstawowe rodzaje pisma. Rozumie proste teksty na tematy codzienne i/lub zawierające podstawowe informacje o ludziach i sprawach pozostających w jego/jej bliskim kręgu zainteresowań.

- Mówienie: potrafi się przedstawić, wyrażać treści i formułować pytania z zakresu życia codziennego. Potrafi reagować w podstawowy sposób w rutynowych sytuacjach komunikacyjnych, np. przywitać się, pożegnać, podziękować, przeprosić, potwierdzić, zaprzeczyć.

- Pisanie: potrafi napisać prosty tekst, np. nieformalny list, opisać swoją rodzinę, swoje otoczenie. Potrafi wypełniać formularze (np.: w hotelu) z danymi osobowymi, takimi jak nazwisko, adres, obywatelstwo.

- Opanował w stopniu podstawowym wymowę i intonację zdania

- Ma podstawową wiedzę na temat kraju/krajów i regionu uczonego języka

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

Skala ocen

Kryteria oceniania

bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;

dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;

dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;

dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;

dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;

niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.

Warunkiem uzyskania zaliczenia z zajęć z drugiego języka regionu jest:

1. Uczestnictwo w zajęciach. Zajęcia są obowiązkowe (w semestrze możliwe dwie nieobecności bez potrzeby usprawiedliwiania lub odrabiania zajęć). Usprawiedliwieniem zajęć może być zwolnienie lekarskie lub udokumentowane uczestnictwo w konferencjach, panelach, projektach itp.

Za każdą kolejną nieobecność student wykonuje dodatkową pracę wyznaczoną przez prowadzącego.

W wypadku, gdy student opuści ponad 50% zajęć dydaktycznych, nie może uzyskać zaliczenia.

2. Zaliczenie testów kontrolnych na zajęciach. Testy zaliczone muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. Dopuszcza się jednokrotną poprawę danego testu w ciągu 2 tygodni od otrzymania informacji o ocenie lub 2 tygodni od nieobecności na zajęciach, na których test pisała grupa, a student był nieobecny. Jeśli nieobecność nie została usprawiedliwiona student otrzymuje ocenę niedostateczną i przysługuje mu 1-krotna poprawa.

Suma ocen z testów w semestrze musi wynieść co najmniej 60%.

3. Oddanie/przesłanie prac pisemnych i ich ewentualne poprawienie

4. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczeń od wszystkich prowadzących przedmiot na danym roku studiów za oba semestry.

Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)

Time span: 2022-02-24 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 60 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Piotr Grablunas, Daniel Łubiński
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Graded credit

Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)

Time span: 2023-02-27 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 60 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)