Nadzór pedagogiczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-NP-5ZO-n |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nadzór pedagogiczny |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Pedagogika, specjalność zarządzanie oświatą |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | 1. Zdobycie wiedzy na temat planowania, realizowania i dokumentowania nadzoru pedagogicznego w szkole (placówce) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 2. Zdobycie umiejętności wykorzystania wyników nadzoru do podniesienia jakości pracy szkoły/placówki. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Wiedza dotycząca zarządzania oświatą wynikająca z programu studiów |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład, dyskusja |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 4 ECTS |
Pełny opis: |
Wprowadzenie do tematyki nadzoru pedagogicznego. Kierunki polityki oświatowej państwa i wynikające z nich zadania nadzoru pedagogicznego. Nadzór pedagogiczny w świetle przepisów prawa oświatowego. Organizacja działań z zakresu nadzoru pedagogicznego. Formy nadzoru pedagogicznego Ewaluacja jako forma nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora szkoły/placówki Kontrola wewnętrzna w zakresie zgodności działania szkoły/placówki z prawem jako forma nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora szkoły/placówki Wspomaganie przez dyrektora szkoły/placówki nauczycieli w zakresie ich działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej jako forma nadzoru pedagogicznego Nadzór pedagogiczny, a jakość pracy szkoły |
Literatura: |
1. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r.Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324). |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz, który zaliczył moduł/przedmiot: Wiedza: Potrafi wymienić obowiązujące akty prawne w zakresie nadzoru pedagogicznego Wymienia i potrafi scharakteryzować podstawowe formy nadzoru pedagogicznego Potrafi opisać wymagania stawiane przez państwo szkołom i placówkom w zakresie ewaluacji, kontroli i wspomagania Umiejętności: Posługuje się przepisami prawa oświatowego w zakresie tworzenia planu nadzoru pedagogicznego na terenie szkoły/placówki Organizuje nadzór pedagogiczny na terenie szkoły/placówki zgodnie z projektem Wykorzystuje wyniki i wnioski z nadzoru pedagogicznego do rozwoju jakościowego szkoły Kompetencje społeczne: Jest świadom konieczności prawidłowej współpracy z nauczycielami w zakresie nadzoru pedagogicznego Odpowiedzialnie i sprawnie wykonuje zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego na terenie szkoły placówki |
Metody i kryteria oceniania: |
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Jarmużek | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Leszczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.