Zarządzanie informacją
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 16-ZI-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie informacją |
Jednostka: | Instytut Kultury Europejskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Komunikacja Europejska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | ukazanie podstawowych instrumentów, technik oraz metodyki niezbędnej w zarządzaniu informacją. Jako przykład szerokiego obszaru zarządzania informacją wybrano sektor mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Rodzaj informacji został na potrzeby zajęć sprofilowany w kierunku obszaru marketingowego. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie dotyczy |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student uczestniczący w zajęciach powinien posiadać podstawową wiedzę na temat teorii komunikacji, kultury i etyki komunikacji oraz wiedzę na temat komunikacji masowej i publicznej. Powinien wykorzystywać technologie informatyczne na poziomie podstawowym. Student potrafi wyszukiwać i tworzyć informacje, a także współpracować w grupie. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Z materiałami można zapoznać się w bibliotece Kolegium Europejskiego UAM, Bibliotece Uniwersyteckiej w Poznaniu oraz na drodze b-learningu |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | 1. Konwersacje połączone z prezentacją multimedialną. 2. Wykład z dyskusją. 3. Ćwiczenia z prezentacją materiałów multimedialnych opracowanych przez studenta. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: 15h Praca własna studenta: 15-przygotowanie do zajęć 15-przygotowanie do zaliczenia SUMA GODZIN: 30 SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU): 1 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wyposażenie studenta w niezbędny zakres wiedzy umożliwiający posługiwanie się pojęciami i terminologią z dziedziny zarządzania informacją marketingową, ze szczególnym uwzględnieniem branży marketingowej dla sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wyposażenie studenta w niezbędny zakres wiedzy umożliwiający posługiwanie się pojęciami i terminologią z dziedziny zarządzania informacją marketingową, ze szczególnym uwzględnieniem branży marketingowej dla sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw; rozumienie mechanizmów działania oraz roli zarządzania informacją we współczesnych stosunkach gospodarczych, społecznych i politycznych. Rozumienie ogólnych zasad funkcjonowania statystycznej analizy danych. Znajomość najważniejszych zasad implementacji pozyskanej informacji w procesie decyzyjnym. |
Literatura: |
Kaden R. J. (2008), Badania merketingowe, Warszawa. Mazurek-Łopacińska K. [red.] (2010), Badania marketingowe - skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wrocław. Kaczmarczyk S. (2003), Badania marketingowe: Metody i techniki, Warszawa. Weryński P. [red.] (1013), Matryca Potrzeb Marketingowych w sektorze MMŚP, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć student potrafi: Ma uporządkowaną wiedzę na temat metod, technik oraz procedur pozyskiwania informacji społecznej, gospodarczej i politycznej. Wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych. Potrafi skonstruować podstawowe narzędzie badawcze. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności; wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. Potrafi poprawnie analizować pozyskane informacje oraz wyciągać odpowiednie wnioski. Potrafi wykorzystywać pozyskane informacje adekwatnie do stawianego przed nim zadania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca studenta na zajęciach (przygotowanie prezentacji zaliczeniowej na zadany temat oraz aktywność na zajęciach) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.