Proseminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PROSIN-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium |
Jednostka: | Instytut Orientalistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Sinologia |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Przedstawienie standardów w zakresie wymogów formalnych dotyczących pracy dyplomowej. Rozwinięcie umiejętności prawidłowego korzystania ze źródeł (literatury przedmiotowej, literatury podmiotowej). Przygotowanie studenta do pisania prac naukowych |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość języka chińskiego na poziomie B1. Znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym korzystanie ze źródeł naukowych w tych językach Umiejętność gromadzenia i korzystania z materiałów. Umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Wykład konwersatoryjny Dyskusja Metoda badawcza (dociekania naukowego) |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 10 Przygotowanie pracy semestralnej 20 SUMA GODZIN 60 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 2 |
Skrócony opis: |
Proseminarium przygotowuje studentów do udziału w seminarium licencjackim i pisania prac licencjackich. Podczas zajęć przekazywana jest wiedza na temat wymogów formalnych stawianych pracom licencjackim. |
Pełny opis: |
Treści kształcenia: Dlaczego piszemy prace licencjackie? Jak wybrać temat? Rola promotora Elementy ocenianie w recenzji: Zbieranie materiałów Struktura pracy Plan pracy Formułowanie tezy, celu pracy Edycja tekstu Bibliografia Cytowanie, podawanie źródeł Ortografia pinyinu Przedstawienie przez studentów prezentacji na temat związany z przyszłą pracą dyplomową |
Literatura: |
‒ Adam Wolański 2008. Edycja tekstów. Porady praktyczne. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. ‒ Arkadiusz Dudziak i Agnieszka Żejmo 2008. Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów Warszawa: Wydawnictwo Difin. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: zna i rozumie miejsce i znaczenie sinologii w relacji do innych nauk humanistycznych oraz jej specyfikę przedmiotową i metodologiczną w zakresie językoznawstwa lub literaturoznawstwa ma teoretyczno-metodologiczną wiedzę potrzebną do realizacji tematu pracy, nabytą w dotychczasowych studiach i rozwiniętą; orientuje się w ogólniejszej wiedzy dotyczącej zjawisk powiązanych z zakresem swojej pracy; rozumie podstawowe pojęcia i zna zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego, i ich przestrzega; samodzielnie zdobywa wiedzę z wykorzystaniem słowników, leksykonów oraz innych tradycyjnych i multimedialnych źródeł i analizuje pozyskane w ten sposób informacje; korzystając ze zdobytej wiedzy formułuje problem badawczy; refleksyjnie odnosi się do własnych pisemnych i ustnych wypowiedzi językowych i je modyfikuje pod kontrolą wykładowcy/opiekuna naukowego; przygotowuje tekst pracy zaliczeniowej z dbałością zarówno o jej stronę merytoryczną, jak i językowo-formalną; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i ciągłości praktyki komunikacyjnej w języku chińskim przez całe życie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Prezentacja multimedialna Praca pisemna Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): doskonała orientacja w omawianej problematyce; dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami; dobry (db; 4,0): dobra orientacja w omawianej problematyce– możliwy szerszy zakres niedociągnięć; dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca orientacja w omawianej problematyce; dostateczny (dst; 3,0): słaba orientacja w omawianej problematyce; niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca orientacja w omawianej problematyce. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.