Wstęp do ekonomii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-WEc-DU11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do ekonomii |
Jednostka: | Instytut Filologii Germańskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Przekazanie informacji dotyczących wybranych aspektów ekonomiki przedsiębiorstwa stanowiących podstawę rozumienia i komunikacji w tej dziedzinie. Zaznajomienie studentów z terminologią z zakresu ekonomiki przedsiębiorstwa. Rozwinięcie wybranych sprawności językowych w zakresie danego języka obcego (punkt ciężkości), a także polskiego języka ekonomii w oparciu o teksty specjalistyczne z dziedziny ekonomiki przedsiębiorstwa. Wykształcenie umiejętności rzetelnego poszukiwania, analizy i oceny informacji specjalistycznej z wybranej dziedziny w języku polskim i obcym |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość języka niemieckiego na poziomie co najmniej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Pełny opis: |
Przekazanie informacji z zakresu dot.: • istoty gospodarowania • zakładania działalności gospodarczej • struktury przedsiębiorstwa • doboru formy prawnej (w odniesieniu do sytuacji prawnej w Polsce; prezentacja treści w języku polskim) Zasady pracy terminologicznej, w tym tworzenia glosariuszy. Terminologia w języku obcym i polskim z zakresu ekonomiki przedsiębiorstwa oraz jej kulturowe uwarunkowania |
Literatura: |
Dębski P. / Dębski D. (2015): Funkcjonowanie przedsiębiorstw. Cz.2: Podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw. Warszawa: WSiP [rozdz. 2.2 i 2.3]. Literatura uzupełniająca będzie podawana na bieżąco w trakcie kursu |
Efekty uczenia się: |
Student porozumiewa się ze specjalistami w zakresie wybranych aspektów ekonomiki przedsiębiorstwa w języku obcym i polskim jest świadomy kulturowych uwarunkowań komunikacji specjalistycznej w wybranej dziedzinie w Polsce i w danym kraju rekonstruuje wiedzę specjalistyczną w oparciu o teksty specjalistyczne potrafi opracować glosariusz dotyczący wybranych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa potrafi pracować w zespole nad konkretnym zadaniem, dostarczając partnerom impulsów merytorycznych oraz organizacyjnych |
Metody i kryteria oceniania: |
Test; Projekt; Prezentacja multimedialna; Streszczenie lektury fachowej; Przygotowanie glosariusza |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.