Historia kultury krajów niemieckojezycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-HKKN-ILS-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia kultury krajów niemieckojezycznych |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cele modułu kształcenia C1 Uporządkowanie podstawowej wiedzy z zakresu historii i historii kultury krajów niemieckojęzycznych (szczególnie XIX i XX wiek) C2 Rozszerzenie wiedzy orientacyjnej z zakresu wybranych nurtów kulturowych w krajach niemieckojęzycznych oraz ich genezy C3 Wyrobienie umiejętności krytycznego wykorzystania obcojęzycznych źródeł zróżnicowanych (pisemnych, ikonograficznych, muzycznych, elektronicznych) C4 Rozwinięcie umiejętności prezentacji zagadnienia kulturowego C5 Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia: Podstawowe nurty rozwoju kulturowego w krajach niemieckojęzycznych oraz ich geneza (w zakresie architektura, malarstwo, muzyka, film, szczególnie XIX i XX wiek), Wybrane bieżące zagadnienia kulturowe w krajach niemieckojęzycznych oraz ich geneza. |
Literatura: |
Karolak, Czesław / Kunicki, Wojciech / Orłowski, Hubert (2007): Dzieje kultury niemieckiej, Warszawa Breuss, Susanne / Liebhart, Karin / Pribersky, Andreas (1995): Inszenierungen. Stichwörter zu Österreich, Wien (Sonderzahl) Aktualne zasoby elektroniczne (portale informacyjne) zostaną podane w trakcie zajęć |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: Wskazywać, uporządkować i wyjaśnić wybrane podstawowe fakty, daty i pojęcia z historii kultury krajów niemieckojęzycznych Opisać podstawowe nurty kulturowe typowe dla obszaru niemieckojęzycznego (szczególnie XIX i XX wiek) Dostrzegać powiązania pomiędzy zagadnieniami kulturowymi oraz rozwojem historycznym Wykorzystać polskie oraz niemieckojęzyczne źródła do opisania zagadnień kulturowych w krajach niemieckojęzycznych Wykazywać wrażliwość na różnice kulturowe oraz otwartość na komunikację i współdziałanie z ludźmi z różnych środowisk kulturowych Współpracować w grupie przy realizacji różnorodnych zadań, samodzielnie organizując pracę swoją, ew. innych osób |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania - Zaliczanie testu wiadomości (60% poprawnych odpowiedzi – ocena dostateczna) - Realizacja cząstkowych zadań domowych (szczegóły będą przekazywane studentom podczas zajęć) - Kryteria oceny projektu (szczegóły w materiałach dla studentów) - Aktywność na zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.