Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Historia literatury polskiej XIX wieku - klasycyzm po 1795 roku i romantyzm

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 13-FSL3XHIW11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Historia literatury polskiej XIX wieku - klasycyzm po 1795 roku i romantyzm
Jednostka: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu
Moodle - przedmioty Innych jednostek
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia polska

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Wiedza o historycznych kontekstach rozwoju literatury polskiej w latach 1795-1864;

elementy poetyki historycznej – wiedza genologiczna (gatunki literackie typowe oraz nowe), poetologiczna; ukazanie ścisłych i złożonych związków literatury z położeniem politycznym Polski oraz życiem społecznym, rekonstruowanie ówczesnych koncepcji człowieka i świata; poznanie reprezentatywnych tematów i motywów utworów literackich; osadzenie utworów w kontekście współczesnych im innych dyscyplin sztuk.


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

-----

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Wiedza z zakresu historii literatury polskiej epok poprzedzających wiek XIX, kompetencje w zakresie poetyki opisowej.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

-------

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

13-

FSL4XHPM_01

TK_01-TK_20 Analiza utworów, opis genologiczny, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale kontekstualnym F – samodzielna lektura utworu z uwzględnieniem wskazówek analitycznych wykładowcy oraz wskazówek podawanych w kanonicznych opracowaniach i wstępach; przygotowanie wypowiedzi do dyskusji na ćwiczeniach poświęconych zadanemu utworowi;

omawianie i weryfikowanie analiz przeprowadzonych przez studentów pod opieką wykładowcy

13-

FSL4XHPM_02

TK_01; TK_02; TK_05; TK_06; TK_10; TK_16; TK_20 Elementy wykładu konwersatoryjnego, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale, dyskusja problemowa F– ukierunkowana lektura utworu prowadząca do odpowiedzi na podane przez wykładowcę pytania analityczne;

P – weryfikacja, omówienie, wskazywanie przykładowych rozwiązań problemu interpretacyjnego

13-

FSL4XHPM_03

TK_01; TK_02; TK-3; TK_04; TK_05; TK_06; TK_07; TK_08; TK_09; TK_10; TK_11; TK_12; TK_13; TK_14; TK_15; TK_16; TK_17; TK_18; TK_19; TK_20 Analiza utworów, opis genologiczny, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale problemowym;

próby oceny estetycznej F - ukierunkowana lektura utworu prowadząca do odpowiedzi na podane przez wykładowcę pytania analityczne; próba osadzenia przez studenta zebranych przez niego argumentów do dyskusji w dobranym przez niego kontekście aksjologicznym

P – weryfikacja w syntetycznym omówieniu, wskazywanie wariantnych kontekstów


13-

FSL4XHPM_04

TK_03;TK_06; TK_09;TK_11; TK_13;TK_15; TK_16; TK_20 Analizy dzieł przeplatane elementami wykładu problemowego oraz dyskusji z wykorzystaniem indywidualnie przygotowywanych materiałów P - dobór kontekstu interpretacyjnego oparty na tezach z wybranych opracowań;

napisanie pracy domowej

P – ocena metodologicznej spójności wypowiedzi ustnych i rozprawek

13-

FSL4XHPM_05

TK_20 Ukierunkowana kwerenda połączona z konsultacjami i uwagami wykładowcy; analiza utworów; próby oceny estetycznej P – rozeznanie w problematyce najważniejszej literatury przedmiotu;

P – ocena merytorycznej i inwencyjnej wartości pisemnej pracy domowej

13-

FSL4XHPM_06

TK_01-TK_07; TK_09-TK-20 ukierunkowana kwerenda, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale F – lektura kontekstów z zakresu dyscyplin pomocniczych historii literatury ( resp. lektura z zakresu wiedzy historycznej)

P – omówienie oceniające trafność hipotez kontekstualnych

13-

FSL4XHPM_07

TK_01-TK_7; TK_09-TK_20 Orientacja nauczyciela w przebiegu procesu pisania pracy studenta, analizy utworów, opisy genologiczne i kontekstualne dzieł, pisemne konspekty analiz i kontekstów P – rozeznanie w problematyce najważniejszej literatury przedmiotu;

P – ocena merytorycznej i inwencyjnej wartości pisemnej pracy domowej



Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Nazwa modułu (przedmiotu): Historia literatury polskiej – klasycyzm po 1795 roku i romantyzm

Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 45

Praca własna studenta 1 (przygotowanie się z lektur utworów literackich i opracowań na bieżące zajęcia oraz do egzaminu) 95

Praca własna studenta 2 (konsultowane z wykładowcą przygotowanie się do napisania pracy semestralnej-domowej) 15

Praca własna studenta 3 (napisanie i zredagowanie pracy na tytuł) 10

SUMA GODZIN 165

SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) 5



Skrócony opis:

Zajęcia obejmują diagnozę genologiczną oraz ideową dorobku najwazniejszych pisarzy klasycyzmu postanisławowskiego oraz polskiego romantyzmu - szczególnie najistotniejszych dzieł trójcy wieszczów, ale takze znaczących dzieł tzw. romantyzmu krajowego oraz C. Norwida. Uwzględnia się kontekst świadomości literackiej epoki, a takze osadzenie w konstytutywnych zjawiskach ideowych, takich jak indywidualizm romantyczny czy mesjanizm.

Pełny opis:

Nazwa modułu kształcenia: Historia literatury polskiej – klasycyzm po 1795 roku i romantyzm

Symbol treści kształcenia Opis treści kształcenia Odniesienie do efektów kształcenia modułu

TK_01 Liryczne diagnozy po upadku Polski (J. P. Woronicz, Hymn do Boga; C. Godebski, Wiersz do Legiów polskich) 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR_02

13-FSL3XHKR¬_03

13-FSL3XHKR_05

TK_02 Uczuciowe i racjonalne komponenty perswazji w odzie (K. Koźmian, Oda na pokój w roku 1809; Oda na upadek dumnego; L. Osiński, Oda na cześć Kopernika) 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR_02

13-FSL3XHKR¬_03

TK_03 Tragizm w tragedii Barbara Radziwiłłówna A. Felińskiego 13-FSL3XHKR_0113-FSL3XHKR¬_03

13-FSL3XHKR_05

TK_04 Mickiewicz klasycystyczny: Już się z pogodnych niebios - programowy wiersz filomatów 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR¬_03

TK_05 Spór między klasykami a romantykami K. Brodziński, O klasyczności i romantyczności…, Jan Śniadecki, O pismach klasycznych i romantycznych,,,; M. Mochnacki, O duchu i źródłach poezji w Polsce) 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR¬_03

13-FSL3XHKR_04

13-FSL3XHKR_05

TK_06 Wykładniki pesymizmu w Marii A. Malczewskiego 13-FSL3XHKR_01

TK_07 Niejednoznaczny status postaci w powieści poetyckiej – Zamek kaniowski S. Goszczyńskiego 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR_06

TK_08 Paradoksy spirytualistycznego świata romantycznego kochanka – IV część Dziadów 13-FSL3XHKR_01

TK_09 Postaci „bohaterskiego cyklu misteryjnego” w III części Dziadów 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR_02

TK_10 Kordian - „najemny” w drodze do „zmarłych Polaków” 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR_02

TK_11 Tragiczny węzeł planów Boskiego i ludzkiego – Irydion Z. Krasińskiego 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR_02

TK_12 Pan Tadeusz w psychoanalitycznym ujęciu Jean-Charlesa Gille-Maisaniego – w książce Adam Mickiewicz – Człowiek 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR_07

13-FSL3XHKR_08

TK_13 Biblijny poemat o niebiblijnej inicjacji anhellicznej – Anhelli J. Słowackiego 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR_02

13-FSL3XHKR_07

TK_14 „Makabryczna groteska” w Śnie srebrnym Salomei Słowackiego 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR_07

TK_15 Wielofunkcyjność akwatycznych motywów w późnej liryce Mickiewicza (Widzenie, Nad wodą wielką i czystą…, Wsłuchać się w szum wód głuchy…) 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR_04

13-FSL3XHKR_06

TK_16 Sen wieszczy – Duch od stepu B. Zaleskiego 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR_02

TK_17 Ludowość w poetyce wierszy „Lirnika Mazowieckiego” (T. Lenartowicz, Lirnik (baśń), O góralach, Na lipę słowiańską, Jak to na Mazowszu) 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR_04

13-FSL3XHKR_05

TK_18 Liryczna summa polskiego romantyzmu – C. Norwid Vade-mecum (wiersze: Za wstęp, Vade-mecum. Do Walentego Pomiana Z. ) 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR¬_03

13-FSL3XHKR_06

TK_19 Wierszowany traktat o pięknie (C. Norwid, Promethidion) 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR_04

13-FSL3XHKR_05

13-FSL3XHKR_07

TK_20 Trawestacja (komiczna) romantycznych stereotypów literackich – Zemsta A. Fredry 13-FSL3XHKR_01

13-FSL3XHKR¬_03

13-FSL3XHKR_06

13-FSL3XHKR_08

Literatura:

Teksty literackie:

Obowiązkowo:

A. Feliński, Barbara Radziwiłłówna, w: Polska tragedia neoklasycystyczna, oprac D. Ratajczakowa (BN I 260).

B. A. Fredro, Zemsta, oprac. M. Inglot.

C. A. Fredro, Pan Jowialski.

S. Goszczyński, Zamek kaniowski, oprac. M. Inglot.

Idee programowe romantyków polskich. Antologia, oprac. A. Kowalczykowa {artykuły K. Brodzińskiego, J. Śniadeckiego, M. Mochnackiego] (BN I 261).

Z. Krasiński, Irydion.

Z. Krasiński, Nie-Boska Komedia.

T. Lenartowicz, Wybór poezji, oprac. J. Nowakowski (BN I 15); [lub:] K. Ujejski, Wybór poezji; [lub:] W. Pol Wybór poezji (BN I 180) [lub:] J. B. Zaleski, Wybór poezji, oprac. C. Gajkowska (BN I 30).

Z. Libera [oprac.], Poezja polska. 1800-1830, Warszawa 1984 [wiersze C. Godebskiego, K. Koźmiana, J. U. Niemcewicza, J. P. Woronicza].

A. Malczewski, Maria, oprac. R. Przybylski (BN I 46).

A. Mickiewicz, Dziady (cz. I, II, IV, III).

A. Mickiewicz, Księgi narodu polskiego i pielgrzymstwa polskiego [należy wybrać kilka fragmentów].

A. Mickiewicz, Pan Tadeusz, oprac. S. Pigoń (BN I 83).

A. Mickiewicz, Wybór poezji, oprac. C. Zgorzelski, t.1-2 (BN I 6).

C. Norwid, Białe kwiaty, w: Pisma wszystkie, oprac. J. W. Gomulicki, t. 6.

C. Norwid, Pierścień Wielkiej-Damy, w: jw., t. 5.

C. Norwid, Promethidion, w: jw., t.3.

C. Norwid, Vade-mecum, oprac. J. Fert (BN I 271).

J. Słowacki, Anhelli.

J. Słowacki, Kordian, oprac. M. Inglot (BN I

J. Słowacki, Lilla Weneda.

J. Słowacki, Liryki [wybrać 10 utworów w sumie reprezentujących różne etapy twórczości poety].

J. Słowacki, Sen srebrny Salomei, oprac. A. Kowalczykowa.

Uzupełniające:

R. Berwiński, Księga życia i śmierci

A. Fredro, Dożywocie.

A. Fredro, Śluby Panieńskie.

A. Fredro, Trzy po trzy. Pamiętniki z czasów napoleońskich, oprac. A. Drzymała-Siedlecki.

S. Goszczyński, Dziennik Sprawy Bożej, oprac. Z. Sudolski, t. 1-2.

S. Goszczyński, Król zamczyska, oprac. M. Inglot (BN I 50).

M. Janion [oprac.], Reduta. Romantyczna poezja niepodległościowa [Antologia].

J. Korzeniowski, Kollokacja.

Z. Krasiński, Przedświt, idem, Dzieła literackie, oprac. P. Hertz, t. 1.

Z. Krasiński, Psalmy przyszłości, w: jw.

Z. Krasiński, Listy do Delfiny Potockiej, oprac. Z. Sudolski, t. 1-3 [Wybrać kilkanaście listów z różnych momentów życia poety].

J. I. Kraszewski, Stara basń.

J. I. Kraszewski, Ulana.

A. Mickiewicz, Grażyna.

A. Mickiewicz, Konrad Wallenrod.

A. Mickiewicz, Prelekcje paryskie, w: idem, Dzieła. Wyd. sejmowe, t. 10-11.

M. Mochnacki, Powstanie narodu polskiego w roku 1830 i 1831, oprac. S. Kieniewicz, t. 1-2, Warszawa 1984.

A. E. Odyniec, Listy z podróży, oprac. M. Toporowski,

W. Pol, Mohort. Rapsod rycerski z podania.

M. Romanowski, Wybór liryków (BN I 39).

W. Rzewuski, Pamiątki Soplicy.

J. Słowacki, Balladyna.

J. Słowacki, Beniowski [pieśni I-V].

J. Słowacki, Fantazy.

J. Słowacki, Horsztyński.

J. Słowacki, Krąg piosm mistycznych, oprac. A. Kowalczykowa (BN I 245).

J. Słowacki, [poematy: Lambro, Żmija, W Szwajcarii, Ojciec zadżumionych].

Z. Sudolski (oprac.), Polski list romantyczny. [Antologia], Kraków 1997.

Opracowania:

Obowiązkowe:

Słownik literatury polskiego oświecenia, red. T. Kostkiewiczowa, Wrocław 1977 [i nast. wyd.; wyb. hasła dot. kwestii poetyki historycznej].

Słownik literatury polskiej XIX wieku, red. A. Kowalczykowa, J. Bachórz, Wrocław 1991 [wybrane hasła].

A. Witkowska, Literatura romantyzmu.

Uzupełniające {lista do dowolnego uzupełniania przez Państwa Studentów]:

Słowacki . Encyklopedia, oprac. J. M. Rymkiewicz, Warszawa 2004.

M. Piwińska, Juliusz Słowacki od duchów,Warszawa 1994.

Z. Stefanowska, Sterona romantyków. Studia o Norwidzie, Lublin 1993.

Z. Sudolski, Krasiński. Opowieść biograficzna.

Z. Sudolski, Mickiewicz. Opowieść biograficzna.

Z. Sudolski, Słowacki. Opowieść biograficzna.

A. Waśko, Oblicza poety [o Z. Krasińskim].

A. Witkowska, Mickiewicz. Słowo i czyn.

Efekty uczenia się:

13-

FSL4XHPM_01

TK_01-TK_20 Analiza utworów, opis genologiczny, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale kontekstualnym F – samodzielna lektura utworu z uwzględnieniem wskazówek analitycznych wykładowcy oraz wskazówek podawanych w kanonicznych opracowaniach i wstępach; przygotowanie wypowiedzi do dyskusji na ćwiczeniach poświęconych zadanemu utworowi;

omawianie i weryfikowanie analiz przeprowadzonych przez studentów pod opieką wykładowcy

13-

FSL4XHPM_02

TK_01; TK_02; TK_05; TK_06; TK_10; TK_16; TK_20 Elementy wykładu konwersatoryjnego, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale, dyskusja problemowa F– ukierunkowana lektura utworu prowadząca do odpowiedzi na podane przez wykładowcę pytania analityczne;

P – weryfikacja, omówienie, wskazywanie przykładowych rozwiązań problemu interpretacyjnego

13-

FSL4XHPM_03

TK_01; TK_02; TK-3; TK_04; TK_05; TK_06; TK_07; TK_08; TK_09; TK_10; TK_11; TK_12; TK_13; TK_14; TK_15; TK_16; TK_17; TK_18; TK_19; TK_20 Analiza utworów, opis genologiczny, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale problemowym;

próby oceny estetycznej F - ukierunkowana lektura utworu prowadząca do odpowiedzi na podane przez wykładowcę pytania analityczne; próba osadzenia przez studenta zebranych przez niego argumentów do dyskusji w dobranym przez niego kontekście aksjologicznym

P – weryfikacja w syntetycznym omówieniu, wskazywanie wariantnych kontekstów

13-

FSL4XHPM_04

TK_03;TK_06; TK_09;TK_11; TK_13;TK_15; TK_16; TK_20 Analizy dzieł przeplatane elementami wykładu problemowego oraz dyskusji z wykorzystaniem indywidualnie przygotowywanych materiałów P - dobór kontekstu interpretacyjnego oparty na tezach z wybranych opracowań;

napisanie pracy domowej

P – ocena metodologicznej spójności wypowiedzi ustnych i rozprawek

13-

FSL4XHPM_05

TK_20 Ukierunkowana kwerenda połączona z konsultacjami i uwagami wykładowcy; analiza utworów; próby oceny estetycznej P – rozeznanie w problematyce najważniejszej literatury przedmiotu;

P – ocena merytorycznej i inwencyjnej wartości pisemnej pracy domowej

13-

FSL4XHPM_06

TK_01-TK_07; TK_09-TK-20 ukierunkowana kwerenda, ukierunkowana dyskusja oparta na przygotowanym materiale F – lektura kontekstów z zakresu dyscyplin pomocniczych historii literatury ( resp. lektura z zakresu wiedzy historycznej)

P – omówienie oceniające trafność hipotez kontekstualnych

13-

FSL4XHPM_07

TK_01-TK_7; TK_09-TK_20 Orientacja nauczyciela w przebiegu procesu pisania pracy studenta, analizy utworów, opisy genologiczne i kontekstualne dzieł, pisemne konspekty analiz i kontekstów P – rozeznanie w problematyce najważniejszej literatury przedmiotu;

P – ocena merytorycznej i inwencyjnej wartości pisemnej pracy domowej

Metody i kryteria oceniania:

2. Kryteria oceniania [w] skali stosowanej w UAM:

Bardzo dobry (bdb; 5,0): student systematycznie i czynnie włącza się w przebieg zajęć; pilnie się przykłada do przygotowania na owe zajęcia problemowej i genologicznej analizy przerabianej aktualnie lektury; wykazuje się znajomością utworów i opracowań oraz własnymi, merytorycznie uzasadnionymi przemyśleniami; jest autorem tekstu pracy domowej – co najmniej na ocenę 4,0 - poprawnej metodologicznie, a wykazującej sporo indywidualnej inicjatywy, biegle odpowiada na pytania egzaminacyjne.

Dobry plus (+db; 4,5): student systematycznie i czynnie włącza się w przebieg zajęć; pilnie się przykłada do przygotowania na owe zajęcia problemowej i genologicznej analizy przerabianej aktualnie lektury; wykazuje się znajomością utworów i opracowań oraz własnymi, merytorycznie uzasadnionymi przemyśleniami; jest autorem tekstu pracy domowej – co najmniej na ocenę 4,0 – o dużym stopniu poprawności metodologicznej, a wykazującej sporo indywidualnej inicjatywy, poprawnie merytorycznie odpowiada na pytania egzaminacyjne.

Dobry (db; 4,0): student często włącza się w przebieg zajęć; pilnie się przykłada do przygotowania na owe zajęcia problemowej i genologicznej analizy przerabianej aktualnie lektury; wykazuje się dobrą znajomością utworów i opracowań; jest autorem tekstu pracy domowej – co najmniej na ocenę 3,5 – o dobrym stopniu poprawności metodologicznej, poprawnie merytorycznie odpowiada na pytania egzaminacyjne.

Dostateczny plus (+dost; 3,5): student sporadycznie włącza się w przebieg zajęć; w miarę systematycznie się przykłada do przygotowania w zakresie znajomości lektury zadanej na owe zajęcia; wykazuje się dobrą znajomością utworów i opracowań; jest autorem tekstu pracy domowej – co najmniej na ocenę 3,0 – o dobrym stopniu poprawności metodologicznej, choć wymagającej jeszcze skorygowania, poprawnie odpowiada na pytania egzaminacyjne.

Dostateczny (dost: 3,0): student sporadycznie włącza się w przebieg zajęć; niezbyt systematycznie się przykłada do przygotowania w zakresie znajomości lektury zadanej na owe zajęcia; wykazuje się zadowalającą znajomością utworów i opracowań; jest autorem tekstu pracy domowej – co najmniej na ocenę 3,0 – o zadowalającym stopniu poprawności metodologicznej, choć wymagającej jeszcze skorygowania, zadowalając, choć niewyczerpująco odpowiada na pytania egzaminacyjne.

Niedostateczny (ndst.,; 2,0): student nie odpowiada zadowalająco na pytania egzaminacyjne, nie jest zaś do owego egzaminu dopuszczony przez wykładowcę, gdy nie spełni zadowalająco innych kryteriów – wymienionych przy ocenie 3,0.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Kubski
Prowadzący grup: Grzegorz Kubski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Kubski
Prowadzący grup: Grzegorz Kubski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Kubski
Prowadzący grup: Grzegorz Kubski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Kubski
Prowadzący grup: Grzegorz Kubski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)