Praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJA-ILS-46 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Lingwistyka stosowana z wiodącym językiem niemieckim. |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1 wyrobienie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i multimediów C2 rozwinięcie zainteresowania kulturą krajów angielskiego obszaru językowego C3 wyrobienie umiejętności przygotowania prezentacji ustnej C4 rozwinięcie umiejętności pisania C5 wyrobienie umiejętności autorefleksji i samorozwoju C6 rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Nie dotyczy. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Potwierdzona wiedza i umiejętności z praktycznej znajomości języka angielskiego na poziomie B1+ |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Informacje oraz materiały dla studentów przesyłane są drogą elektroniczną. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja. Praca z tekstem. Gra dydaktyczna/symulacyjna. Metoda projektu. Demonstracje dźwiękowe lub video. Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”). Praca w grupach. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Liczba punktów ECTS: 4 |
Skrócony opis: |
W ramach praktycznej nauki języka angielskiego studenci pracują nad tekstami oraz audycjami z radia BBC różnej tematyce ćwicząc i rozwijając przy tym umiejętności językowe-budowanie wypowiedzi zarówno ustnej jak i pisemnej, równocześnie samodzielnie pracują nad językiem( leksyka, gramatyka, wymowa, rejestry). W ramach przedmiotu wprowadzane są również elementy krajoznawstwa anglosaskiego. |
Pełny opis: |
Treści programowe : Media Zderzenia kultur Rytuały przejścia Przestępczość i wymiar sprawiedliwości Moralność i etyka w życiu publicznym Ćwiczenia z praktycznego użycia języka :rejestr i styl, efektywny dobór słownictwa, podstawowe zasady interpunkcji Pisanie i poprawianie krótkich streszczeń tekstów o tematyce ogólnej Planowanie i sporządzanie konspektu eseju ekspozycyjnego jak i argumentującego Wyszukiwanie, ocena krytyczna, streszczanie i parafrazowanie informacji z dłuższego tekstu źródłowego pod kątem złożonej tezy Pisanie pełnego eseju ekspozycyjnego jak i argumentacyjnego w oparciu o modele organizacyjne |
Literatura: |
Artykuły z prasy angielskiej (The Times, The Independent, The Economist), audycje radiowe BBC Fragmenty filmów współczesnych reżyserów brytyjskich Książki autorów angielskiego obszaru językowego wybrane przez studentów Fox, K. Watching the English . London: Hodder Cooper, J. Class. London: Corgi Jones, L. Progress to Proficiency. Cambridge University Press: Cambridge |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student : Rozumie wypowiedzi rodzimych użytkowników języka angielskiego prezentowane w mediach Czyta ze zrozumieniem , analizuje i ustosunkowuje się do tekstów autentycznych Potrafi przygotować prezentację ustną na zadany temat Pisze dłuższe teksty Prezentuje swoje stanowisko w dyskusji na forum grupy- potrafi wziąć udział w debacie Komentuje zdania i opinie innych Interesuje się najnowszymi trendami w kulturze krajów anglosaskich |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby oceniania: Egzamin ustny. Kolokwium pisemne. Test. Esej. Raport. Prezentacja multimedialna. Egzamin praktyczny(obserwacja wykonawstwa). Portfolio. Ocena formująca a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury c) samodzielna praca z odsłuchem d) napisanie esejów d) aktywność na zajęciach e) zaliczenie na min 60 % kolokwiów leksykalnych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest spełnienie wszystkich kryteriów Ocena podsumowująca: 5. – znakomite posługiwanie się językiem/ student używa zróżnicowanych struktur gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji, wymowa na poziomie poszczególnych dźwięków jak i prozodycznym jest prawie bezbłędna, odpowiedzi są odpowiednie do sytuacji zarówno jeśli chodzi o znajomość tematyki jak i zasad dyskursu/ , znakomite umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobre posługiwanie się językiem / student używa zróżnicowanych struktur gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji chociaż zdarzają się niewielkie uchybienia , wymowa na poziomie poszczególnych dźwięków jak i prozodycznym bardzo dobra , bez wyraźnych naleciałości z języka ojczystego/, bardzo dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobre posługiwanie się językiem/ student używa odpowiednich struktur gramatycznych jak i słownictwa chociaż unika skomplikowanych struktur, wymowa z nieznacznymi uchybieniami , które nie zakłócają komunikacji, udzielane odpowiedzi są odpowiednie,ale brakuje im dłuższego rozwinięcia/ dobre umiejętności i kompetencje personalne społeczne 3.5 - zadowalające posługiwanie się językiem/ student w dużej mierze używa w miarę poprawnych struktur gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na przekaz treści ,wymowa jest w miarę poprawna, chociaż u słuchacza wywołuje dyskomfort spowodowany nieznajomością poszczególnych dźwięków oraz intonacji, udziela niepełnych wypowiedzi/, zadawalające umiejętności i kompetencje personalne społeczne, ale zawierające błędy nie utrudniające komunikacji 3.0 – zadowalające posługiwanie się językiem/ student w używa w miarę poprawnych struktur gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na dostateczny przekaz treści, wymowa nosi znamiona interferencji z języka ojczystego , udzielane odpowiedzi są często fragmentaryczne i wymagają dodatkowych pytań ze strony egzaminatora/ , zadawalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy czasami utrudniające komunikację 2.0 – niezadowalające posługiwanie się językiem/ zakres struktur gramatycznych jak i słownictwa jest bardzo ograniczony, treść nie jest przekazana , odpowiedzi są szczątkowe lub w ogóle ich brak, wymowa jest często niezrozumiała/, , niezadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR KON
CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Krystosiak | |
Prowadzący grup: | Dorota Krystosiak, Agnieszka Landowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
WT ŚR CW
CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dorota Krystosiak, Agnieszka Landowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.