Język angielski akademicki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-JAA-ILS-22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski akademicki |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Cel (cele) modułu kształcenia: - Rozwinięcie umiejętności swobodnej komunikacji w zakresie języka angielskiego akademickiego. - Rozwinięcie zasobu środków leksykalnych i dyskursywnych umożliwiających rozumienie i tworzenie tekstów akademickich. - Doskonalenie umiejętności prowadzenia prezentacji, konsultacji i dyskusji akademickiej w języku angielskim. - Rozwijanie umiejętności wykorzystania odpowiednich dla gatunków dyskursu akademickiego działań komunikacyjnych. - Wykształcenie umiejętności krytycznego myślenia i działania komunikacyjnego w angielskim dyskursie akademickim. - Budowanie umiejętności komunikacji w grupie i pracy zespołowej. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Skrócony opis: |
Cel (cele) modułu kształcenia: - Rozwinięcie umiejętności swobodnej komunikacji w zakresie języka angielskiego akademickiego. - Rozwinięcie zasobu środków leksykalnych i dyskursywnych umożliwiających rozumienie i tworzenie tekstów akademickich. - Doskonalenie umiejętności prowadzenia prezentacji, konsultacji i dyskusji akademickiej w języku angielskim. - Rozwijanie umiejętności wykorzystania odpowiednich dla gatunków dyskursu akademickiego działań komunikacyjnych. - Wykształcenie umiejętności krytycznego myślenia i działania komunikacyjnego w angielskim dyskursie akademickim. - Budowanie umiejętności komunikacji w grupie i pracy zespołowej. |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia: - Dyskurs psychologiczny i socjologiczny. - Formułowanie definicji i stosowanie hipotez w analizie tekstów i danych w angielskim dyskursie akademickim. - Komunikacja niewerbalna: język ciała. Doskonalenie umiejętności formułowania problemów w angielskim dyskursie akademickim. - Język dotyku, przestrzeni i artefaktów. - Doskonalenie umiejętności tworzenia hipotez w angielskim dyskursie akademickim. - Ciało, umysł i zdrowie. Przeprowadzanie logicznej analizy przyczynowo-skutkowej w angielskim dyskursie akademickim. - Fazy życia-dorastanie. Zbieranie i analiza i synteza danych. - Fazy życia. Angielska prezentacja akademicka. - Krytyczna analiza tekstów źródłowych w angielskim dyskursie akademickim. - Przeprowadzanie logicznego wnioskowania i spójnej argumentacji w angielskim dyskursie akademickim. |
Literatura: |
Zalecana literatura Alexander, L. G. 1997. Essay and Letter Writing. London: Longman. Espereth, M. 1999. Academic Encounters. Listening. Content Focus. Human Behavior. Cambridge: CUP. Macpherson, R. 1994. University English. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne iPedagogiczne. Macpherson, R. 1996. English for Writers and Translators. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Numrich, C. 2002. Raise the Issues: An Integrated Approach to Critical Thinking. Pearson-Longman. Seal, B. 1997. Academic Encounters. Reading, Study Sill, and Writing. Content Focus: Human Behaviour. Cambridge: CUP. Autentyczne teksty akademickie |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: - Przeprowadza logiczne wnioskowanie i spójna argumentację w angielskim dyskursie akademickim; - charakteryzuje i rozpoznaje cechy dyskursu akademickiego; - formułuje hipotezy, definicje i argumenty z wykorzystaniem środków językowych i komunikacyjnych charakterystycznych dla angielskiego dyskursu akademickiego; - potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy przedmiotowej w celu formułowania i analizy problemów w angielskim dyskursie akademickim; - umie krytycznie odnieść się do danych i tekstów w angielskim dyskursie akademickim; - kompetentnie analizuje i syntezuje dane; - skutecznie posługuje się gatunkami akademickimi takimi jak prezentacja, konsultacja, wywiad i dyskusja. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.