Reklama polityczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-PPS2MREP11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Reklama polityczna |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
1. Komunikowanie polityczne - podstawowe pojęcia 2. Reklama polityczna 3. Typologia reklamy politycznej 4. Reklama negatywna 5. Fazy cyklu życia politycznego i cele polityki reklamowej 6. Proces reklamowy 7. Media reklamowe 8. Tworzenie kandydata 9. Język reklamy politycznej 10. Wpływ reklamy politycznej |
Pełny opis: |
1. Wskazanie miejsca reklamy politycznej w strukturze marketingu politycznego 2. Analiza znaczenia reklamy politycznej dla procesu komunikacji politycznej 3. Analiza roli reklamy politycznej w komunikowaniu wyborczym 4. Analiza przykładowych kampanii reklamowych 5. Rozumienie istoty reklamy politycznej 6. Umiejętność analizy przekazów reklamowych 7. Umiejętność konstrukcji strategii reklamy politycznej 8. Znajomość prawidłowości tworzenia kampanii reklamowej |
Literatura: |
Podstawowa 1. Cwalina Wojciech, Falkowski Andrzej (2005), Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna. Gdańsk: GWP. 2. Dobek-Ostrowska Bogusława (2006), Komunikowanie polityczne i publiczne. Warszawa: PWN. 3. McNair Brian (1998), Wprowadzenie do komunikowania politycznego. Poznań: Wyd. WSNHiD. Uzupełniająca 1. Cwalina Wojciech (2000), Telewizyjna reklama polityczna. Lublin: TN KUL. 2. Kochan Marek (2002), Slogany w reklamie i polityce. Warszawa: Wydawnictwo TRIO. 3. Mazur Jan, Rumińska Magdalena (red.red.) (2007), Humor i karnawalizacja we współczesnej komunikacji 4. Michalczyk Stanisław (2005), Komunikowanie polityczne. Teoretyczne aspekty procesu. Katowice: Śląsk. 5. Pawełczyk Piotr, Piontek Dorota (1999), Socjotechnika w komunikowaniu politycznym. Poznań: Wyd. Naukowe INPiD. 6. Piontek Dorota (2002), Mity reklamy politycznej. [w] Paradowski R., Załęcki P. Kulturowe instrumentarium panowania. Toruń: Wyd. Adam Marszałek. 7. Piontek Dorota (2003), Imagistyka społeczna, czyli marketing polityczny. [w] Dobek-Ostrowska Bogusława (red.), Media masowe w systemach demokratycznych. Wrocław: Wyd. WSWE TWP. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.