Historia literatury polskiej XIX wieku - klasycyzm po 1795 roku i romantyzm
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 13-FSL3XHIW11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia literatury polskiej XIX wieku - klasycyzm po 1795 roku i romantyzm |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia polska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Wiedza o historycznych kontekstach rozwoju literatury polskiej w latach 1795-1864; elementy poetyki historycznej – wiedza genologiczna (gatunki literackie typowe oraz nowe), poetologiczna; ukazanie ścisłych i złożonych związków literatury z położeniem politycznym Polski oraz życiem społecznym, rekonstruowanie ówczesnych koncepcji człowieka i świata; poznanie reprezentatywnych tematów i motywów utworów literackich; osadzenie utworów w kontekście współczesnych im innych dyscyplin sztuk. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | ----- |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Wiedza z zakresu historii literatury polskiej epok poprzedzających wiek XIX, kompetencje w zakresie poetyki opisowej. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | ------- |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | 13- FSL4XHPM_01 TK_01-TK_20 Analiza utworów, opis genologiczny, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale kontekstualnym F – samodzielna lektura utworu z uwzględnieniem wskazówek analitycznych wykładowcy oraz wskazówek podawanych w kanonicznych opracowaniach i wstępach; przygotowanie wypowiedzi do dyskusji na ćwiczeniach poświęconych zadanemu utworowi; omawianie i weryfikowanie analiz przeprowadzonych przez studentów pod opieką wykładowcy 13- FSL4XHPM_02 TK_01; TK_02; TK_05; TK_06; TK_10; TK_16; TK_20 Elementy wykładu konwersatoryjnego, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale, dyskusja problemowa F– ukierunkowana lektura utworu prowadząca do odpowiedzi na podane przez wykładowcę pytania analityczne; P – weryfikacja, omówienie, wskazywanie przykładowych rozwiązań problemu interpretacyjnego 13- FSL4XHPM_03 TK_01; TK_02; TK-3; TK_04; TK_05; TK_06; TK_07; TK_08; TK_09; TK_10; TK_11; TK_12; TK_13; TK_14; TK_15; TK_16; TK_17; TK_18; TK_19; TK_20 Analiza utworów, opis genologiczny, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale problemowym; próby oceny estetycznej F - ukierunkowana lektura utworu prowadząca do odpowiedzi na podane przez wykładowcę pytania analityczne; próba osadzenia przez studenta zebranych przez niego argumentów do dyskusji w dobranym przez niego kontekście aksjologicznym P – weryfikacja w syntetycznym omówieniu, wskazywanie wariantnych kontekstów 13- FSL4XHPM_04 TK_03;TK_06; TK_09;TK_11; TK_13;TK_15; TK_16; TK_20 Analizy dzieł przeplatane elementami wykładu problemowego oraz dyskusji z wykorzystaniem indywidualnie przygotowywanych materiałów P - dobór kontekstu interpretacyjnego oparty na tezach z wybranych opracowań; napisanie pracy domowej P – ocena metodologicznej spójności wypowiedzi ustnych i rozprawek 13- FSL4XHPM_05 TK_20 Ukierunkowana kwerenda połączona z konsultacjami i uwagami wykładowcy; analiza utworów; próby oceny estetycznej P – rozeznanie w problematyce najważniejszej literatury przedmiotu; P – ocena merytorycznej i inwencyjnej wartości pisemnej pracy domowej 13- FSL4XHPM_06 TK_01-TK_07; TK_09-TK-20 ukierunkowana kwerenda, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale F – lektura kontekstów z zakresu dyscyplin pomocniczych historii literatury ( resp. lektura z zakresu wiedzy historycznej) P – omówienie oceniające trafność hipotez kontekstualnych 13- FSL4XHPM_07 TK_01-TK_7; TK_09-TK_20 Orientacja nauczyciela w przebiegu procesu pisania pracy studenta, analizy utworów, opisy genologiczne i kontekstualne dzieł, pisemne konspekty analiz i kontekstów P – rozeznanie w problematyce najważniejszej literatury przedmiotu; P – ocena merytorycznej i inwencyjnej wartości pisemnej pracy domowej |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Nazwa modułu (przedmiotu): Historia literatury polskiej – klasycyzm po 1795 roku i romantyzm Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 45 Praca własna studenta 1 (przygotowanie się z lektur utworów literackich i opracowań na bieżące zajęcia oraz do egzaminu) 95 Praca własna studenta 2 (konsultowane z wykładowcą przygotowanie się do napisania pracy semestralnej-domowej) 15 Praca własna studenta 3 (napisanie i zredagowanie pracy na tytuł) 10 SUMA GODZIN 165 SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) 5 |
Skrócony opis: |
Zajęcia obejmują diagnozę genologiczną oraz ideową dorobku najwazniejszych pisarzy klasycyzmu postanisławowskiego oraz polskiego romantyzmu - szczególnie najistotniejszych dzieł trójcy wieszczów, ale takze znaczących dzieł tzw. romantyzmu krajowego oraz C. Norwida. Uwzględnia się kontekst świadomości literackiej epoki, a takze osadzenie w konstytutywnych zjawiskach ideowych, takich jak indywidualizm romantyczny czy mesjanizm. |
Pełny opis: |
Nazwa modułu kształcenia: Historia literatury polskiej – klasycyzm po 1795 roku i romantyzm Symbol treści kształcenia Opis treści kształcenia Odniesienie do efektów kształcenia modułu TK_01 Liryczne diagnozy po upadku Polski (J. P. Woronicz, Hymn do Boga; C. Godebski, Wiersz do Legiów polskich) 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR_02 13-FSL3XHKR¬_03 13-FSL3XHKR_05 TK_02 Uczuciowe i racjonalne komponenty perswazji w odzie (K. Koźmian, Oda na pokój w roku 1809; Oda na upadek dumnego; L. Osiński, Oda na cześć Kopernika) 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR_02 13-FSL3XHKR¬_03 TK_03 Tragizm w tragedii Barbara Radziwiłłówna A. Felińskiego 13-FSL3XHKR_0113-FSL3XHKR¬_03 13-FSL3XHKR_05 TK_04 Mickiewicz klasycystyczny: Już się z pogodnych niebios - programowy wiersz filomatów 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR¬_03 TK_05 Spór między klasykami a romantykami K. Brodziński, O klasyczności i romantyczności…, Jan Śniadecki, O pismach klasycznych i romantycznych,,,; M. Mochnacki, O duchu i źródłach poezji w Polsce) 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR¬_03 13-FSL3XHKR_04 13-FSL3XHKR_05 TK_06 Wykładniki pesymizmu w Marii A. Malczewskiego 13-FSL3XHKR_01 TK_07 Niejednoznaczny status postaci w powieści poetyckiej – Zamek kaniowski S. Goszczyńskiego 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR_06 TK_08 Paradoksy spirytualistycznego świata romantycznego kochanka – IV część Dziadów 13-FSL3XHKR_01 TK_09 Postaci „bohaterskiego cyklu misteryjnego” w III części Dziadów 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR_02 TK_10 Kordian - „najemny” w drodze do „zmarłych Polaków” 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR_02 TK_11 Tragiczny węzeł planów Boskiego i ludzkiego – Irydion Z. Krasińskiego 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR_02 TK_12 Pan Tadeusz w psychoanalitycznym ujęciu Jean-Charlesa Gille-Maisaniego – w książce Adam Mickiewicz – Człowiek 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR_07 13-FSL3XHKR_08 TK_13 Biblijny poemat o niebiblijnej inicjacji anhellicznej – Anhelli J. Słowackiego 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR_02 13-FSL3XHKR_07 TK_14 „Makabryczna groteska” w Śnie srebrnym Salomei Słowackiego 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR_07 TK_15 Wielofunkcyjność akwatycznych motywów w późnej liryce Mickiewicza (Widzenie, Nad wodą wielką i czystą…, Wsłuchać się w szum wód głuchy…) 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR_04 13-FSL3XHKR_06 TK_16 Sen wieszczy – Duch od stepu B. Zaleskiego 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR_02 TK_17 Ludowość w poetyce wierszy „Lirnika Mazowieckiego” (T. Lenartowicz, Lirnik (baśń), O góralach, Na lipę słowiańską, Jak to na Mazowszu) 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR_04 13-FSL3XHKR_05 TK_18 Liryczna summa polskiego romantyzmu – C. Norwid Vade-mecum (wiersze: Za wstęp, Vade-mecum. Do Walentego Pomiana Z. ) 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR¬_03 13-FSL3XHKR_06 TK_19 Wierszowany traktat o pięknie (C. Norwid, Promethidion) 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR_04 13-FSL3XHKR_05 13-FSL3XHKR_07 TK_20 Trawestacja (komiczna) romantycznych stereotypów literackich – Zemsta A. Fredry 13-FSL3XHKR_01 13-FSL3XHKR¬_03 13-FSL3XHKR_06 13-FSL3XHKR_08 |
Literatura: |
Teksty literackie: Obowiązkowo: A. Feliński, Barbara Radziwiłłówna, w: Polska tragedia neoklasycystyczna, oprac D. Ratajczakowa (BN I 260). B. A. Fredro, Zemsta, oprac. M. Inglot. C. A. Fredro, Pan Jowialski. S. Goszczyński, Zamek kaniowski, oprac. M. Inglot. Idee programowe romantyków polskich. Antologia, oprac. A. Kowalczykowa {artykuły K. Brodzińskiego, J. Śniadeckiego, M. Mochnackiego] (BN I 261). Z. Krasiński, Irydion. Z. Krasiński, Nie-Boska Komedia. T. Lenartowicz, Wybór poezji, oprac. J. Nowakowski (BN I 15); [lub:] K. Ujejski, Wybór poezji; [lub:] W. Pol Wybór poezji (BN I 180) [lub:] J. B. Zaleski, Wybór poezji, oprac. C. Gajkowska (BN I 30). Z. Libera [oprac.], Poezja polska. 1800-1830, Warszawa 1984 [wiersze C. Godebskiego, K. Koźmiana, J. U. Niemcewicza, J. P. Woronicza]. A. Malczewski, Maria, oprac. R. Przybylski (BN I 46). A. Mickiewicz, Dziady (cz. I, II, IV, III). A. Mickiewicz, Księgi narodu polskiego i pielgrzymstwa polskiego [należy wybrać kilka fragmentów]. A. Mickiewicz, Pan Tadeusz, oprac. S. Pigoń (BN I 83). A. Mickiewicz, Wybór poezji, oprac. C. Zgorzelski, t.1-2 (BN I 6). C. Norwid, Białe kwiaty, w: Pisma wszystkie, oprac. J. W. Gomulicki, t. 6. C. Norwid, Pierścień Wielkiej-Damy, w: jw., t. 5. C. Norwid, Promethidion, w: jw., t.3. C. Norwid, Vade-mecum, oprac. J. Fert (BN I 271). J. Słowacki, Anhelli. J. Słowacki, Kordian, oprac. M. Inglot (BN I J. Słowacki, Lilla Weneda. J. Słowacki, Liryki [wybrać 10 utworów w sumie reprezentujących różne etapy twórczości poety]. J. Słowacki, Sen srebrny Salomei, oprac. A. Kowalczykowa. Uzupełniające: R. Berwiński, Księga życia i śmierci A. Fredro, Dożywocie. A. Fredro, Śluby Panieńskie. A. Fredro, Trzy po trzy. Pamiętniki z czasów napoleońskich, oprac. A. Drzymała-Siedlecki. S. Goszczyński, Dziennik Sprawy Bożej, oprac. Z. Sudolski, t. 1-2. S. Goszczyński, Król zamczyska, oprac. M. Inglot (BN I 50). M. Janion [oprac.], Reduta. Romantyczna poezja niepodległościowa [Antologia]. J. Korzeniowski, Kollokacja. Z. Krasiński, Przedświt, idem, Dzieła literackie, oprac. P. Hertz, t. 1. Z. Krasiński, Psalmy przyszłości, w: jw. Z. Krasiński, Listy do Delfiny Potockiej, oprac. Z. Sudolski, t. 1-3 [Wybrać kilkanaście listów z różnych momentów życia poety]. J. I. Kraszewski, Stara basń. J. I. Kraszewski, Ulana. A. Mickiewicz, Grażyna. A. Mickiewicz, Konrad Wallenrod. A. Mickiewicz, Prelekcje paryskie, w: idem, Dzieła. Wyd. sejmowe, t. 10-11. M. Mochnacki, Powstanie narodu polskiego w roku 1830 i 1831, oprac. S. Kieniewicz, t. 1-2, Warszawa 1984. A. E. Odyniec, Listy z podróży, oprac. M. Toporowski, W. Pol, Mohort. Rapsod rycerski z podania. M. Romanowski, Wybór liryków (BN I 39). W. Rzewuski, Pamiątki Soplicy. J. Słowacki, Balladyna. J. Słowacki, Beniowski [pieśni I-V]. J. Słowacki, Fantazy. J. Słowacki, Horsztyński. J. Słowacki, Krąg piosm mistycznych, oprac. A. Kowalczykowa (BN I 245). J. Słowacki, [poematy: Lambro, Żmija, W Szwajcarii, Ojciec zadżumionych]. Z. Sudolski (oprac.), Polski list romantyczny. [Antologia], Kraków 1997. Opracowania: Obowiązkowe: Słownik literatury polskiego oświecenia, red. T. Kostkiewiczowa, Wrocław 1977 [i nast. wyd.; wyb. hasła dot. kwestii poetyki historycznej]. Słownik literatury polskiej XIX wieku, red. A. Kowalczykowa, J. Bachórz, Wrocław 1991 [wybrane hasła]. A. Witkowska, Literatura romantyzmu. Uzupełniające {lista do dowolnego uzupełniania przez Państwa Studentów]: Słowacki . Encyklopedia, oprac. J. M. Rymkiewicz, Warszawa 2004. M. Piwińska, Juliusz Słowacki od duchów,Warszawa 1994. Z. Stefanowska, Sterona romantyków. Studia o Norwidzie, Lublin 1993. Z. Sudolski, Krasiński. Opowieść biograficzna. Z. Sudolski, Mickiewicz. Opowieść biograficzna. Z. Sudolski, Słowacki. Opowieść biograficzna. A. Waśko, Oblicza poety [o Z. Krasińskim]. A. Witkowska, Mickiewicz. Słowo i czyn. |
Efekty uczenia się: |
13- FSL4XHPM_01 TK_01-TK_20 Analiza utworów, opis genologiczny, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale kontekstualnym F – samodzielna lektura utworu z uwzględnieniem wskazówek analitycznych wykładowcy oraz wskazówek podawanych w kanonicznych opracowaniach i wstępach; przygotowanie wypowiedzi do dyskusji na ćwiczeniach poświęconych zadanemu utworowi; omawianie i weryfikowanie analiz przeprowadzonych przez studentów pod opieką wykładowcy 13- FSL4XHPM_02 TK_01; TK_02; TK_05; TK_06; TK_10; TK_16; TK_20 Elementy wykładu konwersatoryjnego, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale, dyskusja problemowa F– ukierunkowana lektura utworu prowadząca do odpowiedzi na podane przez wykładowcę pytania analityczne; P – weryfikacja, omówienie, wskazywanie przykładowych rozwiązań problemu interpretacyjnego 13- FSL4XHPM_03 TK_01; TK_02; TK-3; TK_04; TK_05; TK_06; TK_07; TK_08; TK_09; TK_10; TK_11; TK_12; TK_13; TK_14; TK_15; TK_16; TK_17; TK_18; TK_19; TK_20 Analiza utworów, opis genologiczny, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale problemowym; próby oceny estetycznej F - ukierunkowana lektura utworu prowadząca do odpowiedzi na podane przez wykładowcę pytania analityczne; próba osadzenia przez studenta zebranych przez niego argumentów do dyskusji w dobranym przez niego kontekście aksjologicznym P – weryfikacja w syntetycznym omówieniu, wskazywanie wariantnych kontekstów 13- FSL4XHPM_04 TK_03;TK_06; TK_09;TK_11; TK_13;TK_15; TK_16; TK_20 Analizy dzieł przeplatane elementami wykładu problemowego oraz dyskusji z wykorzystaniem indywidualnie przygotowywanych materiałów P - dobór kontekstu interpretacyjnego oparty na tezach z wybranych opracowań; napisanie pracy domowej P – ocena metodologicznej spójności wypowiedzi ustnych i rozprawek 13- FSL4XHPM_05 TK_20 Ukierunkowana kwerenda połączona z konsultacjami i uwagami wykładowcy; analiza utworów; próby oceny estetycznej P – rozeznanie w problematyce najważniejszej literatury przedmiotu; P – ocena merytorycznej i inwencyjnej wartości pisemnej pracy domowej 13- FSL4XHPM_06 TK_01-TK_07; TK_09-TK-20 ukierunkowana kwerenda, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale F – lektura kontekstów z zakresu dyscyplin pomocniczych historii literatury ( resp. lektura z zakresu wiedzy historycznej) P – omówienie oceniające trafność hipotez kontekstualnych 13- FSL4XHPM_07 TK_01-TK_7; TK_09-TK_20 Orientacja nauczyciela w przebiegu procesu pisania pracy studenta, analizy utworów, opisy genologiczne i kontekstualne dzieł, pisemne konspekty analiz i kontekstów P – rozeznanie w problematyce najważniejszej literatury przedmiotu; P – ocena merytorycznej i inwencyjnej wartości pisemnej pracy domowej |
Metody i kryteria oceniania: |
2. Kryteria oceniania [w] skali stosowanej w UAM: Bardzo dobry (bdb; 5,0): student systematycznie i czynnie włącza się w przebieg zajęć; pilnie się przykłada do przygotowania na owe zajęcia problemowej i genologicznej analizy przerabianej aktualnie lektury; wykazuje się znajomością utworów i opracowań oraz własnymi, merytorycznie uzasadnionymi przemyśleniami; jest autorem tekstu pracy domowej – co najmniej na ocenę 4,0 - poprawnej metodologicznie, a wykazującej sporo indywidualnej inicjatywy, biegle odpowiada na pytania egzaminacyjne. Dobry plus (+db; 4,5): student systematycznie i czynnie włącza się w przebieg zajęć; pilnie się przykłada do przygotowania na owe zajęcia problemowej i genologicznej analizy przerabianej aktualnie lektury; wykazuje się znajomością utworów i opracowań oraz własnymi, merytorycznie uzasadnionymi przemyśleniami; jest autorem tekstu pracy domowej – co najmniej na ocenę 4,0 – o dużym stopniu poprawności metodologicznej, a wykazującej sporo indywidualnej inicjatywy, poprawnie merytorycznie odpowiada na pytania egzaminacyjne. Dobry (db; 4,0): student często włącza się w przebieg zajęć; pilnie się przykłada do przygotowania na owe zajęcia problemowej i genologicznej analizy przerabianej aktualnie lektury; wykazuje się dobrą znajomością utworów i opracowań; jest autorem tekstu pracy domowej – co najmniej na ocenę 3,5 – o dobrym stopniu poprawności metodologicznej, poprawnie merytorycznie odpowiada na pytania egzaminacyjne. Dostateczny plus (+dost; 3,5): student sporadycznie włącza się w przebieg zajęć; w miarę systematycznie się przykłada do przygotowania w zakresie znajomości lektury zadanej na owe zajęcia; wykazuje się dobrą znajomością utworów i opracowań; jest autorem tekstu pracy domowej – co najmniej na ocenę 3,0 – o dobrym stopniu poprawności metodologicznej, choć wymagającej jeszcze skorygowania, poprawnie odpowiada na pytania egzaminacyjne. Dostateczny (dost: 3,0): student sporadycznie włącza się w przebieg zajęć; niezbyt systematycznie się przykłada do przygotowania w zakresie znajomości lektury zadanej na owe zajęcia; wykazuje się zadowalającą znajomością utworów i opracowań; jest autorem tekstu pracy domowej – co najmniej na ocenę 3,0 – o zadowalającym stopniu poprawności metodologicznej, choć wymagającej jeszcze skorygowania, zadowalając, choć niewyczerpująco odpowiada na pytania egzaminacyjne. Niedostateczny (ndst.,; 2,0): student nie odpowiada zadowalająco na pytania egzaminacyjne, nie jest zaś do owego egzaminu dopuszczony przez wykładowcę, gdy nie spełni zadowalająco innych kryteriów – wymienionych przy ocenie 3,0. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Kubski | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Kubski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Kubski | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Kubski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Kubski | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Kubski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Kubski | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Kubski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.