Gramatyka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-GJA-ILS-22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka języka angielskiego |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Strona przedmiotu: | http://ils.amu.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=404%3Agramatyka-jzyka-angielskiego-09-gja-ils-22&catid=49%3Asylabusy-i-rok-studia-licencjackie&Itemid=122&lang=pl |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy studenta z syntaktyki języka angielskiego Wykształcenie umiejętności prawidłowego użycia omawianych struktur (charakterystycznych dla języka formalnego/ nieformalnego, w jego podstawowych rejestrach) w celu precyzyjnego wyrażania zjawisk, myśli i opinii w mowie i piśmie Wykształcenie dbałości o poprawne i różnorodne wyrażanie się w języku obcym języka Wykształcenie umiejętności samooceny i planowania własnego rozwoju kompetencji językowej Wykształcenie samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i multimedialnych |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zadanie usystematyzować i pogłębić wiedzę i umiejętności studenta z zakresu gramatyki języka angielskiego, m.in. w zakresie typów zdań i ich rodzajów, inwersji i emfazy oraz czasowników. |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia: Inwersja i emfaza Mowa zależna Relacjonowanie wypowiedzi Przedimki Zdania względne Rodzaje zdań i szyk zdania Czasowniki z bezokolicznikiem Czasownikiem z imiesłowem czynnym Związek czasownika z przyimkiem |
Literatura: |
Zalecana literatura Evans, V. 2003. CPE Use of English 1. Blackpill: Express Publishing Mańczak-Wohlfeld, E, Niżegorodcew, A., Willim, E. A practical grammar of English. Warszawa: PWN. Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar. Oxford: Oxford University Press Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar Exercises 1. Oxford: Oxford University Press Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar Exercises 2. Oxford: Oxford University Press Scheffler, P. 1996. „Gramatyka angielska w zdaniach do tłumaczenia”. Włocławek: Altravox Press Szafremberg, T. 1996. „Czasy w języku angielskim; zasady użycia i ćwiczenia. Włocławek: Altravox Press Vince, M. 2003. First Certificate Language Practice. Oxford: Macmillan Heinemann Watcyn- Jones, P. 2001. Verbs. London: Penguin Books Gethin, H. 1990. Grammar in Context. Proficiency Level English. London: Collins ELT Swan, M.2002. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press M. Vince, Peter Sunderland. 2003. Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Heinemann |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: ma uporządkowaną wiedzę na temat praktycznej gramatyki języka angielskiego rozumie i stosuje zasady poprawności w języku angielskim tworzy poprawne wypowiedzi ustne i pisemne z uwzględnieniem podstawowych różnic w gramatyce języka mówionego i pisanego ( w tym charakterystycznych dla języka formalnego i nieformalnego) potrafi krytycznie oceniać poprawność językową i poprawiać błędy w cudzych i własnych wypowiedziach pisemnych i ustnych umie samodzielnie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników, leksykonów oraz innych tradycyjnych i multimedialnych źródeł informacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Aby otrzymać zaliczenie przedmiotu, student ma obowiązek zaliczyć test pisemny sprawdzający wiedzę i umiejętność zastosowania w praktyce omówionych zagadnień z gramatyki języka angielskiego. W przypadkach oceniania bogactwa językowego, logiki i spójności tekstu, poprawności gramatycznej skala wynosi: Ocena niedostateczna: niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadawalające umiejętności językowe powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Ocena dostateczna: zadowalające posługiwanie się językiem, zadawalające umiejętności językowe czasami powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Ocena dostateczna plus: zadowalające posługiwanie się językiem, zadawalające umiejętności językowe rzadko powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Ocena dobra: dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Ocena dobra plus: bardzo dobre posługiwanie się językiem w przekładzie, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; Ocena bardzo dobra: znakomite posługiwanie się językiem w przekładzie, znakomite umiejętności językowe w wyniku czego rozmówca/odbiorca tekstu napisanego przez studenta ma komfort jego odbioru; Dodatkowo pod uwagę będzie brana aktywność na zajęciach (zwłaszcza jakość udzielanych odpowiedzi i komentarzy). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.