Socjologia mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-PPN1MSMD11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Socjologia mediów |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
1. Socjologiczne teorie mediów 2. Media i rozwój społeczny 3. Funkcje mediów 4. Wpływ mediów na odbiorców 5. Media masowe w erze komuputera 6. Ekonomika jako regulator mediów 7. Treści środków komunikowania masowego 8. Nowe trendy w mediach masowych 9. Reklama jako forma reprezentacji rzeczywistości |
Pełny opis: |
1. Analiza znaczenia mediów w systemie społecznym 2. Analiza relacji między instytucjami medialnymi i systemem społecznym 3. Analiza odbicia rzeczywistości społecznej w przekazach medialnych 4. Analiza najważniejszych współczesnych zjawisk medialno-społecznych 5. Rozumienie tendencji i kierunków rozwoju współczesnych mediów 6. Umiejętność wskazywania uwarunkowań funkcjonowania mediów w systemie społecznym 7. Świadome uczestnictwo w procesie komunikowania masowego 8. Praktyczna umiejętność analizy zawartości mediów |
Literatura: |
Podstawowa 1. Goban-Klas Tomasz (2000), Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 2. McQuail Denis (2007), Teoria komunikowania masowego. Warszawa: PWN. 3. Street John (2006), Mass media, polityka, demokracja. Kraków: Wyd. UJ. Uzupełniająca 1. Allan Stuart (2006), Kultura newsów. Kraków: Wyd. UJ. 2. Bogunia-Borowska Małgorzata (2004), Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej. Kraków: Wyd. UJ. 3. Dayn Daniel, Katz Elihu (2006), Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo. Warszawa: Muza. 4. . Fiske John (1999), Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem. Wrocław: Astrum. 5. Dobek-Ostrowska Bogusława (red.) (2001), Nauka o komunikowaniu. Podstawowe orientacje teoretyczne. Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego. 6. Godzic Wiesław (2007), Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów. Warszawa: Wydawnictwa Profesjonalne i Akademickie. 7. Kowalski Tadeusz, Jung Bohdan (2006), Wprowadzenie do ekonomiki mediów. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.