Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-PNJA-ILS-36
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego
Jednostka: Instytut Lingwistyki Stosowanej
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Lingwistyka stosowana - wiodący język niemiecki

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Ćwiczenie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i multimediów,

rozwinięcie zainteresowania kulturą krajów angielskiego obszaru językowego,

wyrobienie umiejętności przygotowania prezentacji ustnej,

rozwinięcie umiejętności pisania,

wyrobienie umiejętności autorefleksji i samorozwoju,

rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie.


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Nie dotyczy

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Potwierdzona wiedza i umiejętności z praktycznej znajomości języka angielskiego na poziomie B1+

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Informacje oraz materiały dla studentów przesyłane są drogą elektroniczną.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja.




Praca z tekstem.




Gra dydaktyczna/symulacyjna.




Metoda projektu.




Demonstracje dźwiękowe lub video.




Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”).




Praca w grupach.

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Liczba punktów ECTS: 4

Skrócony opis:

W ramach praktycznej nauki języka angielskiego studenci pracują nad tekstami o różnej tematyce. Kurs ma na celu poszerzanie kompetencji językowych. W trakcie kursu ćwiczy się i rozwija umiejętności mówienia, czytania, słuchania oraz pisania.

Pełny opis:

Opis treści kształcenia:

Styl życia

Przestrzeń prywatna a przestrzeń publiczna

Społeczeństwo konsumpcyjne

Społeczeństwo angielskie a polskie

Starość

Dyskryminacja

Humor

Organizacje charytatywne

Czytelnictwo

Sztuki wizualne

Literatura:

Artykuły z prasy angielskiej (The Times, The Independent, The Economist), audycje radiowe BBC

Fragmenty filmów współczesnych reżyserów brytyjskich

Książki autorów angielskiego obszaru językowego wybrane przez studentów

Fox, K. Watching the English . London: Hodder

Cooper, J. Class. London: Corgi

Jones, L. Progress to Proficiency. Cambridge University Press: Cambridge

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi :

Rozumie wypowiedzi rodzimych użytkowników języka angielskiego prezentowane w mediach

Czyta ze zrozumieniem , analizuje i ustosunkowuje się do tekstów autentycznych

Potrafi przygotować prezentację ustną na zadany temat

Pisze dłuższe teksty

Prezentuje swoje stanowisko w dyskusji na forum grupy- potrafi wziąć udział w debacie

Komentuje zdania i opinie innych

Interesuje się najnowszymi trendami w kulturze krajów anglosaskich

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby oceniania:

Egzamin ustny.

Kolokwium pisemne.

Test.

Esej.

Raport.

Prezentacja multimedialna.

Egzamin praktyczny(obserwacja wykonawstwa).

Portfolio.

Ocena formująca

a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury c) samodzielna praca z odsłuchem d) napisanie esejów d) aktywność na zajęciach e) zaliczenie na min 60 % kolokwiów leksykalnych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest spełnienie wszystkich kryteriów

Ocena podsumowująca:

5. – znakomite posługiwanie się językiem/ student używa zróżnicowanych struktur gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji, wymowa na poziomie poszczególnych dźwięków jak i prozodycznym jest prawie bezbłędna, odpowiedzi są odpowiednie do sytuacji zarówno jeśli chodzi o znajomość tematyki jak i zasad dyskursu/ , znakomite umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.5 – bardzo dobre posługiwanie się językiem / student używa zróżnicowanych struktur gramatycznych jak i słownictwa odpowiedniego do sytuacji chociaż zdarzają się niewielkie uchybienia , wymowa na poziomie poszczególnych dźwięków jak i prozodycznym bardzo dobra , bez wyraźnych naleciałości z języka ojczystego/, bardzo dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.0 – dobre posługiwanie się językiem/ student używa odpowiednich struktur gramatycznych jak i słownictwa chociaż unika skomplikowanych struktur, wymowa z nieznacznymi uchybieniami , które nie zakłócają komunikacji, udzielane odpowiedzi są odpowiednie,ale brakuje im dłuższego rozwinięcia/ dobre umiejętności i kompetencje personalne społeczne

3.5 - zadowalające posługiwanie się językiem/ student w dużej mierze używa w miarę poprawnych struktur gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na przekaz treści ,wymowa jest w miarę poprawna, chociaż u słuchacza wywołuje dyskomfort spowodowany nieznajomością poszczególnych dźwięków oraz intonacji, udziela niepełnych wypowiedzi/, zadawalające umiejętności i kompetencje personalne społeczne, ale zawierające błędy nie utrudniające komunikacji

3.0 – zadowalające posługiwanie się językiem/ student w używa w miarę poprawnych struktur gramatycznych jak i słownictwa, które pozwalają na dostateczny przekaz treści, wymowa nosi znamiona interferencji z języka ojczystego , udzielane odpowiedzi są często fragmentaryczne i wymagają dodatkowych pytań ze strony egzaminatora/ , zadawalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy czasami utrudniające komunikację

2.0 – niezadowalające posługiwanie się językiem/ zakres struktur gramatycznych jak i słownictwa jest bardzo ograniczony, treść nie jest przekazana , odpowiedzi są szczątkowe lub w ogóle ich brak, wymowa jest często niezrozumiała/, , niezadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Krystosiak
Prowadzący grup: Dorota Krystosiak, Krzysztof Matecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)