Projektowanie szkolnej przestrzeni informacyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 13-ISL4BPSP11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie szkolnej przestrzeni informacyjnej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, specjalność: bibliotekarstwo szkolne |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | • Zaznajomienie studentów z pojęciem projektowania przestrzeni informacyjnej oraz jej zakresem • Przedstawienie potrzeb i zachowań użytkowników informacji • Objaśnienie systemów organizacyjnych, etykietowania, nawigacyjnych oraz wyszukiwania • Ukazanie procesu i metodologii projektowania architektury informacji • Wprowadzenie do promocji architektury informacji |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Konsultacje za pomocą poczty elektronicznej, materiały dla studentów do pobrania ze strony internetowej |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | pogadanka, dyskusja plenarna pokaz, ćwiczenia przy komputerze |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 4 |
Skrócony opis: |
Definiuje pojęcie projektowania przestrzeni informacyjnej i wskazuje zakres działań z nim związanych. Charakteryzuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni informacyjnej. Wyjaśnia funkcjonowanie i cele systemów etykietowania, organizacji, nawigowania oraz wyszukiwania. Analizuje strukturę informacji, przeprowadza badania i proponuje zmiany. Posługuje się diagramem architektury informacji. Tworzy prototyp stron www. Proponuje strategie informacyjne dla instytucji edukacyjnych. Wyjaśnia znaczenie projektowania przestrzeni informacyjnej i korzyści z niej płynące. |
Literatura: |
• Govella A., Wodtke C., Information Architecture: Blueprints for the Web, Berkeley 2009 • Morville P., Rosenfeld L.., Architektura informacji w serwisach internetowych, Gliwice 2003 • Spencer D., A Practical Guide to Information Architecture, Penarth 2010 • Blog Eryka Orłowskiego - dostęp elektroniczny: http:// offline.pl, z dnia 20.06.2012 |
Efekty uczenia się: |
Definiuje pojęcie projektowania przestrzeni informacyjnej i wskazuje zakres działań z nim związanych. Charakteryzuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni informacyjnej. Wyjaśnia funkcjonowanie i cele systemów etykietowania, organizacji, nawigowania oraz wyszukiwania. Posługuje się diagramem architektury informacji. Tworzy prototyp stron www. Wyjaśnia znaczenie projektowania przestrzeni informacyjnej i korzyści z niej płynące. |
Metody i kryteria oceniania: |
13–IXL4BPSP11_01 • objaśnia pojęcie architektury informacji • wskazuje i omawia zakres działań związanych z architekturą informacji 13–IXL4BPSP11_02 • charakteryzuje zasadę obiektów • charakteryzuje zasadę wyborów • charakteryzuje zasadę odsłaniania • charakteryzuje zasadę przykładów • charakteryzuje zasadę drzwi wejściowych • charakteryzuje zasadę klasyfikacji • charakteryzuje zasadę ukierunkowanej nawigacji • charakteryzuje zasadę wzrostu 13–IXL4BPSP11_03 • objaśnia zadania systemu etykietowania • tłumaczy funkcjonowanie systemu etykietowania • objaśnia zadania systemu organizacyjnego • tłumaczy funkcjonowanie systemu organizacyjnego • objaśnia zadania systemu nawigacyjnego • tłumaczy funkcjonowanie systemu nawigacyjnego • objaśnia zadania systemu wyszukiwawczego • tłumaczy funkcjonowanie systemu wyszukiwawczego 13–IXL4BPSP11_04 • tworzy ogólne schematy informacji • tworzy szczegółowe schematy informacji • tworzy szkielet architektury • buduje model zawartości • tworzy prototyp strony www 13–IXL4BPSP11_05 • objaśnia kulturowe znaczenie przestrzeni informacyjnej • objaśnia ekonomiczne znaczenie przestrzeni informacyjnej • wymienia korzyści płynące z projektowania przestrzeni informacyjnej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.