Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty semiotyczno-kulturowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-WSK-22
Kod Erasmus / ISCED: 09.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literatura i językoznawstwo (lingwistyka) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Warsztaty semiotyczno-kulturowe
Jednostka: Katedra Ekokomunikacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Filologia - lingwistyka stosowana - ekokomunikacja

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

- Uwrażliwienie studentów na doniosłość i niezbędność komunikacji językowo – (multi)medialnej (słuchowo – wokalno - gesturalnej i werbalno – graficzno - ikonicznej) w dzisiejszej cywilizacji post – industrialno – marketingowo – multimedialno - cyfrowej poprzez działania praktyczne, a więc wykonanie stosownych praktycznych analiz różnych materiałów (np. wystąpień publicznych, przykładów działalności graficznej współczesnych komunikatorów, np. druków ulotnych (reklam graficznych), wystaw, akcji promocyjnych o charakterze graficznym, etc.) z punktu widzenia komunikacji językowo - (multi)medialnej.

- Samodzielne przygotowanie przez studentów określonych projektów związanych z komunikacją językowo- (multi)medialną w dowolnym zakresie tematycznym w trakcie trwania warsztatów.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Skrócony opis:

Projekty indywidualne studentów w zakresie komunikacji językowo-medialnej.

Pełny opis:

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują):

- znajomość języka angielskiego na poziomie licencjatu w zakresie filologii angielskiej (języka angielskiego) lub na poziomie pozwalającym nauczać ten język w szkole podstawowej i gimnazjum

- zaliczony I rok studiów II stopnia na specjalności: lingwistyka stosowana - ekokomunikacja.

Opis treści kształcenia:

1. Zarządzanie oddychaniem

2. Zarządzanie fonacją

3. Zarządzanie artykulacjami

4. Zarządzanie intonacją

5. Zarządzanie pauzami

6. Zarządzanie dialektalnymi wariantami danego języka narodowego

7. Zarządzanie własnymi uczuciami

8. Zarządzanie słuchaniem komunikatów językowych

9. Zarządzanie gestami

10. Zarządzanie wyrazem twarzy

11. Zarządzanie „mową” ciała

12. Zarządzanie zasobami graficznymi (pisemno – ikonicznymi)

13. Zarządzanie najnowszymi technologiami komunikacyjnymi

14. Zarządzanie zasobami stylistycznymi.

Literatura:

Cook, G. 2001. The discourse of advertising. New York: Routledge.

DeVito, J. 2003. The essential elements of public speaking. Boston: Allyn & Bacon.

Ellis, M. and N. O’Driscoll. 1992. Giving presentations. Harlow: Longman Group Limited.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:

- Zarządzać mechanizmem produkcji mowy (oddychanie, fonacja, artykulacje) z uwzględnieniem estetyki mówienia

- Zarządzać mechanizmem percepcji mowy w różnych kontekstach komunikacyjnych

- Zarządzać mechanizmem kinestetycznym (gesty, wyraz twarzy, „mowa” ciała)

- Zarządzać zasobami graficznymi (pisemno – ikonicznymi) w sposób estetyczny

- Posiadać umiejętność wykonania komunikatu o charakterze graficznym celem użycia go w przestrzeni publicznej.

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia:

konwersatorium, konsultacje, projekty indywidualne studentów.

Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia:

Ocena projektów, zaliczenie przedmiotu z oceną.

Przykładowe tematy projektów:

- Wystąpienia osób publicznych

- Struktura reklam graficznych.

Kryteria oceniania:

- aktywność w trakcie zajęć (korzystanie z konsultacji)

- umiejętność zaprezentowania projektu na zajęciach.

Skala ocen:

5,0 – bardzo dobre przygotowanie projektu

4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami

4,0 – dobre przygotowanie projektu

3,5 – zadowalające przygotowanie projektu ze szczególnym uwzględnieniem strony estetycznej

3,0 – zadowalające przygotowanie projektu

2,0 – nieprzygotowanie projektu.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)