Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-SEMLIC-SK-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Katedra Skandynawistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
11.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Rozwinięcie umiejętności czytania tekstów akademickich w języku skandynawskim, języku polskim, angielskim/niemieckim oraz poddawania ich krytycznej ocenie Rozwinięcie umiejętności przeprowadzenia własnych badań empirycznych z zakresu literaturoznawstwa lub językoznawstwa w oparciu o istniejące badania i z pomocą promotora Rozwinięcie umiejętności pisania tekstów akademickich w danym języku skandynawskim , z uwzględnieniem zarówno wymogów formalnych (prawidłowa struktura i kompozycja pracy, zapis bibliograficzny, zasady cytowania) jak i stylistycznych (stosowanie poprawnych i właściwych struktur językowych) Rozwinięcie umiejętności referowania wyników cudzych i własnych badań, w formie pisemnej (praca dyplomowa) oraz ustnej (autoreferat na egzaminie licencjackim) rozwinięcie umiejętności systematycznej pracy, jak również poddawania własnej pracy krytycznej ocenie |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Pełny opis: |
Wybór tematu pracy licencjackiej, sposobu jego przedstawienia, zdefiniowanie celu pracy Zebranie i zreferowanie najważniejszej literatury przedmiotu Przeprowadzenie badań empirycznych lub analizy oraz zreferowanie ich wyniku Napisanie pracy licencjackiej i przygotowanie autoreferatu |
Literatura: |
przykładowe teskty szwedzkie Ekengren, A-M & Hinnfors, J. (2006). Uppsatshandbok. Lund: Studentlitteratur. Rienecker, L. & Stray Jørgensen, P. (2002). Att skriva en bra uppsats. Malmö: Liber. Strömquist, Siv, Uppsatshandboken, Stockholm: Hallgren & Fallgren Studieförlag AB przykładowe teksty norweskie Jahr, Ernst-Håkon (1994). Utsyn over norsk språkhistorie etter 1814. Oslo: Novus Forlag. Lundeby, Torvik (1974). Språket vårt gjennom tidene. Oslo: Gyldendal Szulc, Aleksander, Języki germańskie w: Języki indoeuropejskie (1988). Warszawa: PWN.1988 Torp, Dahl, Lundeby (1993). Språklinjer. Oslo: Norsk undervisningsforlag przykładowe teksty duńskie Hedelund, Lise. 2001. Korrekt sprog og rigtige kommaer. Samfundslitteratur. Hegelund, Signe. 2002. Akademisk argumentation – skriv overbevisende opgaver på de videregående uddannelser. Samfundslitteratur. Rienecker, Lotte; Jørgensen, Peter Stray. 2008. Den gode opgave - håndbog i opgaveskrivning på videregående uddannelser. Samfundslitteratur. |
Efekty uczenia się: |
Zna najważniejsze dziedziny badań z zakresu literaturoznawstwa/językoznawstwa danego języka skandynawskiego oraz posiada szczegółową wiedzę z zakresu jednej z nich (np. socjolingwistyka) Ma dobrą orientację w literaturze wybranej dziedziny badań, potrafi zreferować najważniejsze teorie oraz badania w jej zakresie oraz odnieść się do nich krytycznie Potrafi wykonać własne badanie, analizę tekstu, w oparciu o istniejące badania/analizy oraz przy pomocy promotora Potrafi napisać ok. 30-stronicowy tekst o charakterze akademickim w języku szwedzkim, zawierający prawidłowe odniesienia do stanu badań oraz poprawną bibliografię Potrafi prawidłowo cytować i referować badania innych autorów, w pracy postępuje etycznie, nie przypisuje sobie pracy innych (plagiat) Potrafi spójnie i zwięźle zreferować wyniki cudzych i własnych badań w ustnej prezentacji (autoreferat) |
Metody i kryteria oceniania: |
Dyskusja w grupie seminaryjnej, rozmowa z promotorem F: ocena dyskusji P: egzamin licencjacki Prezentacja studenta oraz dyskusja w grupie seminaryjnej F: ocena prezentacji P: egzamin licencjacki, ocena pracy licencjackiej Przeprowadzenie własnych badań wg wskazówek promotora, dyskusja w grupie seminaryjnej, rozmowa z promotorem F: ocena sposobu przeprowadzenia badań i analizy uzyskanych wyników P: egzamin licencjacki, ocena pracy licencjackiej Praca własna studenta wg wskazówek promotora, dyskusja w grupie seminaryjnej wokół tekstu lub jego fragmentów, konsultacje elektroniczne z promotorem F: ocena fragmentu pracy P: egzamin licencjacki, ocena pracy licencjackiej Dyskusja w grupie seminaryjnej, prezentacja P: ocena pracy licencjackiej . Kryteria oceny 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Wilkus-Wyrwa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Cymbrykiewicz, Paulina Horbowicz, Natalia Kołaczek, Ewa Niewiarowska-Rasmussen, Sylwia Schab, Dominika Skrzypek, Mikołaj Sobkowiak, Andrzej Szubert, Aleksandra Wilkus-Wyrwa, Magdalena Żmuda-Trzebiatowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sylwia Schab, Magdalena Żmuda-Trzebiatowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Przemysław Czarnecki, Paulina Horbowicz, Natalia Kołaczek, Ewa Niewiarowska-Rasmussen, Grzegorz Skommer, Dominika Skrzypek, Aleksandra Wilkus-Wyrwa, Aldona Zańko, Magdalena Żmuda-Trzebiatowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Przemysław Czarnecki, Aleksandra Wilkus-Wyrwa, Aldona Zańko, Magdalena Żmuda-Trzebiatowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.