Theatre and Media
General data
Course ID: | 03-TM-12WDL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Theatre and Media |
Name in Polish: | Teatr i media |
Organizational unit: | (in Polish) Instytut Teatru i Sztuki Mediów |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla I roku DL-WOT |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Module type: | compulsory |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Short description: |
(in Polish) Kurs jest wprowadzeniem w problematykę teorii i praktyki mediów audiowizualnych i nowych mediów, ze szczególnym uwzględnieniem tych zjawisk, które wchodzą w obręb teatru i sztuk performatywnych. |
Full description: |
(in Polish) Szczegółowa tematyka kursu: Współczesne media audiowizualne – podstawowa problematyka Wybrane zagadnienia teorii mediów Historia mediów i sztuk widowiskowych Relacje pomiędzy modelami sztuk medialnych i performatywnych Eksperymenty medialne w teatrze Techniki medialne w sztukach widowiskowych Nowe media – podstawowa problematyka Współczesne media cyfrowe a sztuki sceniczne Dramat i eksperymenty medialne |
Bibliography: |
(in Polish) Hans-Thies Lehman, Teatr postdramatyczny, Kraków 2009. (wybrane rozdziały) Franck Jotterand, Nowy teatr amerykański, Warszawa 1976. (wybrane rozdziały) Steve Dixon, Steve Dixon, Digital Performance. A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Cambridge 2007. (wybrane rozdziały) Marshall McLuhan, Zrozumieć media, Warszawa 2004. (wybrane rozdziały) Henry Jenkins, Kultura konwergencji, Warszawa 2006. (wybrane rozdziały) |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: omówić wybrane zagadnienia z historii teatru XX wieku, ze szczególnym uwzględnieniem relacji zjawisk performatywnych do sztuki medialnej posługiwać się wybranymi teoriami współczesnego medioznawstwa i teatrologii dokonać analizy wpływu mediów na współczesną kulturę i sztukę przygotować i przedstawić prezentację o tematyce teoretycznej wskazać i omówić różne formy i gatunki współczesnego teatru |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) − aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy zespołowej); − wartość merytoryczna i projekt prezentacji oraz sposób jej przedstawienia; − znajomość problematyki omawianej w trakcie zajęć Skala ocen: 5,0 – bardzo dobra znajomość zagadnień omawianych w trakcie zajęć, aktywność w czasie dyskusji, bardzo dobre opracowanie zadanych zagadnień i przygotowanie prezentacji 4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami w umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w samodzielnie przygotowywanych prezentacjach 4,0 – możliwy szerszy zakres niedociągnięć: słabsze umiejętności we wskazywaniu pełnego zakresu kontekstów dla danych zjawisk 3,5 – zadowalająca znajomość zagadnień omawianych w trakcie zajęć, zadowalająca aktywność w czasie dyskusji, zadowalające opracowanie zadanych zagadnień i przygotowanie prezentacji 3,0 – jak wyżej z nieznacznymi niedociągnięciami i dostateczną umiejętnością wykorzystania wiedzy w samodzielnie przygotowywanych prezentacjach 2,0 - niezadowalająca znajomość zagadnień omawianych w trakcie zajęć, brak aktywności w czasie dyskusji |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.