Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Reklama polityczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 14-PPS2MREP11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Reklama polityczna
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

1. Komunikowanie polityczne - podstawowe pojęcia

2. Reklama polityczna

3. Typologia reklamy politycznej

4. Reklama negatywna

5. Fazy cyklu życia politycznego i cele polityki reklamowej

6. Proces reklamowy

7. Media reklamowe

8. Tworzenie kandydata

9. Język reklamy politycznej

10. Wpływ reklamy politycznej

Pełny opis:

1. Wskazanie miejsca reklamy politycznej w strukturze marketingu politycznego

2. Analiza znaczenia reklamy politycznej dla procesu komunikacji politycznej

3. Analiza roli reklamy politycznej w komunikowaniu wyborczym

4. Analiza przykładowych kampanii reklamowych

5. Rozumienie istoty reklamy politycznej

6. Umiejętność analizy przekazów reklamowych

7. Umiejętność konstrukcji strategii reklamy politycznej

8. Znajomość prawidłowości tworzenia kampanii reklamowej

Literatura:

Podstawowa

1. Cwalina Wojciech, Falkowski Andrzej (2005), Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna. Gdańsk: GWP.

2. Dobek-Ostrowska Bogusława (2006), Komunikowanie polityczne i publiczne. Warszawa: PWN.

3. McNair Brian (1998), Wprowadzenie do komunikowania politycznego. Poznań: Wyd. WSNHiD.

Uzupełniająca

1. Cwalina Wojciech (2000), Telewizyjna reklama polityczna. Lublin: TN KUL.

2. Kochan Marek (2002), Slogany w reklamie i polityce. Warszawa: Wydawnictwo TRIO.

3. Mazur Jan, Rumińska Magdalena (red.red.) (2007), Humor i karnawalizacja we współczesnej komunikacji

4. Michalczyk Stanisław (2005), Komunikowanie polityczne. Teoretyczne aspekty procesu. Katowice: Śląsk.

5. Pawełczyk Piotr, Piontek Dorota (1999), Socjotechnika w komunikowaniu politycznym. Poznań: Wyd. Naukowe INPiD.

6. Piontek Dorota (2002), Mity reklamy politycznej. [w] Paradowski R., Załęcki P. Kulturowe instrumentarium panowania. Toruń: Wyd. Adam Marszałek.

7. Piontek Dorota (2003), Imagistyka społeczna, czyli marketing polityczny. [w] Dobek-Ostrowska Bogusława (red.), Media masowe w systemach demokratycznych. Wrocław: Wyd. WSWE TWP.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)