Praktyczna nauka języka angielskiego (Sprawności zintegrowane)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJA-IS-ZU-34 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego (Sprawności zintegrowane) |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://wa.amu.edu.pl/wa/PNJA_2MA_parttime#2ma_e_tr_en |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Kierunek studiów: | filologia angielska (studia niestacjonarne) |
Cele kształcenia: | 1. Rozszerzanie zasobu słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie biegłym. 2. Doskonalenie umiejętności odnoszących się do różnych form wypowiedzi ustnej. 3. Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem i analizy różnorodnych tekstów angielskojęzycznych. 4. Rozszerzanie wiedzy gramatycznej. 5. Rozszerzanie wiedzy merytorycznej z zakresu tematów omawianych na zajęciach. 6. Konsolidacja umiejętności komunikacyjnych na poziomie C1/C1+. |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie dotyczy |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Pomyślne przejście rekrutacji na studia 2. stopnia na kierunku filologia angielska, poziom biegłości językowej C1/C1+ |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Strona WA PNJA, WA Moodle, Biblioteka Neofilologii Collegium Novum. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | 1. Ćwiczenia leksykalne w zakresie kolokacji, idiomów, wyrażeń potocznych etc.; nauka słownictwa w kontekście (czytanie i słuchanie); wykorzystanie słownictwa w wypowiedziach ustnych, testowanie uczonych struktur; 2. Ćwiczenia komunikacyjne; dyskusje w parach/grupach; debaty związane z tematami kursu; prezentacje/monologi przygotowywane przez studentów, spontaniczne, krótkie wypowiedzi; 3. Czytanie/słuchanie i analizowanie długich i złożonych tekstów/wykładów; pytania sprawdzające rozumienie tekstu; analizowanie odcieni znaczeniowych; odczytywanie znaczeń przekazywanych wprost i pośrednio; wyszukiwanie argumentów i motywów; wyszukiwanie konkretnych informacji; streszczanie tekstu; wykorzystanie materiałów multimedialnych związanych z tematyką kursu; |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 18 (dla całego PNJA, 6 ECTS dla komponentu) |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest doskonalenie sprawności mówienia w języku angielskim, w szczególności poszerzanie zakresu słownictwa oraz poprawienie płynności. Cel ten realizowany jest poprzez zastosowanie różnego rodzaju ćwiczeń w czasie zajęć, takich jak debaty, odgrywanie ról, symulacje itp. W odróżnieniu do wcześniejszych poziomów, studenci studiów magisterskich zaangażowani są aktywnie w kreowanie kursu poprzez wybierane samodzielnie artykuły połączone z ćwiczeniami stworzonymi czy też wybranymi przez samych studentów dla grupy (peer-teaching). Taki format kursu sprzyja rozwijaniu autonomii uczniowskiej i koresponduje z rosnącym poziomem kompetencji komunikatywnej studentów. Ponad to, stanowi on szansę wykorzystania w praktyce wiedzy nabytej podczas kursu Metodyki Nauczania Języków Obcych, który jest częścią programu trzeciego roku studiów licencjackich. Każdy student jest oceniany na podstawie uczestnictwa w zajęciach, oraz ocen z kartkówek i testów semestralnych. |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do kursu: przedstawienie sylabusa; ćwiczenia diagnostyczne (nagrania) krótkie wypowiedzi ustne na dowolne tematy; 2. Blok 1: RELIGIA – 1. Test leksykalny 2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej, użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej 3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip 4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi 5. Dyskusja 3 4. Blok 3: KOMUNIKACJA 1. Test leksykalny 2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej, użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej 3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip 4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi 5. Dyskusja 5. Blok 4: INŻYNIERIA GENETYCZNA 1. Test leksykalny; 2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej, użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej 3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip 4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi; 5. Dyskusja 6. Blok 5: ŚRODOWISKO NATURALNE 1. Test leksykalny 2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej, użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej 3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip 4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi 5. Dyskusja 7. Blok 6: ZDROWIE 1. Test leksykalny 2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej, użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej 3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip 4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi 5. Dyskusja 8. Blok 7: KULTURA I SZTUKA 1. Test leksykalny 2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej, użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej 3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip 4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi 5. Dyskusja 9. Blok 8: WSPÓŁCZESNA POLSKA 1. Test leksykalny 2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej, użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej 3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip 4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi 5. Dyskusja 10. Blok 9: NAUKA I TECHNIKA 1. Test leksykalny 2. Prezentacja – przygotowana dłuższa wypowiedź na wybrany temat z omówieniem słownictwa od strony znaczeniowej, fonetycznej, użycia oraz frazeologii i kolokacji oraz zawartej treści merytorycznej 3. Ekspozycja na materiały autentyczne – wideo klip 4. Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (wypełnianie luk, omówienie treści, użytego słownictwa, stylistyki wypowiedzi 5. Dyskusja 11. Egzamin próbny - pisemny (mock) sem. 1 12. Egzamin próbny - ustny (mock) sem. 1 13. Konsultacje indywidualne - omówienie wyników egzaminu próbnego 14. Egzamin pisemny - końcowy - sem. 2 15. Egzamin ustny - końcowy - sem. 2 |
Literatura: |
McCarthy M. i F. O’Dell. 2009. Academic vocabulary in use. Cambridge. CUP. O'Dell, F. i M. McCarthy. 2013. English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: CUP. O'Dell, F. i M. McCarthy. 2013. Test your English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: CUP. O'Dell, F. i M. McCarthy. 2008. English collocations in use: Advanced. Cambridge: CUP. Evans, V. 2014. CPE Use of English. Express Publishing. Materiały internetowe – TED Talks, The Guardian, Business Insider, BBC |
Efekty uczenia się: |
Po zaliczeniu kursu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1. Posługuje się szerokim zasobem słownictwa z różnych dziedzin na poziomie biegłym, z uwzględnieniem odcieni znaczeniowych, idiomów i kolokwializmów. 2. Swobodnie formułuje szczegółowe, logiczne, przejrzyste i płynne wypowiedzi ustne z zachowaniem poprawności gramatycznej, leksykalnej i fonetycznej w szerokim zakresie tematów ogólnych i specjalistycznych. 3. Rozumie i poprawnie interpretuje zróżnicowane treściowo i formalnie teksty języka pisanego i mówionego, dostrzegając także znaczenia wyrażone pośrednio. |
Metody i kryteria oceniania: |
F – regularne testy leksykalne; monitorowanie wypowiedzi ustnych w czasie zajęć, ocenianie przygotowanych prezentacji P – pisemny i ustny egzamin końcowy po każdym semestrze – próbny (mock ) po semestrze 1, końcowy po semestrze 2. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.