Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-SEMMGR-ILS-z-22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Strona przedmiotu: | http://ils.amu.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=439%3Aseminarium-magisterskie-09-semmgr-ils-z-24&catid=51%3Asylabusy-i-rok-studia-magisterskie-niestacjonarne&Itemid=125&lang=pl |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | • zdobycie pogłębionej i poszerzonej wiedzy o metodologii pracy naukowej w dziedzinie wybranej specjalizacji (glottodydaktycznej, interkulturowej lub translatorycznej) • zdobycie uporządkowanej i rozszerzonej wiedzy ogólnej z zakresu wybranej specjalizacji (glottodydaktycznej, interkulturowej lub translatorycznej) • wykształcenie umiejętności wyszukiwania, analizowania, oceniania, selekcjonowania i integrowania informacji z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułowania na tej podstawie krytycznych sądów w dziedzinie wybranej specjalizacji (glottodydaktycznej, interkulturowej lub translatorycznej) • wykształcenie umiejętności badawczych obejmujących analizę prac innych autorów, syntezę różnych poglądów, dobór metod, opracowanie i prezentację wyników w formie pisemnej i ustnej • wykształcenie umiejętności samodzielnego zdobywania i poszerzania wiedzy oraz swoich umiejętności badawczych • wykształcenie umiejętności merytorycznego argumentowania |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu studenci przygotowywani są do napisania pracy magisterskiej z wybranego przez siebie zakresu badawczego (w ramach specjalizacji obowiązujących na studiach magisterskich). W tym celu zdobywają uporządkowaną i rozszerzoną wiedzę ogólną z zakresu wybranej specjalizacji (glottodydaktycznej, interkulturowej lub translatorycznej). |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia Styl tekstu naukowego Budowa tekstu naukowego Edycja tekstu naukowego Metody poszukiwania informacji Zasady kompletowania bibliografii Analiza informacji z wykorzystaniem różnych źródeł w ramach wybranej specjalizacji (glottodydaktycznej, interkulturowej lub translatorycznej) Wybrane treści z zakresu danej specjalizacji (glottodydaktycznej, interkulturowej lub translatorycznej) |
Literatura: |
Zalecana literatura Adamzik, K. 2004. Textlinguistik. Eine einführende Darstellung. Tübingen. Albert, Ruth, Koster, C. 2002. Empirie in Linguistik und Sprachlehrforschung. Ein methodologisches Arbeitsbuch. Tübingen, Narr. Apanowicz, Jerzy, 2005. Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej. Warszawa, Difin. Eco, Umberto, 2003. Wie man eine wissenschaftliche Abschlussarbeit schreibt. Heidelberg, Müller. Fleischer, W./Michel, G./Starke, G. 1996. Stilistik der deutschen Gegenwartssprache. Framkfurt/M. Kolman, Romuald, 2001. Zdobywanie wiedzy. Bydgoszcz, Gdańsk, Branta. Starke, Günter, Zuchewicz, Tadeusz, 2003. Wissenschaftliches Schreiben im Studium von Deutsch als Fremdsprache. Frankfurt/Main, Lang. Najważniejsza dodatkowo zalecana literatura na specjalizacji glottodydaktycznej: Butzkamm, W. 2004. Lust zum Lernen. Lust zum Lehren. Tuebingen: Francke. Dakowska, M. 2007. Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych. W-wa: PWN. Roche, J. 2008. Fremdsprachenerwerb. Fremdsprachendidaktik. Tuebingen: Francke. Wilczyńska, W., Michońska-Satdnik A. 2010. Metodologia badań w glottodydaktyce. Kraków Najważniejsza dodatkowo zalecana literatura na specjalizacji translatorycznej: Brinker, K. 2010. Linguistische Textanalyse. Eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Erich Schmidt Verlag. Berlin. Dijk van, J. 2010. Społeczne aspekty nowych mediów. Analiza społeczeństwa sieci. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa. Handke, K. 2009. Socjologia języka. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa. Henne, H./ Rehbock, H. 2001. Einführung in die Gesprächsanalyse. Walter de Gruyter. Berlin/New York. Gansel, Ch. / Jürgens, F. 2009. Textlinguistik und Textgrammatik. Vandenhoeck & Ruprecht. Göttingen. Grzenia, J. 2006. Komunikacja językowa w Internecie. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa. Hickethier, K. 2010. Einführung in die Medienwissenschaft. J.B.Metzler. Stuttgart/Weimar. Kessel, Katja / Reimann, Sandra (2008): Basiswissen Deutsche Gegenwartssprache. A.Francke UTB. Tübingen und Basel. Maciejewski, M. 2009. Gatunki hipertekstu w perspektywie tekstologicznej. Analiza na przykładzie internetowych prezentacji przedsiębiorstw. Wydawnictwo Naukowe UAM. Poznań. Meibauer, J. 2008. Pragmatik. Stauffenbrug. Tübingen. Neuland, E. 2008. Jugendsprache. A.Francke UTB. Tübingen und Basel. Schwitalla, J. 1997. Gesprochenes Deutsch. Eine Einführung. Erich Schmidt Verlag. Berlin. Teplan, A. 2005. Kommunikation im Chat. Grundlagen - Instrumente - Bewertung. VDM Verlag Dr. Müller. Berlin. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: ma pogłębioną i poszerzoną wiedzę nt. metodologii pracy naukowej w dziedzinie wybranej specjalizacji (glottodydaktycznej, interkulturowej lub translatorycznej) ma uporządkowaną i rozszerzoną wiedzę ogólną z zakresu wybranej specjalizacji (glottodydaktycznej, interkulturowej lub translatorycznej) potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy w dziedzinie wybranej specjalizacji (glottodydaktycznej, interkulturowej lub translatorycznej) potrafi analizować prace innych autorów, przeprowadzić syntezę różnych poglądów, dokonać doboru metod, opracować i zaprezentować wyniki w formie pisemnej i ustnej potrafi samodzielnie zdobywać i poszerzać wiedzę oraz swoje umiejętności badawcze potrafi merytorycznie argumentować |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania Kryteria oceny projektu – (szczegółowe w materiałach dla studentów) Terminowość oddania projektu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.