Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wychowania przedszkolnego dziecka z wadą słuchu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-S12-p
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka wychowania przedszkolnego dziecka z wadą słuchu
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Kierunek studiów:

Studia Podyplomowe: Surdopedagogika

Cele kształcenia:

1. Ukazanie znaczenia edukacji przedszkolnej dla rozwoju dziecka z wadą słuchu.


2. Doskonalenie umiejętności doboru celów, form, metod w pracy z dzieckiem z wadą słuchu w wieku przedszkolnym.


3. Wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela- tworzenie scenariuszy zajęć edukacyjnych z uwzględnieniem potrzeb dzieci z wadą słuchu.


Pełny opis:

1. Organizacja pracy w przedszkolu: rola zabawy w życiu dziecka; organizowanie zajęć edukacyjnych: dobór metod, form, środków; rozwijanie samodzielności.

2. Gotowość szkolna dzieci z wadą słuchu: przygotowanie do pisania, czytania, kształtowanie umiejętności matematycznych.

3. Konstruowanie konspektów i scenariuszy zajęć edukacyjnych wraz z pomocami

Literatura:

Bednarska B., Liwo H., Wasila K., (2012), Kiedy świat staje się przygodą: poradnik dla rodziców dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym. Przydatny również dla wychowawców, „Galan”, Gdańsk.

Bieńkowska K., (2013), Gotowość szkolna dziecka z uszkodzonym narządem słuchu, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.

Cieszyńska J., (2000), Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego: droga nabywania systemu językowego przez dzieci niesłyszące w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, Wydawnictwo Naukowe AP, Kraków.

Hundertmarck G. (1993), Uczymy się żyć razem. Niepełnosprawne dzieci w przedszkolu, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.

Efekty uczenia się:

Słuchacz:

1. potrafi organizować pracę w grupie przedszkolnej z uwzględnieniem potrzeb dzieci z wadą słuchu,

2. dobiera odpowiednie metody i formy w pracy z dzieckiem z wadą słuchu, wykorzystuje w tym celu nowe technologie,

3. potrafi konstruować konspekty i scenariusze zajęć edukacyjnych w przedszkolu wraz z pomocami,

4. przygotowuje materiały potrzebne do zajęć i aktywnie w nich uczestniczy, odwołuje się do posiadanej wiedzy i doświadczeń.

Metody i kryteria oceniania:

- aktywne uczestnictwo w pracach grupowych i dyskusjach,

- przygotowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych w przedszkolu z uwzględnieniem potrzeb uczniów z wadą słuchu.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)