Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego – sprawności zintegrowane

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-PNJASZ-LK-26
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego – sprawności zintegrowane
Jednostka: Instytut Lingwistyki Stosowanej
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Lingwistyka stosowana, specjalność lingwistyka komputerowa

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

wyrobienie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i multimediów, rozwinięcie zainteresowania kulturą krajów angielskiego obszaru językowego, wyrobienie umiejętności przygotowania prezentacji ustnej, rozwinięcie umiejętności pisania, wyrobienie umiejętności autorefleksji i samorozwoju, rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Nie dotyczy

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Potwierdzona wiedza i umiejętności z praktycznej znajomości języka angielskiego na poziomie B2.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Wszystkie materiały są przesyłane drogą elektroniczną.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja X

Praca z tekstem

Gra dydaktyczna/symulacyjna

Metoda projektu

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)

Praca w grupach

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4 ECTS

Skrócony opis:

W ramach praktycznej nauki języka angielskiego studenci pracują nad tekstami o różnej tematyce ćwicząc i rozwijając przy tym umiejętność budowania wypowiedzi zarówno ustnych jak i pisemnych. Jednocześnie studenci pracują sami nad językiem (gramatyka, słownictwo, wymowa).

Pełny opis:

Styl życia

Przestrzeń prywatna a przestrzeń publiczna

Społeczeństwo konsumpcyjne

Relacje międzyludzkie

Zderzenia kultur

Dyskryminacja

Literatura:

‒ Artykuły z prasy anglojęzycznej

‒ Audycje radiowe BBC

‒ Jones,L., Progress to Proficiency

‒ Fox,K., Watching the Englis

Efekty uczenia się:

Rozumie wypowiedzi rodzimych użytkowników języka angielskiego prezentowane w mediach

Czyta ze zrozumieniem , analizuje i ustosunkowuje się do tekstów autentycznych

Potrafi przygotować prezentację ustną na zadany temat

Pisze dłuższe teksty

Prezentuje swoje stanowisko w dyskusji na forum grupy- potrafi wziąć udział w debacie

Komentuje zdania i opinie innych

Interesuje się najnowszymi trendami w kulturze krajów anglosaskich

Metody i kryteria oceniania:

Aby otrzymać zaliczenie przedmiotu, student ma obowiązek zaliczyć formy sprawdzania wiedzy w trybie stacjonarnym. Będą one podstawą wyliczenia oceny na podstawie średniej ważonej. Dodatkowo pod uwagę będzie brana aktywność na zajęciach (zwłaszcza jakość udzielanych odpowiedzi i komentarzy).

Ocena formująca

a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury, c) samodzielna praca z odsłuchem, d) napisanie esejów, d) aktywność na zajęciach, e) zaliczenie na min 60 % kolokwiów leksykalnych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest spełnienie wszystkich kryteriów

Ocena podsumowująca

5. – znakomite posługiwanie się językiem/ student używa zróżnicowanych struktur gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji, wymowa na poziomie poszczególnych dźwięków jak i prozodycznym jest prawie bezbłędna, udzielane odpowiedzi są odpowiednie do sytuacji zarówno jeśli chodzi o znajomość tematyki jak i zasad dyskursu/znakomite umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.5 – bardzo dobre posługiwanie się językiem / student używa zróżnicowanych struktur gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji chociaż zdarzają się niewielkie uchybienia , wymowa na poziomie poszczególnych dźwięków jak i prozodycznym bardzo dobra , bez wyraźnych naleciałości z języka ojczystego/, bardzo dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.0 – dobre posługiwanie się językiem/ student używa odpowiednich struktur gramatycznych jak i słownictwa chociaż unika skomplikowanych struktur, wymowa z nieznacznymi uchybieniami , które nie zakłócają komunikacji, udzielane odpowiedzi są odpowiednie, ale brakuje im dłuższego rozwinięcia/ dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3.5 - zadowalające posługiwanie się językiem/ student w dużej mierze używa w miarę poprawnych struktur gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na przekaz treści, wymowa jest w miarę poprawna, chociaż u słuchacza wywołuje dyskomfort spowodowany nieznajomością poszczególnych dźwięków oraz intonacji, udziela niepełnych wypowiedzi/, zadawalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy nie utrudniające komunikacji

3.0 – zadowalające posługiwanie się językiem/ student w używa w miarę poprawnych struktur

gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na dostateczny przekaz treści, wymowa nosi znamiona interferencji z języka ojczystego , udzielane odpowiedzi są często fragmentaryczne i wymagają dodatkowych pytań ze strony egzaminatora/zadawalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy czasami utrudniające komunikację

2.0 – niezadowalające posługiwanie się językiem/ zakres struktur gramatycznych jak i słownictwa jest bardzo ograniczony, treść nie jest przekazana , odpowiedzi są szczątkowe lub w ogóle ich brak, wymowa jest często niezrozumiała/niezadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Bieniecka-Drzymała
Prowadzący grup: Katarzyna Bieniecka-Drzymała, Szymon Machowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)