Praktyczna nauka języka szwedzkiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJS-36 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.102
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka szwedzkiego |
Jednostka: | Katedra Skandynawistyki |
Grupy: |
filologia szwedzka, studia stacjonarne licencjackie, semestr 3 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FSs |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
11.00
LUB
12.00
LUB
10.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język szwedzki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | uzyskanie przez studenta umiejętności językowych w zakresie języka szwedzkiego na poziomie B1/B1+ wg ESOKJ, umożliwiających uczestnictwo w komunikacji bezpośredniej i pośredniej kształtowanie umiejętności rozumienia szwedzkich tekstów pisanych i mówionych na poziomie co najmniej B1+ wg ESOKJ kształtowanie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych na poziomie B1 wg ESOKJ kształtowanie umiejętności tworzenia krótkich szwedzkich tekstów pisanych na poziomie B1 wg ESOKJ rozwijanie przez studentów aktywnego zasobu słownictwa języka szwedzkiego na poziomie B1 wg ESOKJ rozwijanie kompetencji komunikacyjnych na poziomie B1 wg ESOKJ rozwinięcie podstawowych zagadnień z zakresu fonologii suprasegmentalnej języka szwedzkiego oraz rozszerzenie zagadnień związanych z intonacją, asymilacją oraz akcentem wyrazowym i zdaniowym przekazanie wiedzy w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka szwedzkiego (morfologia, składnia) adekwatnej do poziomu B1 wg ESOKJ rozwinięcie umiejętności pracy w grupie wraz z umiejętnością przyjmowania w niej różnych ról rozwinięcie wiedzy o Szwecji w zakresie kultury życia codziennego i aktualnych tematów rozwinięcie umiejętności pracy i nauki samodzielnej z wykorzystaniem słowników oraz zasobów internetowych |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Pełny opis: |
czytanie tekstów szwedzkich podręcznikowych i innych na poziomie B1 wg ESOKJ ćwiczenia w zakresie rozumienia szwedzkich wypowiedzi ustnych na poziomie B1 wg ESOKJ ćwiczenia w zakresie tworzenia krótkich tekstów szwedzkich pisanych na poziomie B1 wg ESOKJ formułowanie wypowiedzi ustnych w języku szwedzkim na poziomie B1 wg ESOKJ prezentacja, utrwalanie i poszerzanie aktywnego zasobu słownictwa szwedzkiego do poziomu B1/B1+ wg ESOKJ ćwiczenia rozwijające kompetencje komunikacyjne w języku szwedzkim do poziomu B1 wg ESOKJ prezentacja i wdrażanie zagadnień z zakresu prawidłowej intonacji, asymilacji i akcentu wyrazowego, zdaniowego i fazowego występujących w języku szwedzkim; ćwiczenie umiejętności graficznego zaznaczania melodii zdania, rodzaju akcentu i granic rytmu prezentacja gramatyki języka szwedzkiego (morfologia, składnia) i ćwiczenia w zakresie jej praktycznej znajomości na poziomie B1 wg ESOKJ rozwijanie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania podczas niej różnych ról w ramach ćwiczeń komunikacyjnych rozwijanie wiedzy o Szwecji w zakresie kultury życia codziennego i aktualnych tematów ćwiczenia z zakresu praktycznej znajomości języka szwedzkiego z wykorzystaniem słowników i zasobów internetowych |
Literatura: |
Ballardini, K. 1987. Mål. Form och funktion. Del B. Verb. Stockholm: Natur och Kultur. Fasth C., Kannermark A., 1997. Form i fokus. Del B. Lund: Kursverksamhetens förlag. Gull M., Sandwall K., + 46, del 2 (2000), Stockholm: Almqvist & Wiksell. Göransson U., 2002. Helander A., Parada M., På svenska! 2. Lund: Folkuniverstitetets förlag Hellström, G. & Zalcmanis, I. 1996. Andra övningsboken i svensk grammatik. Stockholm: Bonnier Utbildning AB. Levy Scherrer P., Lindemalm K, 2009, Rivstart B1 + B2, Stockholm: Natur och Kultur. Lindholm H., Watcyn-Jones, (1987), Sätt igång på svenska, Lund: Kursverksamhetens förlag. Rosenqvist H. (2005), Uttalsboken, Stockholm: Natur & Kultur. Watcyn-Jones P. (1996), Bygg upp ditt ordförråd 1, Lund: Kursverksamhetens förlag. Westergren Agneta (200) , Svenska med melodi, Stockholm: Natur och Kultur |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: rozumie szwedzkie teksty pisane i mówione na poziomie B1/B1+ wg ESOKJ potrafi formułować wypowiedzi ustne w języku szwedzkim na poziomie B1 wg ESOKJ potrafi formułować krótkie wypowiedzi pisemne w języku szwedzkim na poziomie B1 wg ESOKJ posiada aktywny zasób słownictwa szwedzkiego na poziomie B1 wg ESOKJ posiada kompetencje komunikacyjne na poziomie B1 wg ESOKJ zna zasady związane z prawidłową intonacją, asymilacją i akcentem wyrazowym, zdaniowym i frazowym występującymi w języku szwedzkim i potrafi je stosować; potrafi zaznaczyć graficznie melodię zdania, rodzaj akcentu i granice rytmu posiada ogólną wiedzę w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka szwedzkiego (morfologia, składnia), adekwatną do poziomu B1 wg ESOKJ potrafi korzystać ze słowników i innych pomocy leksykograficznych, a także innych źródeł wiedzy o języku szwedzkim potrafi pracować w grupie oraz umiejętnie przyjmuje podczas niej różne role na poziomie B1/B1+ wg ESOKJ posiada poszerzoną wiedzę o Szwecji w zakresie kultury życia codziennego i aktualnych tematów na poziomie B1/B1+ potrafi samodzielnie pracować i uczyć się z wykorzystaniem zasobów internetowych |
Metody i kryteria oceniania: |
F: Ćwiczenia sprawdzające, dyskusja podsumowująca, dyskusja w grupie, prace pisemne P: Sprawdziany cząstkowe, F: Sprawdzanie wykonanych ćwiczeń, ćwiczenia utrwalające opanowany materiał, dyskusja w grupie Kryteria oceniania 5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CZ CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ulrika Helen, Sonia Ławniczak, Alicja Piotrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.