Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA Słuchanie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 13-ASL4XPSL24
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJA Słuchanie
Jednostka: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu
Moodle - przedmioty Innych jednostek
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język angielski
Kierunek studiów:

Filologia angielska z pedagogiką

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. Cele zajęć/przedmiotu

• Rozszerzanie zasobu słownictwa angielskiego z wybranych zakresów tematycznych.

• Doskonalenie sprawności słuchania i mówienia w języku angielskim.

• Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa i wymowy języka obcego.

• Stworzenie warunków do użycia powyższych strategii.

• Zapoznanie studentów z najważniejszymi zasadami pragmatycznymi języka angielskiego.


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują)

• Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na 1 roku studiów. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.


Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Biblioteka WP-A

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Praca z tekstem

Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)

Metoda ćwiczeniowa

Metoda warsztatowa

Praca w grupach

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 120

Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 20

Czytanie wskazanej literatury

Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp.

Przygotowanie projektu

Przygotowanie pracy semestralnej

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 10

Przygotowanie do kolokwiów 30


SUMA GODZIN 180

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 6


Pełny opis:

Słownictwo angielskie związane z następującymi i powiązanymi z nimi blokami tematycznymi: Edukacja. Media. Sport. Dyskryminacja. Religia. Sztuka. Emocje i uczucia. Relacje międzyludzkie. Praca. Wojna. Społeczeństwo i polityka, Technologia, Umysł i ciało, Feminizm, Ekologia, Reklama. Pop-kultura. Komputery. Tajemnicze zjawiska. Zjawiska społeczne.

Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym uwzględnieniem wymowy brytyjskiej.

Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr) oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy brytyjskiej.

Najważniejsze zasady pragmatyczne języka angielskiego związane z identyfikacją i wyrażaniem ról rozmówców w odmianie brytyjskiej.

Wybrane zasady wymowy brytyjskiej ze szczególnym uwzględnieniem akcentu wyrazowego i zdaniowego, intonacji oraz mowy łącznej.

Strategie związane ze skupianiem uwagi, strategie kognitywne (analiza usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie sprawdzania poziomu zrozumienia, strategie afektywne i strategie społeczne w odniesieniu do rozumienia, odpowiadania na i komentowania wypowiedzi i tekstów wysłuchanych w języku angielskim.

Strategie kognitywne, meta kognitywne, afektywne i społeczne w odniesieniu do uczenia się słownictwa i wymowy języka angielskiego.

Literatura:

‒ Bradford, B. 1988. Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ Brazil, D. 1994. Pronunciation for advanced learners of English. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ Craven, M. 2008. Real Listening and Speaking 4. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ Hewings, M. 2007. English pronunciation in use (Advanced). Cambridge: Cambridge University Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2001. English vocabulary in use. Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English idioms in use. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English vocabulary in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ O’Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English collocations in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ Side, R. and Wellman, G. 2002. Grammar and Vocabulary Practice for Cambridge Advanced and Proficiency. London: Longman.

‒ Vince, M. 2009. First certificate language practice. Oxford: Macmillan Education.

‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004. Advanced language practice. Oxford: Macmillan Education.

‒ Wells, J. C. 2006. English intonation. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.

Efekty uczenia się:

Rozumie anglojęzyczne teksty słuchane (ze szczególnym uwzględnieniem wymowy brytyjskiej) zawierające szeroki zasób słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie B2 (po 4 semestrze) oraz C1 (po 6 semestrze).

Płynnie odpowiada w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i komentuje wysłuchane teksty o poziomie trudności B2 (po 4 semestrze) oraz C1 (po 6 semestrze) z zachowaniem najważniejszych zasad pragmatycznych języka angielskiego używając wymowy brytyjskiej.

Zna strategie uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa i wymowy języka obcego.

Stosuje strategie rozumienia ze słuchu w odniesieniu do języka angielskiego odpowiednie dla swojego stylu uczenia się, wykonywanego zadania i założonego celu.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny

Kolokwium pisemne

Kolokwium ustne

Zadania domowe oraz praca podczas zajęć -

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak
Prowadzący grup: Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak
Prowadzący grup: Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na 1 roku studiów. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.

Liczba godzin przedmiotu:

60

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

C1- Rozszerzanie zasobu słownictwa angielskiego z wybranych zakresów tematycznych.

C2- Doskonalenie sprawności słuchania i mówienia w języku angielskim.

C3- Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa i wymowy języka obcego.

C4- Stworzenie warunków do użycia powyższych strategii.

C5- Zapoznanie studentów z najważniejszymi zasadami pragmatycznymi języka angielskiego.

Skrócony opis:

- Słownictwo angielskie związane z blokami tematycznymi.

- Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku

angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym

uwzględnieniem wymowy amerykańskiej

- Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i

komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr)

oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy amerykańskiej.

- Wybrane zasady wymowy amerykańskiej ze szczególnym uwzględnieniem

akcentu wyrazowego i zdaniowego, intonacji oraz mowy łącznej.

Pełny opis:

- Słownictwo angielskie związane z blokami tematycznymi: Społeczeństwo i polityka, technologia, umysł i ciało, feminizm, ekologia,

reklama, komputery. tajemnicze zjawiska.

- Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku

angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym

uwzględnieniem wymowy amerykańskiej.

- Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i

komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr)

oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy amerykańskiej.

- Strategie związane ze skupianiem uwagi, strategie kognitywne (analiza

usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem

posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych

wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania

kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie

sprawdzania poziomu zrozumienia, strategie afektywne i strategie

społeczne w odniesieniu do rozumienia, odpowiadania na i komentowania tekstów wysłuchanych w języku angielskim.

Literatura:

Baker, A. and S. Goldstein. 2007. Pronunciation Pairs. Cambridge: CUP.

‒ Bradford, B. 1988. Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ Feree, T. and Sanabria, T. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 4. Pearson.

‒ Hewings, M. 2007. English pronunciation in use (Advanced). Cambridge: Cambridge

University Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2001. English vocabulary in use. Upper-intermediate.

Cambridge: Cambridge University Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English idioms in use. Cambridge: Cambridge University

Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English vocabulary in use. Advanced. Cambridge:

Cambridge University Press.

‒ O’Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English collocations in use. Advanced. Cambridge:

Cambridge University Press.

‒ Preiss, S. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 5. Pearson.

‒ Side, R. and Wellman, G. 2002. Grammar and Vocabulary Practice for Cambridge

Advanced and Proficiency. London: Longman.

‒ Vince, M. 2009. First certificate language practice. Oxford: Macmillan Education.

‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004. Advanced language practice. Oxford: Macmillan

Education.

‒ Weinstein, N. 2000. Whaddaya say? Guided practice in relaxed speech (2nd edition).

Pearson ESL.

‒ Wells, J. C. 2006. English intonation. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak
Prowadzący grup: Elżbieta Tomczyk, Agnieszka Wawrzyniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na 1 roku studiów. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.

Liczba godzin przedmiotu:

60

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

C1- Rozszerzanie zasobu słownictwa angielskiego z wybranych zakresów tematycznych.

C2- Doskonalenie sprawności słuchania i mówienia w języku angielskim.

C3- Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa i wymowy języka obcego.

C4- Stworzenie warunków do użycia powyższych strategii.

C5- Zapoznanie studentów z najważniejszymi zasadami pragmatycznymi języka angielskiego.

Skrócony opis:

- Słownictwo angielskie związane z blokami tematycznymi.

- Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku

angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym

uwzględnieniem wymowy amerykańskiej

- Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i

komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr)

oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy amerykańskiej.

- Wybrane zasady wymowy amerykańskiej ze szczególnym uwzględnieniem

akcentu wyrazowego i zdaniowego, intonacji oraz mowy łącznej.

Pełny opis:

- Słownictwo angielskie związane z blokami tematycznymi: Społeczeństwo i polityka, technologia, umysł i ciało, feminizm, ekologia,

reklama, komputery. tajemnicze zjawiska.

- Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku

angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym

uwzględnieniem wymowy amerykańskiej.

- Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i

komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr)

oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy amerykańskiej.

- Strategie związane ze skupianiem uwagi, strategie kognitywne (analiza

usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem

posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych

wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania

kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie

sprawdzania poziomu zrozumienia, strategie afektywne i strategie

społeczne w odniesieniu do rozumienia, odpowiadania na i komentowania tekstów wysłuchanych w języku angielskim.

Literatura:

Baker, A. and S. Goldstein. 2007. Pronunciation Pairs. Cambridge: CUP.

‒ Bradford, B. 1988. Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ Feree, T. and Sanabria, T. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 4. Pearson.

‒ Hewings, M. 2007. English pronunciation in use (Advanced). Cambridge: Cambridge

University Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2001. English vocabulary in use. Upper-intermediate.

Cambridge: Cambridge University Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English idioms in use. Cambridge: Cambridge University

Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English vocabulary in use. Advanced. Cambridge:

Cambridge University Press.

‒ O’Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English collocations in use. Advanced. Cambridge:

Cambridge University Press.

‒ Preiss, S. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 5. Pearson.

‒ Side, R. and Wellman, G. 2002. Grammar and Vocabulary Practice for Cambridge

Advanced and Proficiency. London: Longman.

‒ Vince, M. 2009. First certificate language practice. Oxford: Macmillan Education.

‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004. Advanced language practice. Oxford: Macmillan

Education.

‒ Weinstein, N. 2000. Whaddaya say? Guided practice in relaxed speech (2nd edition).

Pearson ESL.

‒ Wells, J. C. 2006. English intonation. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak
Prowadzący grup: Katarzyna Budzińska, Agnieszka Wawrzyniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na 1 roku studiów. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.

Liczba godzin przedmiotu:

60

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

C1- Rozszerzanie zasobu słownictwa angielskiego z wybranych zakresów tematycznych.

C2- Doskonalenie sprawności słuchania i mówienia w języku angielskim.

C3- Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa i wymowy języka obcego.

C4- Stworzenie warunków do użycia powyższych strategii.

C5- Zapoznanie studentów z najważniejszymi zasadami pragmatycznymi języka angielskiego.

Skrócony opis:

- Słownictwo angielskie związane z blokami tematycznymi.

- Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku

angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym

uwzględnieniem wymowy amerykańskiej

- Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i

komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr)

oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy amerykańskiej.

- Wybrane zasady wymowy amerykańskiej ze szczególnym uwzględnieniem

akcentu wyrazowego i zdaniowego, intonacji oraz mowy łącznej.

Pełny opis:

- Słownictwo angielskie związane z blokami tematycznymi: Społeczeństwo i polityka, technologia, umysł i ciało, feminizm, ekologia,

reklama, komputery. tajemnicze zjawiska.

- Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku

angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym

uwzględnieniem wymowy amerykańskiej.

- Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i

komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr)

oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy amerykańskiej.

- Strategie związane ze skupianiem uwagi, strategie kognitywne (analiza

usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem

posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych

wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania

kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie

sprawdzania poziomu zrozumienia, strategie afektywne i strategie

społeczne w odniesieniu do rozumienia, odpowiadania na i komentowania tekstów wysłuchanych w języku angielskim.

Literatura:

Baker, A. and S. Goldstein. 2007. Pronunciation Pairs. Cambridge: CUP.

‒ Bradford, B. 1988. Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ Feree, T. and Sanabria, T. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 4. Pearson.

‒ Hewings, M. 2007. English pronunciation in use (Advanced). Cambridge: Cambridge

University Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2001. English vocabulary in use. Upper-intermediate.

Cambridge: Cambridge University Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English idioms in use. Cambridge: Cambridge University

Press.

‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English vocabulary in use. Advanced. Cambridge:

Cambridge University Press.

‒ O’Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English collocations in use. Advanced. Cambridge:

Cambridge University Press.

‒ Preiss, S. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 5. Pearson.

‒ Side, R. and Wellman, G. 2002. Grammar and Vocabulary Practice for Cambridge

Advanced and Proficiency. London: Longman.

‒ Vince, M. 2009. First certificate language practice. Oxford: Macmillan Education.

‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004. Advanced language practice. Oxford: Macmillan

Education.

‒ Weinstein, N. 2000. Whaddaya say? Guided practice in relaxed speech (2nd edition).

Pearson ESL.

‒ Wells, J. C. 2006. English intonation. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)