Podstawy reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-DPS2RPOR11 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy reklamy | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa | ||
Grupy: |
DiKS, studia stacj. II st. - przedmioty dla 1 sem., specj. reklama i promocja Dziennikarstwo i kom. społ., studia stacj. II st. - przedmioty dla 2 sem., specj. reklama i promocja |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Kierunek studiów: | dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
||
Cele kształcenia: | 1. Zdobycie wiedzy na temat historii reklamy i jej usytuowania we współczesnym marketingu relacyjnym 2. Pokazanie złożoności i wieloaspektowości procesu komunikacji reklamowej 3. Zdobycie praktycznej wiedzy potrzebnej do zarządzania komunikacją reklamową |
||
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
||
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | - biblioteka - zasoby online |
||
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Metody podające, problemowe, aktywizujące, projektowa |
||
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 3 |
||
Skrócony opis: |
1. historia reklamy i jej usytuowanie we współczesnej ZKM 2. polityka reklamy 3. media reklamowe |
||
Pełny opis: |
1. reklama – zarys historyczny 2. reklama jako element marketingu; zintegrowana komunikacja marketingowa 3. cele reklamy 4. kulturotwórcze funkcje reklamy 5. reklama jako proces komunikowania masowego 6. polityka reklamy 7. fazy cyklu życiowego i cele polityki marketingowej i reklamowej 8. media reklamowe: ATL i BTL; właściwości, zalety i wady; planowanie mediów |
||
Literatura: |
Albin K., Reklama w telewizji, PWN, Warszawa 2002. Albin K., Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, PWN, Warszawa 2002. Budzyński W., Reklama techniki skutecznej perswazji, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2009. Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa 2001. Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 2000 Nowacki R., Reklama. Podręcznik, Diffin, 2005. |
||
Efekty uczenia się: |
wiedza: 1. ma wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym system komunikowania społecznego oraz zasady jego funkcjonowania, a także będącym przedmiotem jego oddziaływania 2. ma wiedzę o metodach i narzędziach, w tym technikach pozyskiwania danych, niezbędnych do właściwego funkcjonowania systemu komunikowania społecznego, a także pozwalających opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące, ze szczególnym uwzględnieniem instytucji i organizacji społecznych oraz gospodarczych 3. ma wiedzę o środkach społecznego komunikowania, poglądach na temat ich roli w życiu społeczeństwa, rodzajach więzi społecznych w takich środkach i ich otoczeniu oraz historycznej ewolucji sposobów komunikowania umiejętności: 1. posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych istotnych dla efektywnego funkcjonowania systemu komunikowania społecznego 2. posiada podstawowe umiejętności w zakresie prowadzenia badań społecznych niezbędnych do opracowania diagnoz potrzeb odbiorców mediów i działań promocyjno-reklamowych 3. posiada umiejętność efektywnego wykorzystania wiedzy, procedur i środków do wykonywania zadań zawodowych w środkach społecznego przekazu, w działaniach promocyjno-reklamowych oraz zarządzaniu procesem komunikowania zgodnie ze studiowaną specjalnością kompetencje społeczne: 1. rozumie potrzebę poszerzania i aktualizowania wiedzy, umiejętności i kompetencji przez całe życie 2. potrafi pracować w grupie i ma świadomość znaczenia pracy zespołowej dla realizacji celów w pracy zawodowej i działalności publicznej |
||
Metody i kryteria oceniania: |
1. kontrola obecności na zajęciach 2. ocena aktywności na zajęciach 3. ocena projektu 4. kolokwium zaliczeniowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dorota Piontek | |
Prowadzący grup: | Dorota Piontek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dorota Piontek | |
Prowadzący grup: | Dorota Piontek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-22 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dorota Piontek | |
Prowadzący grup: | Dorota Piontek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dorota Piontek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dorota Piontek | |
Prowadzący grup: | Dorota Piontek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.