Technologie informacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-TI-22JPODL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjne |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty obowiązkowe dla II roku filologii polskiej jako obcej (studia licencjackie) |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia polska jako obca |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cele modułu kształcenia: - poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie właściwego doboru i wykorzystania technologii informacyjnych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień, dyskusja, metoda warsztatowa, metoda projektu. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 2 |
Pełny opis: |
Treści programowe dla przedmiotu: - ogólne wiadomości o budowie i konfiguracji multimedialnego warsztatu pracy polonisty (sprzęt, terminologia, konfiguracja, wykorzystanie, edytory), - multimedialny projekt (prezentacja), - charakterystyka Internetu: katalogi, bazy danych, nawigacja w hipertekście, - prezentacja zaprojektowanego portalu polonistycznego, - omówienie Internetu jako źródła zagrożeń i wskazanie na metody przeciwdziałania zjawiskom niekorzystnym, - omówienie multimedialnych tekstów kultury masowej i przejawów internetowej aktywności w perspektywie polonistycznej (gry komputerowe, twórczość internetowa, świadectwa i style odbioru, analiza i interpretacja). |
Literatura: |
Zalecana literatura: Głowiński M., Świadectwa i style odbioru [w:] tegoż, Style odbioru. Szkice o komunikacji literackiej, Kraków 1977. Wallace P. ,Psychologia Internetu, Poznań 2001. Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2008. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi: - opisać budowę i konfigurację sprzętu komputerowego jako nowoczesnego warsztatu pracy, - posługiwać się podstawowymi narzędziami technologicznymi: edytory tekstu - Word, PowerPoint (bądź ich odpowiedniki), - posługiwać się Internetem w celu wykorzystania dostępnych materiałów (bazy danych, portale prezentacyjne, witryny edukacyjne), - zaprojektować (i umieścić) w Internecie portal tematyczny, - dokonać krytycznej oceny internetowych zjawisk multimedialnych, ze szczególnym uwzględnieniem niebezpieczeństw, (niefrasobliwość w prowadzeniu blogów, niedostateczna ochrona prywatności, uzależnienia), - potrafi opisać i scharakteryzować (analizować i interpretować) multimedialne teksty kultury masowej, jako potencjalne źródło polonistycznych nawiązań (intermedialne świadectwa i style odbioru, twórczość i aktywność na tzw. portalach społecznościowych). |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra ogólna i szczegółowa orientacja w zagadnieniach omawianych na ćwiczeniach; profesjonalny portal w języku polskim; aktywny udział w zajęciach. dobry plus (+db; 4,5):bardzo dobra orientacja w zagadnieniach omawianych na ćwiczeniach; portal bez zarzutu; aktywny udział w zajęciach. dobry (db; 4,0): dobra orientacja w zagadnieniach omawianych na ćwiczeniach; portal spełniający wymogi; aktywny udział w zajęciach. dostateczny plus (+dst; 3,5): dobra orientacja w zagadnieniach omawianych na ćwiczeniach; portal spełniający wymogi; umiarkowanie aktywny udział w zajęciach. dostateczny (dst; 3,0): wystarczająca orientacja w zagadnieniach omawianych na ćwiczeniach (na poziomie <50%); portal o prostej strukturze; umiarkowanie aktywny udział w zajęciach. niedostateczny (ndst; 2,0):niewystarczająca orientacja w zagadnieniach omawianych na ćwiczeniach (na poziomie >50%); brak prezentacji portalu; bierny udział w zajęciach. Ocenianie podsumowujące: Opanowanie treści i osiągnięcie efektów uczenia się sprawdzane będzie sukcesywnie podczas zajęć. Ocenie podlegają: - prezentacje, prace pisemne, - wypowiedzi podczas zajęć, - nabywane umiejętności, - frekwencja i aktywność. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rafał Kochanowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rafał Kochanowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rafał Kochanowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rafał Kochanowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.