Nowe media w służbie polityki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-PPS1PNMP11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nowe media w służbie polityki |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych Politologia - studia I stopnia - wykaz przedmiotów Politologia - wykaz przedmiotów |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | POLITOLOGIA – kierunek OGÓLNOAKADEMICKI. |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1 - przekazanie wiedzy na temat sposobów i konsekwencji wykorzystania nowych mediów w komunikowaniu politycznym. C2 - wyjaśnienie specyfiki komunikowania politycznego z wykorzystaniem nowych technologii oraz narzędzi wykorzystywanych w tych procesach. C3 - przekazanie wiedzy na temat mediów alternatywnych i tworzenia alternatywnych dyskursów dzięki narzędziom online. C4 - przybliżenie narzędzi stworzonych do poszerzenia zakresu udziału obywateli w procesach konsultacyjno-decyzyjnych. C5 - nabycie umiejętnościi krytycznego analizowania przekazów medialnych, weryfikowania ich oraz zdiagnozowania zabiegów perswazyjnych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu: - ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu politycznego i komunikowania; - potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach; - ma potrzebę poszerzenia wiedzy o życiu społecznym; - rozumie znaczenie takiej wiedzy w pracy zawodowej. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM, są dostępne w internecie lub będą przekazywane przez prowadzącego. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja dydaktyczna, case studies, cykl Kolba. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem – 30h Przygotowanie do zajęć - 10h Lektura tekstów - 10h Napisanie eseju zaliczeniowego - 4h Łącznie: 54h Punkty ECTS: 0 lub 3 w zależności od programu |
Pełny opis: |
TK_01 - Zmiany w sposobach konsumpcji treści, funkcjonowanie środków przekazu w nowych warunkach (P_W01, P_U01, P_K02) TK_02 - Kwestia prywatności oraz wiarygodność nowych mediów (P_W01, P_U01, P_K02) TK_03 - Nowe technologie w komunikacji politycznej (P_W01, P_W03, P_U02) TK_04 - Wykorzystanie nowych mediów w celach autoprezentacyjnych (P_W01, P_W03, P_U02) TK_05 - Zabiegi perswazyjne i manipulacyjne w przekazach medialnych (P_W01, P_W03, P_U01, P_K02) TK_06 - Formy cyfrowej partycypacji politycznej (P_W01, P_W02, P_W03, P_U03, P_K01) TK_07 -Jeśli nie demokracja przedstawicielska, to co? W poszukiwaniu nowego modelu (np. Delegative democracy, Liquid Democracy) (P_W02, P_W03, P_U03) TK_08 - Elektroniczne narzędzia wspomagające procesy konsultacyjno-decyzyjne, analiza przypadków (P_W02, P_W03, P_U03, P_K01) |
Literatura: |
‒ Lubik-Reczek, N., Kapsa, I., Musiał-Karg, M. (2020), Elektroniczna partycypacja obywatelska w Polsce. Deklaracje i opinie Polaków na temat e-administracji i e-głosowania, Poznań. ‒ Jungherr A., Rivero G., Gayo-Avello D. (2020), Retooling Politics. How Digital Medi are shaping Democracy, Cambridge. ‒ Tufekci Z. (2017), Twitter nad Tear Gas. The Power and Fragility of Networked Protest, Yale University Press,New Haven & London, ‒ Persily N., Tucker J.A.(Eds.) (2020), Social media and Democracy. The State of the Field and Prospects for Reform, Cambridge. ‒ M. Marczewska-Rytko (red.), Demokracja elektroniczna: kontrowersje i dylematy, Lublin 2013. ‒ Falkvinge R. (2013), Swarmwise. The Tactical Manual to Changing the World. ‒ Popowic S., Miller M. (2015), Blueprint for Revolution, a fantastically readable and useful handbook for activists. DODATKOWO: Prowadzący będzie przekazywał na bieżąco teksty związane z omawianymi zagadnieniami. |
Efekty uczenia się: |
P_W01 - student zna różnice w specyfice komunikowania z wykorzystaniem mediów tradycyjnych i nowych mediów (K_W02, K_W03, K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U08, K_K01, K_K03, K_K12). P_W02 - student ma wiedzę o typologiach e-demokracji (K_W02, K_W03, K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U08, K_K01, K_K03, K_K12). P_W03 - student zna sposoby wykorzystywania nowych technologii w komunikacji politycznej i procesach konsultacyjno-decyzyjnych (K_W02, K_W03, K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U08, K_K01, K_K03, K_K12). P_U01 - student umie analizować komunikację polityczną pod kątem mechanizmów perswazyjnych i manipulacji (K_W02, K_W03, K_W07, K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U08, K_K01, K_K03, K_K12). P_U02 - student umie wskazać skuteczne instrumenty kreowania wizerunku z wykorzystaniem nowych technologii komunikacyjnych (K_W02, K_W03, K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U08, K_K01, K_K03, K_K12). P_U03 - student umie analizować wady i zalety poszczególnych form sprzyjania aktywności obywatelskiej online (K_W02, K_W03, K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U08, K_K01, K_K03, K_K12). P_K01 - student jest otwarty na inne poglądy (K_W02, K_W03, K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U08, K_K01, K_K03, K_K12). P_K02 - student rozumie znaczenie postępowania zgodnego z zasadami etyki (K_W07, K_U05, K_K01, K_K03, K_K12). |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena formująca - ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności na zajęciach. Ocena podsumowująca - zaliczenie pisemne. KRYTERIA OCENIANIA: 5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadowalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadowalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Piechocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Piechocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Piechocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.