Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie szkolnej przestrzeni informacyjnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 13-ISL4BPSP11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie szkolnej przestrzeni informacyjnej
Jednostka: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu
Moodle - przedmioty Innych jednostek
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, specjalność: bibliotekarstwo szkolne

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

• Zaznajomienie studentów z pojęciem projektowania przestrzeni informacyjnej oraz jej zakresem

• Przedstawienie potrzeb i zachowań użytkowników informacji

• Objaśnienie systemów organizacyjnych, etykietowania, nawigacyjnych oraz wyszukiwania

• Ukazanie procesu i metodologii projektowania architektury informacji

• Wprowadzenie do promocji architektury informacji


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Konsultacje za pomocą poczty elektronicznej, materiały dla studentów do pobrania ze strony internetowej

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

brak

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

pogadanka, dyskusja plenarna

pokaz, ćwiczenia przy komputerze


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4

Skrócony opis:

Definiuje pojęcie projektowania przestrzeni informacyjnej i wskazuje zakres działań z nim związanych.

Charakteryzuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni informacyjnej.

Wyjaśnia funkcjonowanie i cele systemów etykietowania, organizacji, nawigowania oraz wyszukiwania.

Analizuje strukturę informacji, przeprowadza badania i proponuje zmiany.

Posługuje się diagramem architektury informacji. Tworzy prototyp stron www.

Proponuje strategie informacyjne dla instytucji edukacyjnych.

Wyjaśnia znaczenie projektowania przestrzeni informacyjnej i korzyści z niej płynące.

Literatura:

• Govella A., Wodtke C., Information Architecture: Blueprints for the Web, Berkeley 2009

• Morville P., Rosenfeld L.., Architektura informacji w serwisach internetowych, Gliwice 2003

• Spencer D., A Practical Guide to Information Architecture, Penarth 2010

• Blog Eryka Orłowskiego - dostęp elektroniczny: http:// offline.pl, z dnia 20.06.2012

Efekty uczenia się:

Definiuje pojęcie projektowania przestrzeni informacyjnej i wskazuje zakres działań z nim związanych.

Charakteryzuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni informacyjnej.

Wyjaśnia funkcjonowanie i cele systemów etykietowania, organizacji, nawigowania oraz wyszukiwania.

Posługuje się diagramem architektury informacji. Tworzy prototyp stron www.

Wyjaśnia znaczenie projektowania przestrzeni informacyjnej i korzyści z niej płynące.

Metody i kryteria oceniania:

13–IXL4BPSP11_01

• objaśnia pojęcie architektury informacji

• wskazuje i omawia zakres działań związanych z architekturą informacji

13–IXL4BPSP11_02

• charakteryzuje zasadę obiektów

• charakteryzuje zasadę wyborów

• charakteryzuje zasadę odsłaniania

• charakteryzuje zasadę przykładów

• charakteryzuje zasadę drzwi wejściowych

• charakteryzuje zasadę klasyfikacji

• charakteryzuje zasadę ukierunkowanej nawigacji

• charakteryzuje zasadę wzrostu

13–IXL4BPSP11_03

• objaśnia zadania systemu etykietowania

• tłumaczy funkcjonowanie systemu etykietowania

• objaśnia zadania systemu organizacyjnego

• tłumaczy funkcjonowanie systemu organizacyjnego

• objaśnia zadania systemu nawigacyjnego

• tłumaczy funkcjonowanie systemu nawigacyjnego

• objaśnia zadania systemu wyszukiwawczego

• tłumaczy funkcjonowanie systemu wyszukiwawczego

13–IXL4BPSP11_04

• tworzy ogólne schematy informacji

• tworzy szczegółowe schematy informacji

• tworzy szkielet architektury

• buduje model zawartości

• tworzy prototyp strony www

13–IXL4BPSP11_05

• objaśnia kulturowe znaczenie przestrzeni informacyjnej

• objaśnia ekonomiczne znaczenie przestrzeni informacyjnej

• wymienia korzyści płynące z projektowania przestrzeni informacyjnej

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)