Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie informacją

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 16-ZI-11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie informacją
Jednostka: Instytut Kultury Europejskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Komunikacja Europejska

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

ukazanie podstawowych instrumentów, technik oraz metodyki niezbędnej w zarządzaniu informacją. Jako przykład szerokiego obszaru zarządzania informacją wybrano sektor mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Rodzaj informacji został na potrzeby zajęć sprofilowany w kierunku obszaru marketingowego.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

nie dotyczy

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Student uczestniczący w zajęciach powinien posiadać podstawową wiedzę na temat teorii komunikacji, kultury i etyki komunikacji oraz wiedzę na temat komunikacji masowej i publicznej. Powinien wykorzystywać technologie informatyczne na poziomie podstawowym. Student potrafi wyszukiwać i tworzyć informacje, a także współpracować w grupie.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Z materiałami można zapoznać się w bibliotece Kolegium Europejskiego UAM, Bibliotece Uniwersyteckiej w Poznaniu oraz na drodze b-learningu

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

1. Konwersacje połączone z prezentacją multimedialną.

2. Wykład z dyskusją.

3. Ćwiczenia z prezentacją materiałów multimedialnych opracowanych przez studenta.

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: 15h


Praca własna studenta:


15-przygotowanie do zajęć

15-przygotowanie do zaliczenia


SUMA GODZIN: 30

SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU): 1

Skrócony opis:

Celem zajęć jest wyposażenie studenta w niezbędny zakres wiedzy umożliwiający posługiwanie się pojęciami i terminologią z dziedziny zarządzania informacją marketingową, ze szczególnym uwzględnieniem branży marketingowej dla sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

Pełny opis:

Celem zajęć jest wyposażenie studenta w niezbędny zakres wiedzy umożliwiający posługiwanie się pojęciami i terminologią z dziedziny zarządzania informacją marketingową, ze szczególnym uwzględnieniem branży marketingowej dla sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw; rozumienie mechanizmów działania oraz roli zarządzania informacją we współczesnych stosunkach gospodarczych, społecznych i politycznych. Rozumienie ogólnych zasad funkcjonowania statystycznej analizy danych. Znajomość najważniejszych zasad implementacji pozyskanej informacji w procesie decyzyjnym.

Literatura:

Kaden R. J. (2008), Badania merketingowe, Warszawa.

Mazurek-Łopacińska K. [red.] (2010), Badania marketingowe - skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wrocław.

Kaczmarczyk S. (2003), Badania marketingowe: Metody i techniki, Warszawa.

Weryński P. [red.] (1013), Matryca Potrzeb Marketingowych w sektorze MMŚP, Warszawa.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu zajęć student potrafi:

Ma uporządkowaną wiedzę na temat metod, technik oraz procedur pozyskiwania informacji społecznej, gospodarczej i politycznej.

Wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych.

Potrafi skonstruować podstawowe narzędzie badawcze.

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności; wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.

Potrafi poprawnie analizować pozyskane informacje oraz wyciągać odpowiednie wnioski.

Potrafi wykorzystywać pozyskane informacje adekwatnie do stawianego przed nim zadania.

Metody i kryteria oceniania:

Praca studenta na zajęciach (przygotowanie prezentacji zaliczeniowej na zadany temat oraz aktywność na zajęciach)

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)