Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-PROSEMaj-ILS-23
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Proseminarium
Jednostka: Instytut Lingwistyki Stosowanej
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Lingwistyka stosowana, język angielski z niemieckim od podstaw

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. Cele zajęć/przedmiotu:

a. pogłębianie wiedzy z zakresu lingwistyki stosowanej poprzez poznawanie kolejnych obszarów badawczych

b. przygotowanie do pisania pracy o charakterze naukowym (licencjackiej)

c. rozwijanie umiejętności czytania tekstów naukowych


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

nie dotyczy

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Znajomość języka angielskiego na poziomie B2

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Wykładowcy omawiają literaturę na początku zajęć lub udostępniają materiały drogą elektroniczą

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

-Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień

-Dyskusja

-Praca z tekstem

-Metoda badawcza (dociekania naukowego)

-Metoda projektu

-Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4

Skrócony opis:

Niniejsze zajęcia mają za zadanie zapoznać studentów z kolejnymi obszarami badawczymi z zakresu lingwistyki stosowanej. Zgodnie z przyjętymi założeniami niniejsze konwersatorium ma przygotować studentów do pisania pracy o charakterze naukowym (licencjackiej), zaznajomić ich z pracą nad tekstami naukowymi przygotowaniem samodzielnych projektów badawczych.

Pełny opis:

Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:

-Wybrane zagadnienia z danego obszaru (w zależności od prowadzącego)

-Metodologia badań w danym obszarze lingwistyki stosowanej

-Analiza tekstów naukowych

-Etapy i zasady przygotowania projektu badawczego

-Poszukiwanie i krytyczna ocena źródeł bibliograficznych

-Zasady pisania akademickiego

Literatura:

5. Zalecana literatura:

Ogólna:

Dörnyei, Zoltan (2007) Research Methods in Applied Linguistics: Quantitative, Qualitative, and Mixed Methodologies, Oxford: OUP.

Lipson, Charles (2005) How to Write a BA Thesis : A Practical Guide from Your First Ideas to Your Finished Paper, Chicago: University of Chicago Press

Murray, N. and G. Hughes (2008) Writing up Your University Assignments and Research Projects, McGraw Hill Education.

Dla poszczególnych obszarów:

Lista lektur zostanie podana przez prowadzących na początku kursu

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU

student/ka:

zna podstawowe pojęcia i teorie z omawianego obszaru lingwistyki stosowanej

zna podstawowe metody analizy jakościowej i ilościowej w lingwistyce stosowanej

potrafi krytycznie czytać teksty naukowe z danego obszaru lingwistyki stosowanej

potrafi wybrać i zawęzić obszar badawczy do przygotowania pracy licencjackiej

zna zasady i etapy przygotowania projektu badawczego na potrzeby pisania pracy licencjackiej

potrafi wybrać i krytycznie ocenić źródła bibliograficzne do projektu badawczego

zna zasady wykorzystywania cudzych prac w przygotowaniu własnej pracy dyplomowej

zna i potrafi stosować zasady budowania akapitów w języku angielskim oraz stylu akademickiego w języku angielskim

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby oceniania:

Kolokwium pisemne

Kolokwium ustne

Projekt

Esej

Raport

Prezentacja multimedialna

Portfolio

Inne (jakie?) – omówienie tekstu/projektu z prowadzącym

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0): 92-100%

dobry plus (+db; 4,5): 86-91%

dobry (db; 4,0): 76-85%

dostateczny plus (+dst; 3,5): 68-75%

dostateczny (dst; 3,0): 60-67%

niedostateczny (ndst; 2,0): 0-59%

Bardzo dobry: student w doskonałym stopniu opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się bardzo dobrym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł i potrafi te zasady wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, w bardzo dobrym stopniu opanował zasady stylu akademickiego.

Dobry plus: student w bardzo dobrym stopniu opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się dobrym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł i przeważnie potrafi te zasady wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, w bardzo dobrym stopniu opanował zasady stylu akademickiego, a błędy są nieliczne i nie wpływają na odbiór treści

Dobry: student w dobrym stopniu opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się dobrym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł i przeważnie potrafi te zasady wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, choć mogą występować drobne usterki, w dobrym stopniu opanował zasady stylu akademickiego, a błędy są nieliczne i nie wpływają na odbiór treści

Dostateczny plus: student w dostatecznym opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się dostatecznym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł, ale nie zawsze potrafi te zasady wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, w dostatecznym stopniu opanował zasady stylu akademickiego, ale występujące błędy mogą wpływać na odbiór treści

Dostateczny plus: student w dostatecznym opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się dostatecznym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł, ale często nie potrafi tych zasad wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, w dostatecznym stopniu opanował zasady stylu akademickiego, ale występujące błędy mogą bardzo wpływać na odbiór treści

Niedostateczny: student nie opanował wiedzy i umiejętności wchodzących w zakres seminarium, nie rozumie zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł, nie opanował zasad stylu akademickiego i występujące błędy uniemożliwiają właściwy odbiór treści

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Jańczak, Augustyn Surdyk
Prowadzący grup: Kamil Długosz, Barbara Jańczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Kamil Długosz, Anna Szczepaniak-Kozak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)