Polish Language Didactics Laboratory (part II) - Evaluation of Practice in Secondary School
General data
Course ID: | 03-LDJPE-r2PFDU |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Polish Language Didactics Laboratory (part II) - Evaluation of Practice in Secondary School |
Name in Polish: | Laboratorium dydaktyki języka polskiego cz. 2 - ewaluacja praktyki w szkole ponadpodstawowej |
Organizational unit: | Institute of Polish Philology |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.50
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) polonistyczno-filozoficzne studia nauczycielskie |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) Celem jest podjęcie w grupie oraz indywidualnie refleksji na temat dotychczasowego kształcenia dydaktycznego (wiedzy, umiejętności doświadczeń z praktyki) oraz możliwości wykorzystania wiedzy i umiejętności w praktyce na przedmiocie język polski. Cele szczegółowe: - poszerzenie i pogłębienie umiejętności dydaktycznych na przedmiocie język polski w szkole ponadpodstawowej, - poszerzenie i pogłębienie autorefleksji nad własnym przygotowaniem zawodowym oraz planowaniem działań w obszarze rozwoju zawodowego z uwzględnieniem doświadczeń nabytych w ramach praktyk w szkole ponadpodstawowej, - kształtowanie gotowości do podejmowania współpracy z nauczycielami i specjalistami na drodze doskonalenia profesjonalnego warsztatu nauczyciela, - wzbudzanie wrażliwości na etyczne dylematy w pracy nauczyciela. Ocena gotowości do bycia nauczycielem polonistą. |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Dyskusja, praca z tektem, metoda warsztatowa, demonstracje dźwiękowe i/lub video, metody aktywizujące, praca w grupach. |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 1,5 |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe dla przedmiotu: - refleksja na temat dotychczasowego kształcenia psychologiczno-pedagogicznego (wiedzy, umiejętności doświadczeń z praktyki) odniesienie do indywidualnych potrzeb i wartości jako studenta i przyszłego nauczyciela (osobiste odniesienie, uwewnętrznienie treści), - rozpoznanie i analiza powiązań między treściami realizowanymi na różnych przedmiotach psychologiczno-pedagogicznych, wspieranie tworzenie umysłowej mapy mamy całości - zintegrowanie treści, - zasoby własne w pracy nauczyciela - projektowanie ścieżki własnego rozwoju, identyfikacja potrzeb i celów osobistych i zawodowych, metody i techniki samorozwojowe, kompetencje komunikacyjne. |
Bibliography: |
(in Polish) Zalecana literatura (fragmenty wskazane podczas zajęć): Innowacje i metody. W kręgu teorii i praktyki. Podręcznik akademicki dydaktyki kształcenia polonistycznego, red. M. Kwiatkowska-Ratajczak, Poznań 2011. D. Wadowski, Ewaluacja w praktyce nauczyciela, w, Nowe wyzwania polonisty. Metodyka. Pomiar. Ewaluacja, red. B. Myrdzik, Lublin 2002, s. 331-344. Dokumenty prawa oświatowego: Podstawa programowa, dokumenty CKE. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka: - posiada wiedzę i umiejętności oraz jest gotów wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu dydaktyki przedmiotowej w celu analizy sytuacji obserwowanych na praktykach, - jest gotów podejmować autorefleksję nad własnym rozwojem zawodowym, potrzebami i celami w procesie identyfikacji z rolą nauczyciela, - potrafi projektować i autoewaluować ścieżkę własnego rozwoju, zaplanować działania na rzecz rozwoju zawodowego w zakresie nauczanego przedmiotu, - jest gotów do rozpoznawania etycznych aspektów pracy nauczyciela ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji komunikacyjnych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0) ponadprzeciętnie aktywny udział w zajęciach, wysoki poziom materiałów zgormadzonych w teczce praktyk, poziom komentarzy i refleksji wskazujący na pogłębioną wiedzę i kompetencje dydaktyczne. dobry plus (+db; 4,5). dobry (db; 4,0) aktywny udział w zajęciach, dobry poziom materiałów zgormadzonych w teczce praktyk, poziom komentarzy i refleksji wskazujący na dobrą wiedzę i kompetencje dydaktyczne. dostateczny plus (+dst; 3,5). dostateczny (dst; 3,0) dostateczny udział w zajęciach, dostateczny poziom materiałów zgormadzonych w teczce praktyk, poziom komentarzy i refleksji wskazujący na wystarczającą wiedzę i kompetencje dydaktyczne. niedostateczny (ndst; 2,0) niespełnianie powyższych wymagań. Kryteria oceniania: - teczka praktyk zawierająca konspekty, plany dydaktyczne oraz pomoce dydaktyczne wytworzone w czasie praktyk, - pisemna autoanaliza doświadczeń zawodowych nabytych w trakcie praktyk w szkole ponadpodstawowej (odpowiadająca wymaganiom sformułowanym przez prowadzącego zajęcia). |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU W TH LAB
FR |
Type of class: |
laboratory, 10 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Aneta Grodecka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
laboratory - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU LAB
W TH FR |
Type of class: |
laboratory, 10 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Beata Udzik | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
laboratory - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Navigate to timetable
MO TU LAB
W TH FR |
Type of class: |
laboratory, 10 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Krzysztof Koc | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
laboratory - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.