Podstawy reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-DPS1RPOR11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy reklamy |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Dziennikarstwo i kom. społ., studia stacj. I st. - przedmioty dla 3 sem., specj. reklama i promocja E-learning - przedmioty Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Zdobycie wiedzy na temat historii reklamy i jej usytuowania we współczesnym marketingu relacyjnym 2. Pokazanie złożoności i wieloaspektowości procesu komunikacji reklamowej 3. Zdobycie praktycznej wiedzy potrzebnej do zarządzania komunikacją reklamową |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | - biblioteka - zasoby online |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | metody podające, projektowe, aktywizujące, obrazowe |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 2 |
Skrócony opis: |
1. historia reklamy i jej usytuowanie we współczesnej ZKM 2. polityka reklamy 3. media reklamowe |
Pełny opis: |
1. reklama – zarys historyczny 2. reklama jako element marketingu; zintegrowana komunikacja marketingowa 3. cele reklamy 4. kulturotwórcze funkcje reklamy 5. reklama jako proces komunikowania masowego 6. polityka reklamy 7. fazy cyklu życiowego i cele polityki marketingowej i reklamowej 8. media reklamowe: ATL i BTL; właściwości, zalety i wady; planowanie mediów |
Literatura: |
Albin K., Reklama w telewizji, PWN, Warszawa 2002. Albin K., Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, PWN, Warszawa 2002. Budzyński W., Reklama techniki skutecznej perswazji, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2009. Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa 2001. Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 2000 Nowacki R., Reklama. Podręcznik, Diffin, 2005. |
Efekty uczenia się: |
wiedza: 1. ma wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym system komunikowania społecznego oraz zasady jego funkcjonowania, a także będącym przedmiotem jego oddziaływania 2. ma wiedzę o metodach i narzędziach, w tym technikach pozyskiwania danych, niezbędnych do właściwego funkcjonowania systemu komunikowania społecznego, a także pozwalających opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące, ze szczególnym uwzględnieniem instytucji i organizacji społecznych oraz gospodarczych 3. ma wiedzę o środkach społecznego komunikowania, poglądach na temat ich roli w życiu społeczeństwa, rodzajach więzi społecznych w takich środkach i ich otoczeniu oraz historycznej ewolucji sposobów komunikowania umiejętności: 1. posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych istotnych dla efektywnego funkcjonowania systemu komunikowania społecznego 2. posiada podstawowe umiejętności w zakresie prowadzenia badań społecznych niezbędnych do opracowania diagnoz potrzeb odbiorców mediów i działań promocyjno-reklamowych 3. posiada umiejętność efektywnego wykorzystania wiedzy, procedur i środków do wykonywania zadań zawodowych w środkach społecznego przekazu, w działaniach promocyjno-reklamowych oraz zarządzaniu procesem komunikowania zgodnie ze studiowaną specjalnością kompetencje społeczne: 1. rozumie potrzebę poszerzania i aktualizowania wiedzy, umiejętności i kompetencji przez całe życie 2. potrafi pracować w grupie i ma świadomość znaczenia pracy zespołowej dla realizacji celów w pracy zawodowej i działalności publicznej |
Metody i kryteria oceniania: |
1. kontrola obecności na zajęciach 2. ocena aktywności na zajęciach 3. ocena projektu 4. kolokwium zaliczeniowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dorota Piontek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dorota Piontek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dorota Piontek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dorota Piontek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.