Proseminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PROSEMaj-ILS-23 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Lingwistyka stosowana, język angielski z niemieckim od podstaw |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Cele zajęć/przedmiotu: a. pogłębianie wiedzy z zakresu lingwistyki stosowanej poprzez poznawanie kolejnych obszarów badawczych b. przygotowanie do pisania pracy o charakterze naukowym (licencjackiej) c. rozwijanie umiejętności czytania tekstów naukowych |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie dotyczy |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Wykładowcy omawiają literaturę na początku zajęć lub udostępniają materiały drogą elektroniczą |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | -Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień -Dyskusja -Praca z tekstem -Metoda badawcza (dociekania naukowego) -Metoda projektu -Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 4 |
Skrócony opis: |
Niniejsze zajęcia mają za zadanie zapoznać studentów z kolejnymi obszarami badawczymi z zakresu lingwistyki stosowanej. Zgodnie z przyjętymi założeniami niniejsze konwersatorium ma przygotować studentów do pisania pracy o charakterze naukowym (licencjackiej), zaznajomić ich z pracą nad tekstami naukowymi przygotowaniem samodzielnych projektów badawczych. |
Pełny opis: |
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: -Wybrane zagadnienia z danego obszaru (w zależności od prowadzącego) -Metodologia badań w danym obszarze lingwistyki stosowanej -Analiza tekstów naukowych -Etapy i zasady przygotowania projektu badawczego -Poszukiwanie i krytyczna ocena źródeł bibliograficznych -Zasady pisania akademickiego |
Literatura: |
5. Zalecana literatura: Ogólna: Dörnyei, Zoltan (2007) Research Methods in Applied Linguistics: Quantitative, Qualitative, and Mixed Methodologies, Oxford: OUP. Lipson, Charles (2005) How to Write a BA Thesis : A Practical Guide from Your First Ideas to Your Finished Paper, Chicago: University of Chicago Press Murray, N. and G. Hughes (2008) Writing up Your University Assignments and Research Projects, McGraw Hill Education. Dla poszczególnych obszarów: Lista lektur zostanie podana przez prowadzących na początku kursu |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: zna podstawowe pojęcia i teorie z omawianego obszaru lingwistyki stosowanej zna podstawowe metody analizy jakościowej i ilościowej w lingwistyce stosowanej potrafi krytycznie czytać teksty naukowe z danego obszaru lingwistyki stosowanej potrafi wybrać i zawęzić obszar badawczy do przygotowania pracy licencjackiej zna zasady i etapy przygotowania projektu badawczego na potrzeby pisania pracy licencjackiej potrafi wybrać i krytycznie ocenić źródła bibliograficzne do projektu badawczego zna zasady wykorzystywania cudzych prac w przygotowaniu własnej pracy dyplomowej zna i potrafi stosować zasady budowania akapitów w języku angielskim oraz stylu akademickiego w języku angielskim |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby oceniania: Kolokwium pisemne Kolokwium ustne Projekt Esej Raport Prezentacja multimedialna Portfolio Inne (jakie?) – omówienie tekstu/projektu z prowadzącym Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): 92-100% dobry plus (+db; 4,5): 86-91% dobry (db; 4,0): 76-85% dostateczny plus (+dst; 3,5): 68-75% dostateczny (dst; 3,0): 60-67% niedostateczny (ndst; 2,0): 0-59% Bardzo dobry: student w doskonałym stopniu opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się bardzo dobrym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł i potrafi te zasady wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, w bardzo dobrym stopniu opanował zasady stylu akademickiego. Dobry plus: student w bardzo dobrym stopniu opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się dobrym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł i przeważnie potrafi te zasady wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, w bardzo dobrym stopniu opanował zasady stylu akademickiego, a błędy są nieliczne i nie wpływają na odbiór treści Dobry: student w dobrym stopniu opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się dobrym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł i przeważnie potrafi te zasady wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, choć mogą występować drobne usterki, w dobrym stopniu opanował zasady stylu akademickiego, a błędy są nieliczne i nie wpływają na odbiór treści Dostateczny plus: student w dostatecznym opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się dostatecznym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł, ale nie zawsze potrafi te zasady wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, w dostatecznym stopniu opanował zasady stylu akademickiego, ale występujące błędy mogą wpływać na odbiór treści Dostateczny plus: student w dostatecznym opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się dostatecznym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł, ale często nie potrafi tych zasad wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, w dostatecznym stopniu opanował zasady stylu akademickiego, ale występujące błędy mogą bardzo wpływać na odbiór treści Niedostateczny: student nie opanował wiedzy i umiejętności wchodzących w zakres seminarium, nie rozumie zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł, nie opanował zasad stylu akademickiego i występujące błędy uniemożliwiają właściwy odbiór treści |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Jańczak, Augustyn Surdyk | |
Prowadzący grup: | Kamil Długosz, Barbara Jańczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kamil Długosz, Anna Szczepaniak-Kozak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.