Język angielski - sprawności zintegrowane
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-JASZ-15-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - sprawności zintegrowane |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Pedagogika, Edukacja Elementarna i Język Angielski |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Rozwijanie trzech podstawowych umiejętności czytania, słuchania i mówienia na poziomie średnio-zaawansowanym; ugruntowanie i poszerzenie wiedzy z zakresu słownictwa, pozwalające na precyzyjną wypowiedź mówiącego, bez uczucia dyskomfortu ze strony interlokutora; ugruntowanie i rozwijanie sprawności mówienia ze szczególnym uwzględnieniem tematów związanych z edukacją; przygotowanie do rozumienia i użycia języka angielskiego w sytuacjach komunikacyjnych w życiu codziennym na niezbyt wysokim poziomie abstrakcji oraz w przyszłej pracy zawodowej. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student zna język angielski na poziomie co najmniej B1 ESOKJ, potrafi współpracować w grupie rówieśniczej, zna podstawowe strategie uczenia się języków obcych. Chętnie rozwija dalsze umiejętności językowe i widzi potrzebę ich nabywania. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Student otrzymuje na pierwszych zajęciach spis przerabianych tematów, obowiązujących podręczników i innych materiałów. Lista materiałów znajduje się również w USOS-ie przy opisie przedmiotów i zostaje wysłana studentom na adres mailowy. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Czytanie i wyjaśnianie tekstów, warsztaty, prezentacje, dyskusje, ćwiczenia praktyczne (konwersacje, dyskusje w parach i grupach) |
Skrócony opis: |
Kurs koncentruje się na rozwijaniu umiejętności słuchania, czytania i mówienia w języku angielskim umożliwiającego sprawną komunikację, a także na budowaniu i doskonaleniu zakresu słownictwa niezbędnego do efektywnego prowadzenia rozmowy, przedstawianiu opisu ludzi, zjawisk i przedmiotów, oraz własnych zainteresowań studenta. Kurs zawiera elementy treningu strategii słuchania, czytania i mówienia. |
Pełny opis: |
Zajęcia są poświęcone powtórzeniu i udoskonaleniu różnych aspektów języka (słownictwo, gramatyka, funkcje językowe) potrzebnych do wyrażania różnorodnych treści i opinii; na treningu strategii efektywnego słuchania i czytania – zrozumieniu ogólnego sensu wypowiedzi, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, a także na ćwiczeniu strategii komunikacyjnych np. negocjowaniu znaczenia czy wyrażaniu prośby o powtórzenie. Dodatkowo zajęcia obejmują zadania związane z poszerzaniem słownictwa dotyczącego życia codziennego (zainteresowanie, ważne wydarzenia, opisywanie i porównywanie miejsc zamieszkania) oraz tematów związanych z edukacją. Studenci ćwiczą wyrażanie różnorodnych funkcji językowych np. prośby, zgadzania i nie zgadzania się, opisu, opinii, pytania o pozwolenie, skarg. Prowadzone są ćwiczenia poszerzające słownictwo związane z bezpośrednim środowiskiem dziecka oraz przedszkolem i klasą. |
Literatura: |
Eales, F., & S.Oakes. ”Speakout 2nd edition – upper intermediate” + Workbook on-line, Pearson, 2015 McCarthy, M., O’Dell, F. 2001. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. CUP Redman, S. 1997. English Vocabulary in Use. Pre-intermediate and intermediate. Cambridge: CUP |
Efekty uczenia się: |
Student potrafi zrozumieć wypowiedzi i samodzielnie wypowiadać się na tematy związane z życiem prywatnym, szkołą, uczelnią; potrafi zrozumieć ogólny tok dłuższych wypowiedzi i wystąpień na znane tematy, gdy są formułowane niezbyt trudnym językiem; potrafi zrozumieć główne tezy złożonych wypowiedzi na różne tematy; potrafi zrozumieć dyskusję prowadzoną przez rodzimych użytkowników języka w znanym obszarze tematycznym; potrafi wypowiadać się na tematy związane z najbliższym otoczeniem, opisywać ludzi , miejsca i przedmioty; potrafi prowadzić dłuższe konwersacje na ogólne tematy, wyrażając własną opinię; potrafi prowadzić spontaniczną rozmowę z rodzimymi użytkownikami języka; potrafi wyrażać pragnienia i zamierzenia; potrafi wyrażać emocje w określonych sytuacjach życiowych i pytać o nie innych; potrafi prowadzić niezbyt skomplikowaną rozmowę telefoniczną; potrafi opowiadać o bieżących wydarzeniach i swoich zainteresowaniach. |
Metody i kryteria oceniania: |
Testy słownictwa, wypowiedzi ustne, ustne streszczenia, testy na słuchanie, testy z czytania, odgrywanie ról, dyskusja, ustne opowiadanie, kolokwium końcowe. 5 doskonała wiedza, umiejętności, kompetencje 4,5 bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje 4 dobra wiedza, umiejętności, kompetencje 3,5 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, z licznymi błędami 2 niezadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.