PNJA Słuchanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 13-ASL4XPSL24 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PNJA Słuchanie |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Kierunek studiów: | Filologia angielska z pedagogiką |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Cele zajęć/przedmiotu • Rozszerzanie zasobu słownictwa angielskiego z wybranych zakresów tematycznych. • Doskonalenie sprawności słuchania i mówienia w języku angielskim. • Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa i wymowy języka obcego. • Stworzenie warunków do użycia powyższych strategii. • Zapoznanie studentów z najważniejszymi zasadami pragmatycznymi języka angielskiego. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują) • Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na 1 roku studiów. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Biblioteka WP-A |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Praca z tekstem Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda ćwiczeniowa Metoda warsztatowa Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 120 Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 20 Czytanie wskazanej literatury Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. Przygotowanie projektu Przygotowanie pracy semestralnej Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 10 Przygotowanie do kolokwiów 30 … SUMA GODZIN 180 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 6 |
Pełny opis: |
Słownictwo angielskie związane z następującymi i powiązanymi z nimi blokami tematycznymi: Edukacja. Media. Sport. Dyskryminacja. Religia. Sztuka. Emocje i uczucia. Relacje międzyludzkie. Praca. Wojna. Społeczeństwo i polityka, Technologia, Umysł i ciało, Feminizm, Ekologia, Reklama. Pop-kultura. Komputery. Tajemnicze zjawiska. Zjawiska społeczne. Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym uwzględnieniem wymowy brytyjskiej. Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr) oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy brytyjskiej. Najważniejsze zasady pragmatyczne języka angielskiego związane z identyfikacją i wyrażaniem ról rozmówców w odmianie brytyjskiej. Wybrane zasady wymowy brytyjskiej ze szczególnym uwzględnieniem akcentu wyrazowego i zdaniowego, intonacji oraz mowy łącznej. Strategie związane ze skupianiem uwagi, strategie kognitywne (analiza usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie sprawdzania poziomu zrozumienia, strategie afektywne i strategie społeczne w odniesieniu do rozumienia, odpowiadania na i komentowania wypowiedzi i tekstów wysłuchanych w języku angielskim. Strategie kognitywne, meta kognitywne, afektywne i społeczne w odniesieniu do uczenia się słownictwa i wymowy języka angielskiego. |
Literatura: |
‒ Bradford, B. 1988. Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ Brazil, D. 1994. Pronunciation for advanced learners of English. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ Craven, M. 2008. Real Listening and Speaking 4. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ Hewings, M. 2007. English pronunciation in use (Advanced). Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2001. English vocabulary in use. Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English idioms in use. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English vocabulary in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ O’Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English collocations in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ Side, R. and Wellman, G. 2002. Grammar and Vocabulary Practice for Cambridge Advanced and Proficiency. London: Longman. ‒ Vince, M. 2009. First certificate language practice. Oxford: Macmillan Education. ‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004. Advanced language practice. Oxford: Macmillan Education. ‒ Wells, J. C. 2006. English intonation. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press. |
Efekty uczenia się: |
Rozumie anglojęzyczne teksty słuchane (ze szczególnym uwzględnieniem wymowy brytyjskiej) zawierające szeroki zasób słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie B2 (po 4 semestrze) oraz C1 (po 6 semestrze). Płynnie odpowiada w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i komentuje wysłuchane teksty o poziomie trudności B2 (po 4 semestrze) oraz C1 (po 6 semestrze) z zachowaniem najważniejszych zasad pragmatycznych języka angielskiego używając wymowy brytyjskiej. Zna strategie uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa i wymowy języka obcego. Stosuje strategie rozumienia ze słuchu w odniesieniu do języka angielskiego odpowiednie dla swojego stylu uczenia się, wykonywanego zadania i założonego celu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin ustny Kolokwium pisemne Kolokwium ustne Zadania domowe oraz praca podczas zajęć - |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak | |
Prowadzący grup: | Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak | |
Prowadzący grup: | Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na 1 roku studiów. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1. |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 60 |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | C1- Rozszerzanie zasobu słownictwa angielskiego z wybranych zakresów tematycznych. C2- Doskonalenie sprawności słuchania i mówienia w języku angielskim. C3- Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa i wymowy języka obcego. C4- Stworzenie warunków do użycia powyższych strategii. C5- Zapoznanie studentów z najważniejszymi zasadami pragmatycznymi języka angielskiego. |
|
Skrócony opis: |
- Słownictwo angielskie związane z blokami tematycznymi. - Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym uwzględnieniem wymowy amerykańskiej - Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr) oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy amerykańskiej. - Wybrane zasady wymowy amerykańskiej ze szczególnym uwzględnieniem akcentu wyrazowego i zdaniowego, intonacji oraz mowy łącznej. |
|
Pełny opis: |
- Słownictwo angielskie związane z blokami tematycznymi: Społeczeństwo i polityka, technologia, umysł i ciało, feminizm, ekologia, reklama, komputery. tajemnicze zjawiska. - Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym uwzględnieniem wymowy amerykańskiej. - Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr) oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy amerykańskiej. - Strategie związane ze skupianiem uwagi, strategie kognitywne (analiza usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie sprawdzania poziomu zrozumienia, strategie afektywne i strategie społeczne w odniesieniu do rozumienia, odpowiadania na i komentowania tekstów wysłuchanych w języku angielskim. |
|
Literatura: |
Baker, A. and S. Goldstein. 2007. Pronunciation Pairs. Cambridge: CUP. ‒ Bradford, B. 1988. Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ Feree, T. and Sanabria, T. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 4. Pearson. ‒ Hewings, M. 2007. English pronunciation in use (Advanced). Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2001. English vocabulary in use. Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English idioms in use. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English vocabulary in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ O’Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English collocations in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ Preiss, S. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 5. Pearson. ‒ Side, R. and Wellman, G. 2002. Grammar and Vocabulary Practice for Cambridge Advanced and Proficiency. London: Longman. ‒ Vince, M. 2009. First certificate language practice. Oxford: Macmillan Education. ‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004. Advanced language practice. Oxford: Macmillan Education. ‒ Weinstein, N. 2000. Whaddaya say? Guided practice in relaxed speech (2nd edition). Pearson ESL. ‒ Wells, J. C. 2006. English intonation. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Tomczyk, Agnieszka Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na 1 roku studiów. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1. |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 60 |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | C1- Rozszerzanie zasobu słownictwa angielskiego z wybranych zakresów tematycznych. C2- Doskonalenie sprawności słuchania i mówienia w języku angielskim. C3- Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa i wymowy języka obcego. C4- Stworzenie warunków do użycia powyższych strategii. C5- Zapoznanie studentów z najważniejszymi zasadami pragmatycznymi języka angielskiego. |
|
Skrócony opis: |
- Słownictwo angielskie związane z blokami tematycznymi. - Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym uwzględnieniem wymowy amerykańskiej - Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr) oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy amerykańskiej. - Wybrane zasady wymowy amerykańskiej ze szczególnym uwzględnieniem akcentu wyrazowego i zdaniowego, intonacji oraz mowy łącznej. |
|
Pełny opis: |
- Słownictwo angielskie związane z blokami tematycznymi: Społeczeństwo i polityka, technologia, umysł i ciało, feminizm, ekologia, reklama, komputery. tajemnicze zjawiska. - Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym uwzględnieniem wymowy amerykańskiej. - Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr) oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy amerykańskiej. - Strategie związane ze skupianiem uwagi, strategie kognitywne (analiza usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie sprawdzania poziomu zrozumienia, strategie afektywne i strategie społeczne w odniesieniu do rozumienia, odpowiadania na i komentowania tekstów wysłuchanych w języku angielskim. |
|
Literatura: |
Baker, A. and S. Goldstein. 2007. Pronunciation Pairs. Cambridge: CUP. ‒ Bradford, B. 1988. Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ Feree, T. and Sanabria, T. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 4. Pearson. ‒ Hewings, M. 2007. English pronunciation in use (Advanced). Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2001. English vocabulary in use. Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English idioms in use. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English vocabulary in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ O’Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English collocations in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ Preiss, S. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 5. Pearson. ‒ Side, R. and Wellman, G. 2002. Grammar and Vocabulary Practice for Cambridge Advanced and Proficiency. London: Longman. ‒ Vince, M. 2009. First certificate language practice. Oxford: Macmillan Education. ‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004. Advanced language practice. Oxford: Macmillan Education. ‒ Weinstein, N. 2000. Whaddaya say? Guided practice in relaxed speech (2nd edition). Pearson ESL. ‒ Wells, J. C. 2006. English intonation. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Żaneta Telega, Agnieszka Wawrzyniak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Budzińska, Agnieszka Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na 1 roku studiów. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1. |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 60 |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | C1- Rozszerzanie zasobu słownictwa angielskiego z wybranych zakresów tematycznych. C2- Doskonalenie sprawności słuchania i mówienia w języku angielskim. C3- Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa i wymowy języka obcego. C4- Stworzenie warunków do użycia powyższych strategii. C5- Zapoznanie studentów z najważniejszymi zasadami pragmatycznymi języka angielskiego. |
|
Skrócony opis: |
- Słownictwo angielskie związane z blokami tematycznymi. - Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym uwzględnieniem wymowy amerykańskiej - Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr) oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy amerykańskiej. - Wybrane zasady wymowy amerykańskiej ze szczególnym uwzględnieniem akcentu wyrazowego i zdaniowego, intonacji oraz mowy łącznej. |
|
Pełny opis: |
- Słownictwo angielskie związane z blokami tematycznymi: Społeczeństwo i polityka, technologia, umysł i ciało, feminizm, ekologia, reklama, komputery. tajemnicze zjawiska. - Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym uwzględnieniem wymowy amerykańskiej. - Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr) oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy amerykańskiej. - Strategie związane ze skupianiem uwagi, strategie kognitywne (analiza usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie sprawdzania poziomu zrozumienia, strategie afektywne i strategie społeczne w odniesieniu do rozumienia, odpowiadania na i komentowania tekstów wysłuchanych w języku angielskim. |
|
Literatura: |
Baker, A. and S. Goldstein. 2007. Pronunciation Pairs. Cambridge: CUP. ‒ Bradford, B. 1988. Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ Feree, T. and Sanabria, T. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 4. Pearson. ‒ Hewings, M. 2007. English pronunciation in use (Advanced). Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2001. English vocabulary in use. Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English idioms in use. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English vocabulary in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ O’Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English collocations in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ Preiss, S. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 5. Pearson. ‒ Side, R. and Wellman, G. 2002. Grammar and Vocabulary Practice for Cambridge Advanced and Proficiency. London: Longman. ‒ Vince, M. 2009. First certificate language practice. Oxford: Macmillan Education. ‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004. Advanced language practice. Oxford: Macmillan Education. ‒ Weinstein, N. 2000. Whaddaya say? Guided practice in relaxed speech (2nd edition). Pearson ESL. ‒ Wells, J. C. 2006. English intonation. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.