Pierwszy język regionu (estoński)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-FR-PJR-E-26 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pierwszy język regionu (estoński) |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologie regionów |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | nabywanie umiejętności w zakresie znajomości języka: użycie oraz tworzenie konstrukcji gramatycznych z wykorzystaniem odpowiedniego słownictwa, pozwalających na wypowiadanie się w sposób poprawny w zakresie, obejmującym tematykę ujętą w sylabusie (programie) przedmiotu; wyrabianie umiejętności w zakresie zrozumienia różnego tekstów obejmujących tematy, ujęte w sylabusie (programie) przedmiotu; nabywanie umiejętności pozwalających na wytwarzanie zwięzłych wypowiedzi oraz tekstów pisanych obejmujących tematy, ujęte w sylabusie (programie) przedmiotu; wyrabianie umiejętności wyrażania własnej opinii i zdania w różnego rodzaju sytuacjach komunikacyjnych (dialog, dyskusja, krótka prezentacja); wyrabianie / kształtowanie nawyków oraz zwyczajów językowych, pozwalających na zastosowania adekwatnych środków językowych w określonych sytuacjach komunikacyjnych; wyrabianie oraz utrwalanie i kształtowanie nawyków przydatnych w wykonywaniu zadań oraz prac mających charakter indywidualny lub grupowy; rozwijanie umiejętności selektywnego rozróżniania na poziomie fonetycznym wyrazów, fraz oraz syntagm języka obcego oraz ich zapamiętywania; ćwiczenie oraz doskonalenie umiejętności pisania; wyrabianie umiejętności językowych związanych z poprawną wymową, akcentowaniem oraz rozróżnianiem intonacji na poziomie podstawowym; kształtowanie zasad poprawnej pisowni języka; wykształcenie umiejętności tworzenia poprawnych, nieskomplikowanych wypowiedzi, komunikatów i nieskomplikowanych składniowo konstrukcji w języku specjalności; kształtowanie właściwych postaw i umiejętności, związanych z wykonywaniem prac i zadań w grupie lub zespole oraz wskazywanie i kształtowanie postaw oraz wartości, którymi należy się kierować podejmując pracę lub zadania oraz uczestnicząc w zajęciach; wskazywanie sposobów oraz metod związanych z potrzebą samokształcenia i wykorzystania tradycyjnych oraz współczesnych źródeł oraz zasobów |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | • podstawowa wiedza ogólnojęzykoznawcza • wiedza oraz umiejętności nabyte podczas nauki języków obcych |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Materiały wskazane przez wykładowcę. • Podręcznik na poziomie A1-A2 zalecany przez nauczyciela • Proste artykuły prasowe zalecane i wybrane przez nauczyciela |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład konwersatoryjny ✔ Dyskusja ✔ Praca z tekstem ✔ Metoda analizy przypadków ✔ Uczenie problemowe (Problem-based learning) ✔ Metoda ćwiczeniowa ✔ Pokaz i obserwacja ✔ Demonstracje dźwiękowe i/lub video ✔ Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) ✔ Praca w grupach ✔ Inne - możliwe zadania w e-learningu ✔ |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 240 Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 350 Czytanie wskazanej literatury 20 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 20 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 30 SUMA GODZIN 660 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 21 za dwa semestry 11/10 |
Literatura: |
Materiały wskazane przez wykładowcę. • Podręcznik na poziomie A1-A2 zalecany przez nauczyciela • Proste artykuły prasowe zalecane i wybrane przez nauczyciela |
Efekty uczenia się: |
zna podstawowe struktury oraz słownictwo obejmujące tematykę określoną w sylabusie (programie) przedmiotu; potrafi utworzyć zwięzłe i poprawne fonetycznie oraz gramatycznie wypowiedzi, dotyczące typowych zagadnień, takich jak np.: wygląd osób, opis miejsc oraz obiektów, podstawowych czynności, zjawisk, zdarzeń etc., mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu; wyrażać własny sąd i poglądy oraz odpowiednio je argumentować; potrafi tworzyć zwięzłe oraz poprawne gramatycznie i ortograficznie teksty, dotyczące typowych zagadnień, takich jak np.: wygląd osób, opis miejsc oraz obiektów, podstawowych czynności, zjawisk, zdarzeń etc., mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu; wyrażać własny sąd oraz poglądy i odpowiednio je argumentować; umie tworzyć typowe i poprawne pod względem stylistycznym oraz ortograficznym teksty, takie jak, np. listy, zaproszenia, pozdrowienia, krótkie opowiadania, etc., zarówno w formie tradycyjnej, jak i elektronicznej; potrafi w sposób odpowiedni inicjować, prowadzić i uczestniczyć w nieskomplikowanej rozmowie, kierować właściwe pytania, udzielać odpowiedzi, aprobować cudze sądy lub im zaprzeczać, udzielać informacji i uzyskiwać informacje; w sposób swobodny i kreatywny przeprowadzać zaimprowizowane rozmowy w typowych sytuacjach komunikacyjnych; odpowiednio używa środków językowych dla osiągnięcia określonych celów komunikacyjnych i potrafi za ich pomocą wyrażać chęć, intencję, aprobatę lub dezaprobatę lub innego rodzaju stany i emocje; rozumie ze słuchu nieskomplikowane wypowiedzi oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie podstawowe informacje oraz dopasowuje swoje odpowiedzi i reakcje do kontekstu (konsytuacji) i potrafi streścić treść rozmowy lub wypowiedzi oraz dokonać jej podsumowania; rozumie napisane w języku przedmiotu teksty oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie podstawowe informacje, rozpoznaje kontekst lub konsytuację, i potrafi dokonać krótkiego podsumowania w formie pisemnej posługując się odpowiednią leksyką oraz frazami; zna zasady poprawnej wymowy i w sposób poprawny potrafi czytać teksty oraz wygłaszać komunikaty i przedstawiać krótkie informacje w języku przedmiotu; zna w odpowiednim stopniu i na określonym poziomie zasady akcentuacji i potrafi w sposób poprawny czytać teksty w języku przedmiotu; zna i stosuje w odpowiednim stopniu zasady ortografii oraz interpunkcji języka przedmiotu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: Podstawowe kryteria: • obecność na zajęciach, prowadzonych w trybie online lub stacjonarnie • aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć w trybie online lub stacjonarnie, • znajomość zalecanej literatury przedmiotu, • pozytywne oceny z testów i kolokwiów, przeprowadzonych w trybie online lub stacjonarnie Skala ocen Kryteria oceniania bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów; dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami; dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków; dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami; dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami; niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Martyna Kokotkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.