Warsztaty semiotyczno-kulturowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-WSK-22 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.3
|
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty semiotyczno-kulturowe |
Jednostka: | Katedra Ekokomunikacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologia - lingwistyka stosowana - ekokomunikacja |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | - Uwrażliwienie studentów na doniosłość i niezbędność komunikacji językowo – (multi)medialnej (słuchowo – wokalno - gesturalnej i werbalno – graficzno - ikonicznej) w dzisiejszej cywilizacji post – industrialno – marketingowo – multimedialno - cyfrowej poprzez działania praktyczne, a więc wykonanie stosownych praktycznych analiz różnych materiałów (np. wystąpień publicznych, przykładów działalności graficznej współczesnych komunikatorów, np. druków ulotnych (reklam graficznych), wystaw, akcji promocyjnych o charakterze graficznym, etc.) z punktu widzenia komunikacji językowo - (multi)medialnej. - Samodzielne przygotowanie przez studentów określonych projektów związanych z komunikacją językowo- (multi)medialną w dowolnym zakresie tematycznym w trakcie trwania warsztatów. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Skrócony opis: |
Projekty indywidualne studentów w zakresie komunikacji językowo-medialnej. |
Pełny opis: |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują): - znajomość języka angielskiego na poziomie licencjatu w zakresie filologii angielskiej (języka angielskiego) lub na poziomie pozwalającym nauczać ten język w szkole podstawowej i gimnazjum - zaliczony I rok studiów II stopnia na specjalności: lingwistyka stosowana - ekokomunikacja. Opis treści kształcenia: 1. Zarządzanie oddychaniem 2. Zarządzanie fonacją 3. Zarządzanie artykulacjami 4. Zarządzanie intonacją 5. Zarządzanie pauzami 6. Zarządzanie dialektalnymi wariantami danego języka narodowego 7. Zarządzanie własnymi uczuciami 8. Zarządzanie słuchaniem komunikatów językowych 9. Zarządzanie gestami 10. Zarządzanie wyrazem twarzy 11. Zarządzanie „mową” ciała 12. Zarządzanie zasobami graficznymi (pisemno – ikonicznymi) 13. Zarządzanie najnowszymi technologiami komunikacyjnymi 14. Zarządzanie zasobami stylistycznymi. |
Literatura: |
Cook, G. 2001. The discourse of advertising. New York: Routledge. DeVito, J. 2003. The essential elements of public speaking. Boston: Allyn & Bacon. Ellis, M. and N. O’Driscoll. 1992. Giving presentations. Harlow: Longman Group Limited. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: - Zarządzać mechanizmem produkcji mowy (oddychanie, fonacja, artykulacje) z uwzględnieniem estetyki mówienia - Zarządzać mechanizmem percepcji mowy w różnych kontekstach komunikacyjnych - Zarządzać mechanizmem kinestetycznym (gesty, wyraz twarzy, „mowa” ciała) - Zarządzać zasobami graficznymi (pisemno – ikonicznymi) w sposób estetyczny - Posiadać umiejętność wykonania komunikatu o charakterze graficznym celem użycia go w przestrzeni publicznej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia: konwersatorium, konsultacje, projekty indywidualne studentów. Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia: Ocena projektów, zaliczenie przedmiotu z oceną. Przykładowe tematy projektów: - Wystąpienia osób publicznych - Struktura reklam graficznych. Kryteria oceniania: - aktywność w trakcie zajęć (korzystanie z konsultacji) - umiejętność zaprezentowania projektu na zajęciach. Skala ocen: 5,0 – bardzo dobre przygotowanie projektu 4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami 4,0 – dobre przygotowanie projektu 3,5 – zadowalające przygotowanie projektu ze szczególnym uwzględnieniem strony estetycznej 3,0 – zadowalające przygotowanie projektu 2,0 – nieprzygotowanie projektu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.