Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nadzór pedagogiczny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-NP-5ZO-n
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nadzór pedagogiczny
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Pedagogika, specjalność zarządzanie oświatą

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

1. Zdobycie wiedzy na temat planowania, realizowania i dokumentowania nadzoru pedagogicznego w szkole (placówce) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

2. Zdobycie umiejętności wykorzystania wyników nadzoru do podniesienia jakości pracy szkoły/placówki.

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Wiedza dotycząca zarządzania oświatą wynikająca z programu studiów

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład, dyskusja

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4 ECTS

Pełny opis:

Wprowadzenie do tematyki nadzoru pedagogicznego.

Kierunki polityki oświatowej państwa i wynikające z nich zadania nadzoru pedagogicznego.

Nadzór pedagogiczny w świetle przepisów prawa oświatowego. Organizacja działań z zakresu nadzoru pedagogicznego.

Formy nadzoru pedagogicznego

Ewaluacja jako forma nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora szkoły/placówki

Kontrola wewnętrzna w zakresie zgodności działania szkoły/placówki z prawem jako forma nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora szkoły/placówki

Wspomaganie przez dyrektora szkoły/placówki nauczycieli w zakresie ich działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej jako forma nadzoru pedagogicznego

Nadzór pedagogiczny, a jakość pracy szkoły

Literatura:

1. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r.Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.),

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324).

Efekty uczenia się:

Słuchacz, który zaliczył moduł/przedmiot:

Wiedza:

Potrafi wymienić obowiązujące akty prawne w zakresie nadzoru pedagogicznego

Wymienia i potrafi scharakteryzować podstawowe formy nadzoru pedagogicznego

Potrafi opisać wymagania stawiane przez państwo szkołom i placówkom w zakresie ewaluacji, kontroli i wspomagania

Umiejętności:

Posługuje się przepisami prawa oświatowego w zakresie tworzenia planu nadzoru pedagogicznego na terenie szkoły/placówki

Organizuje nadzór pedagogiczny na terenie szkoły/placówki zgodnie z projektem

Wykorzystuje wyniki i wnioski z nadzoru pedagogicznego do rozwoju jakościowego szkoły

Kompetencje społeczne:

Jest świadom konieczności prawidłowej współpracy z nauczycielami w zakresie nadzoru pedagogicznego

Odpowiedzialnie i sprawnie wykonuje zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego na terenie szkoły placówki

Metody i kryteria oceniania:

5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Jarmużek
Prowadzący grup: Elżbieta Leszczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)