Praktyczna nauka języka angielskiego (Pisanie)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJA-WR-ZL-36 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego (Pisanie) |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia angielska (studia niestacjonarne) |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Powtórzenie i utrwalenie umiejętności pisania akapitu 2. Zapoznanie studentów ze strukturą eseju 3. Wprowadzenie i omówienie 5 typów esejów: exemplification, cause/effect/ comparison/contrast, process analysis, classification. 4. Pisanie kompletnych esejów o objętości 450-500 słów 5. Rozwijanie kompetencji pisania akademickiego 6. Przygotowanie do egzaminu PNJA |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Czytanie publikacji dotyczących zasad kompozycji eseju, prezentacje, dyskusja na zajęciach, ćwiczenia utrwalające, in-class writing: pisanie całego eseju podczas zajęć |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 18 ECTS (za cały PNJA 2BA po dwu semestrach i zdaniu egzaminu końcowego) |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-ZL-46.) |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-ZL-46.) Treści kształcenia: 1. Powtórzenie: Akapit ("paragraph"). 2. Wprowadzenie struktury eseju: pisanie planu eseju. 3. Wstęp i konkluzja. 4. Exemplification essay 5. Cause/ Effect essay 6. Comparison/ contrast essay 7. Process analysis essay 8. Classification essay 9. 6 zajęć podczas całego roku akademickiego poścwięconych jest na in-class writing i indywidualne konsultacje ze studentami 10. Powtórzenie przed egzaminem |
Literatura: |
Imhoof M., H. Hudson. 1975. From Paragraph to Essay. Reid Joy M. 1988. The Processes of Composition. Smalley R., M. Ruetten. 1990. Refining Composition Skills. Zemach D. L. Rumisek. Academic writing: from paragraph to essay. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: 1. Posiada wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne w zakresie pisania akapitu. 2. Zna strukturę eseju: wprowadzenie z tezą, akapity rozwijające wraz z topic sentence, zakończenie. Potrafi stworzyć plan eseju. 3. Zna, rozpoznaje i umie zastosować w praktyce 5 różnych typów kompozycyjnych eseju: exemplification, cause/effect/ comparison/contrast, process analysis, classification. 4. Pisze kompletne eseje o objętości ok. 500 słów, stosując właściwe zasady kompozycyjne. 5. Potrafi komponować dłuższe I bardziej złożone strukturalnie niż na pierwszym roku studiów formy wypowiedzi pisemnej. 6. Jest przygotowany do podejścia do komponentu 'Pisanie' na egzaminie PNJA. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Formujące: oceny za eseje pisane w domu (5 esejów w roku akademickim) - nieobowiązkowe Podsumowująca: oceny za eseje pisane na zajęciach (5 esejów w roku akademickim) - obowiązkowe Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): student otrzymuje bardzo dobre oceny zarówno z esejów pisanych w domu, jak i na zajęciach, jest obecny na zajęciach i bierze w nich aktywny udział. dobry plus (+db; 4,5): student otrzymuje oceny dobre i bardzo dobre zarówno z esejów pisanych w domu, jak i na zajęciach, jest obecny na zajęciach i bierze w nich aktywny udział. dobry (db; 4,0): student otrzymuje oceny dobre zarówno z esejów pisanych w domu i na zajęciach, jest obecny na zajęciach i bierze w nich aktywny udział dostateczny plus (+dst; 3,5): student otrzymuje oceny dobre i dostateczne z esejów pisanych w domu i na zajęciach, jest obecny na zajęciach. dostateczny (dst; 3,0): student otrzymuje oceny dostateczne z esejów pisanych w domu i na zajęciach, jest obecny na zajęciach. niedostateczny (ndst; 2,0): student otrzymuje oceny negatywne z esejów pisanych w domu i na zajęciach, nie poprawia ocen negatywnych, opuszcza zajęcia (przede wszystkim te, które są poświęcone na tzw. in-class writing), nie kontaktuje się z wykładowcą. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.