Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - sprawności zintegrowane

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-JASZ-15-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski - sprawności zintegrowane
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Pedagogika, Edukacja Elementarna i Język Angielski

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Rozwijanie trzech podstawowych umiejętności czytania, słuchania i mówienia na poziomie średnio-zaawansowanym; ugruntowanie i poszerzenie wiedzy z zakresu słownictwa, pozwalające na precyzyjną wypowiedź mówiącego, bez uczucia dyskomfortu ze strony interlokutora; ugruntowanie i rozwijanie sprawności mówienia ze szczególnym uwzględnieniem tematów związanych z edukacją; przygotowanie do rozumienia i użycia języka angielskiego w sytuacjach komunikacyjnych w życiu codziennym na niezbyt wysokim poziomie abstrakcji oraz w przyszłej pracy zawodowej.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Student zna język angielski na poziomie co najmniej B1 ESOKJ, potrafi współpracować w grupie rówieśniczej, zna podstawowe strategie uczenia się języków obcych. Chętnie rozwija dalsze umiejętności językowe i widzi potrzebę ich nabywania.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Student otrzymuje na pierwszych zajęciach spis przerabianych tematów, obowiązujących podręczników i innych materiałów. Lista materiałów znajduje się również w USOS-ie przy opisie przedmiotów i zostaje wysłana studentom na adres mailowy.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Czytanie i wyjaśnianie tekstów, warsztaty, prezentacje, dyskusje, ćwiczenia praktyczne (konwersacje, dyskusje w parach i grupach)

Skrócony opis:

Kurs koncentruje się na rozwijaniu umiejętności słuchania, czytania i mówienia w języku angielskim umożliwiającego sprawną komunikację, a także na budowaniu i doskonaleniu zakresu słownictwa niezbędnego do efektywnego prowadzenia rozmowy, przedstawianiu opisu ludzi, zjawisk i przedmiotów, oraz własnych zainteresowań studenta. Kurs zawiera elementy treningu strategii słuchania, czytania i mówienia.

Pełny opis:

Zajęcia są poświęcone powtórzeniu i udoskonaleniu różnych aspektów języka (słownictwo, gramatyka, funkcje językowe) potrzebnych do wyrażania różnorodnych treści i opinii; na treningu strategii efektywnego słuchania i czytania – zrozumieniu ogólnego sensu wypowiedzi, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, a także na ćwiczeniu strategii komunikacyjnych np. negocjowaniu znaczenia czy wyrażaniu prośby o powtórzenie. Dodatkowo zajęcia obejmują zadania związane z poszerzaniem słownictwa dotyczącego życia codziennego (zainteresowanie, ważne wydarzenia, opisywanie i porównywanie miejsc zamieszkania) oraz tematów związanych z edukacją. Studenci ćwiczą wyrażanie różnorodnych funkcji językowych np. prośby, zgadzania i nie zgadzania się, opisu, opinii, pytania o pozwolenie, skarg. Prowadzone są ćwiczenia poszerzające słownictwo związane z bezpośrednim środowiskiem dziecka oraz przedszkolem i klasą.

Literatura:

Eales, F., & S.Oakes. ”Speakout 2nd edition – upper intermediate” + Workbook on-line, Pearson, 2015

McCarthy, M., O’Dell, F. 2001. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. CUP

Redman, S. 1997. English Vocabulary in Use. Pre-intermediate and intermediate. Cambridge: CUP

Efekty uczenia się:

Student potrafi zrozumieć wypowiedzi i samodzielnie wypowiadać się

na tematy związane z życiem prywatnym, szkołą, uczelnią; potrafi zrozumieć ogólny tok dłuższych wypowiedzi i wystąpień na znane tematy, gdy są formułowane niezbyt trudnym językiem; potrafi zrozumieć główne tezy złożonych wypowiedzi na różne tematy; potrafi zrozumieć dyskusję prowadzoną przez rodzimych użytkowników języka w znanym obszarze tematycznym; potrafi wypowiadać się na tematy związane z najbliższym otoczeniem, opisywać ludzi , miejsca i przedmioty; potrafi prowadzić dłuższe konwersacje na ogólne tematy, wyrażając własną opinię; potrafi prowadzić spontaniczną rozmowę z rodzimymi użytkownikami języka; potrafi wyrażać pragnienia i zamierzenia; potrafi wyrażać emocje w określonych sytuacjach życiowych i pytać o nie innych; potrafi prowadzić niezbyt skomplikowaną rozmowę telefoniczną; potrafi opowiadać o bieżących wydarzeniach i swoich zainteresowaniach.

Metody i kryteria oceniania:

Testy słownictwa, wypowiedzi ustne, ustne streszczenia, testy na słuchanie, testy z czytania, odgrywanie ról, dyskusja, ustne opowiadanie, kolokwium końcowe.

5 doskonała wiedza, umiejętności, kompetencje

4,5 bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje

4 dobra wiedza, umiejętności, kompetencje

3,5 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, z licznymi błędami

2 niezadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)