Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-JANG-ZL-16
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Instytut Etnolingwistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Przedmioty dla programu N1-ELI
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 9.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

etnolingwistyka

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Przedmiotem zajęć jest praktyczna nauka języka angielskiego. Student doskonali sprawności językowe na poziomie średniozaawansowanym wyższym; po zakończeniu kursu student osiąga poziom biegłości minimum B2+

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują): Poziom biegłości językowej B2.

Skrócony opis:

Praktyczna nauka języka angielskiego na poziomie średnio-zaawansowanym wyższym

Pełny opis:

Tematyka:

- człowiek (osobowość i cechy charakteru, problemy psychologiczne i społeczne)

- ścieżki edukacyjne i ścieżki kariery zawodowej

- podróże (popularne destynacje i ich atrakcje turystyczne)

- kultura (różnice kulturowe, szok kulturowy, zwyczaje)

- języki świata i metody komunikowania się

- rekreacja (aktywności sportowe, pasja, ambicja)

- media publiczne i społecznościowe

- technologia komunikacyjna

- wybrane zagadnienia biznesowe

Zagadnienia gramatyczne:

- Konstrukcje pytające

- Przeczenia, konstrukcje o znaczeniu przeczącym

- Czasowniki przechodnie i nieprzechodnie; konstrukcje zdaniowe z dwoma dopełnieniami

- Konstrukcje zdaniowe z bezokolicznikiem; formy bezokolicznika

- Konstrukcje zdaniowe z rzeczownikiem odsłownym (gerund); formy rzeczownika odsłownego

- Konstrukcje zdaniowe z ‘There + (be)’ i ‘It + (be)’

- Rodzaj rzeczownika, wybrane formy męskie i żeńskie

- Formy dzierżawcze rzeczownika

- Wybrane zagadnienia dotyczące liczby mnogiej i pojedynczej rzeczowników angielskich; Uzgodnienie podmiotu z orzeczeniem – szczególne przypadki

- Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne; Typowe kolokacje będące wyrażeniami ilościowymi

- Użycie przedimków z rzeczownikami pospolitymi i nazwami własnymi

- Określniki ilościowe i zaimki

A także:

- zdania warunkowe/ inwersja w zdaniach warunkowych

- zdania względne

- zdania imiesłowowe

- czasowniki modalne

- wybrane spójniki zdań złożonych

- konstrukcje zdaniowe z: wish/ if only, would rather/ would prefer, it’s high time

- czasowniki złożone z partykułą (phrasal verbs)

- przyimki i kolokacje przyimkowe

Słownictwo:

- kolokacje, stałe wyrażenia i idiomy

- synonimy, antonimy, homonimy, neologizmy, archaizmy

- słowotwórstwo: tworzenie rzeczowników abstrakcyjnych, ożywionych,

przymiotników i przysłówków

- przedrostki/ przyrostki i ich znaczenia

- nieformalne, półformalne i formalne ekwiwalenty

Literatura:

Podstawowa:

O'Dell Felicity, Broadhead, Annie. 2012. Objective Advanced (4th edition). Cambridge: Cambridge University Press.

Foley, M. and D. Hall. 2012. MyGrammarLab Advanced. Harlow: Pearson.

Jasińska, B., Jaślan, J. and M. Woytowicz-Neymann. 1997. Język Angielski. Repetytorium Gramatyczne z ćwiczeniami. Warszawa: PWN.

Thomson, A.J. and A. V. Martinet 1986. A Practical English Grammar. Oxford: Oxford University Press.

Dodatkowa:

Alexander, L. G. 1988. Longman English Grammar. Harlow: Longman.

Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Advanced with key. Oxford: Macmillan.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

1 Rozumie znaczenie przekazu zawartego w złożonych tekstach pisanych na tematy, które są mu znane, dotyczą problematyki życia codziennego lub problemów ogólnej natury

2 Rozumie dłuższe i krótsze teksty mówione (monologi i dialogi) na tematy, które są mu znane, dotyczą problematyki życia codziennego lub problemów ogólnej natury

3 Potrafi porozumiewać się płynnie w stylu dostosowanym do kontekstu oraz z dbałością o poprawność swojej wypowiedzi, zarówno w sytuacjach spontanicznej interakcji (także z rodzimym użytkownikiem języka) jak w przygotowanych dłuższych wypowiedziach ustnych

4 Potrafi formułować przejrzyste i spójne wypowiedzi pisemne w wybranym zakresie tematów oraz z dbałością o poprawność języka. Potrafi zredagować ćwiczone formy pisemne w stylu dostosowanym do kontekstu sytuacyjnego.

5 Opanował poprawną wymowę i intonację zdaniową języka angielskiego w stopniu pozwalającym na swobodne rozumienie wypowiedzi studenta przez współrozmówców

6 Ma wiedzę na wybrane tematy dotyczące krajów angielskiego obszaru językowego wypływające z treści omawianych tekstów

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie wszystkich testów cząstkowych, zaliczenie lektury obowiązkowej, ustnych prezentacji, wypracowań, możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze, końcowa ocena na podstawie wyniku egz. końcowego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Wołyński
Prowadzący grup: JOANNA TURKIEWICZ, Robert Wołyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Wołyński
Prowadzący grup: JOANNA TURKIEWICZ, Robert Wołyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)