Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-DJANG-NA-34
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka angielskiego
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Filologia angielska (specjalność nauczycielska)


Trzeci semestr kursu czterosemestralnego. Następny semestr: 15-DJANG-NA-44

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

- Przekazanie wiedzy z zakresu technik nauczania, oceniania oraz zasad planowania pracy nauczyciela języka angielskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej;

- Rozwinięcie umiejętności nauczania wymowy;

- Rozwinięcie umiejętności stosowania różnorodnych technik nauczania w rozwijaniu sprawności komunikacyjnych;

- Rozwinięcie umiejętności oceniania i testowania postępów w nauce;

- Doskonalenie umiejętności analizy, selekcji i projektowania materiałów dydaktycznych;

- Doskonalenie umiejętności planowania lekcji;

- Wyrobienie umiejętności refleksyjnego podejścia do własnej pracy w zawodzie nauczyciela;

- Zapoznanie z literaturą fachową (głównie w języku angielskim);

- Rozwinięcie umiejętności współpracy.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja, praca z tekstem, Metoda analizy przypadków, Uczenie problemowe, based learning), Gra dydaktyczna/symulacyjna, Metoda projektu, Pokaz i obserwacja, Demonstracje dźwiękowe i/lub video, metody aktywizujące, np.: „burza mózgów”


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4 ECTS

Skrócony opis:

Treści programowe:

Nauczanie wymowy: cel i techniki

Nauczanie sprawności receptywnych i produkcyjnych: zasady ogólne i techniki

Podejścia do błędów językowych, sposoby przekazywania informacji zwrotnej, zasady i techniki poprawiania błędów

Ocenianie formalne i nieformalne, formujące i podsumowujące

Typy testów, cechy dobrego testu

Techniki testowania sprawności i podsystemów języka

Materiały dydaktyczne: ocena, projektowanie, zastosowania

Planowanie różnych typów lekcji, sekwencji lekcji i kursu językowego

Refleksyjny nauczyciel

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:

Potrafi wymienić i stosować różne techniki prezentacji i utrwalania poprawnej wymowy;

Zna zasady i techniki nauczania sprawności receptywnych i produkcyjnych i potrafi zaplanować lekcje rozwijające te sprawności;

Zna źródła błędów językowych i potrafi wyjaśnić przyczyny konkretnych błędów popełnianych przez uczniów oraz je poprawić;

Zna i rozumie rozróżnienie pomiędzy ocenianiem formującym a podsumowującym oraz potrafi dostosować odpowiednie techniki oceniania do każdego z nich;

Potrafi wymienić rodzaje testów ze względu na ich funkcje oraz zaprojektować testy testujące cztery sprawności językowe i podsystemy języka;

Potrafi ocenić techniki testowania pod względem ich rzetelności, wiarogodności i praktyczności;

Potrafi krytycznie ocenić dostępne na rynku materiały dydaktyczne oraz zaprojektować i wykonać własne materiały dydaktyczne;

Potrafi zaplanować różne typy lekcji.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny, testy pisemne, prezentacje multimedialne, portfolio

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Broszkiewicz, Aleksandra Wach
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Broszkiewicz, Aleksandra Jankowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Aleksandra Jankowska, Aleksandra Wach
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)