Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pierwszy język regionu (estoński)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-FR-PJR-E-26
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pierwszy język regionu (estoński)
Jednostka: Instytut Lingwistyki Stosowanej
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 10.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Filologie regionów

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

nabywanie umiejętności w zakresie znajomości języka: użycie oraz tworzenie konstrukcji gramatycznych z wykorzystaniem odpowiedniego słownictwa, pozwalających na wypowiadanie się w sposób poprawny w zakresie, obejmującym tematykę ujętą w sylabusie (programie) przedmiotu;

wyrabianie umiejętności w zakresie zrozumienia różnego tekstów obejmujących tematy, ujęte w sylabusie (programie) przedmiotu;

nabywanie umiejętności pozwalających na wytwarzanie zwięzłych wypowiedzi oraz tekstów pisanych obejmujących tematy, ujęte w sylabusie (programie) przedmiotu; wyrabianie umiejętności wyrażania własnej opinii i zdania w różnego rodzaju sytuacjach komunikacyjnych (dialog, dyskusja, krótka prezentacja);

wyrabianie / kształtowanie nawyków oraz zwyczajów językowych, pozwalających na zastosowania adekwatnych środków językowych w określonych sytuacjach komunikacyjnych;

wyrabianie oraz utrwalanie i kształtowanie nawyków przydatnych w wykonywaniu zadań oraz prac mających charakter indywidualny lub grupowy;

rozwijanie umiejętności selektywnego rozróżniania na poziomie fonetycznym wyrazów, fraz oraz syntagm języka obcego oraz ich zapamiętywania;

ćwiczenie oraz doskonalenie umiejętności pisania;

wyrabianie umiejętności językowych związanych z poprawną wymową, akcentowaniem oraz rozróżnianiem intonacji na poziomie podstawowym;

kształtowanie zasad poprawnej pisowni języka;

wykształcenie umiejętności tworzenia poprawnych, nieskomplikowanych wypowiedzi, komunikatów i nieskomplikowanych składniowo konstrukcji w języku specjalności;

kształtowanie właściwych postaw i umiejętności, związanych z wykonywaniem prac i zadań w grupie lub zespole oraz wskazywanie i kształtowanie postaw oraz wartości, którymi należy się kierować podejmując pracę lub zadania oraz uczestnicząc w zajęciach;

wskazywanie sposobów oraz metod związanych z potrzebą samokształcenia i wykorzystania tradycyjnych oraz współczesnych źródeł oraz zasobów

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

• podstawowa wiedza ogólnojęzykoznawcza

• wiedza oraz umiejętności nabyte podczas nauki języków obcych


Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Materiały wskazane przez wykładowcę.


• Podręcznik na poziomie A1-A2 zalecany przez nauczyciela

• Proste artykuły prasowe zalecane i wybrane przez nauczyciela


Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład konwersatoryjny ✔

Dyskusja ✔

Praca z tekstem ✔

Metoda analizy przypadków ✔

Uczenie problemowe (Problem-based learning) ✔

Metoda ćwiczeniowa ✔

Pokaz i obserwacja ✔

Demonstracje dźwiękowe i/lub video ✔

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) ✔

Praca w grupach ✔

Inne - możliwe zadania w e-learningu ✔


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 240

Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 350

Czytanie wskazanej literatury 20

Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 20

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 30

SUMA GODZIN 660

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 21 za dwa semestry 11/10

Literatura:

Materiały wskazane przez wykładowcę.

• Podręcznik na poziomie A1-A2 zalecany przez nauczyciela

• Proste artykuły prasowe zalecane i wybrane przez nauczyciela

Efekty uczenia się:

zna podstawowe struktury oraz słownictwo obejmujące tematykę określoną w sylabusie (programie) przedmiotu;

potrafi utworzyć zwięzłe i poprawne fonetycznie oraz gramatycznie wypowiedzi, dotyczące typowych zagadnień, takich jak np.: wygląd osób, opis miejsc oraz obiektów, podstawowych czynności, zjawisk, zdarzeń etc., mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu;

wyrażać własny sąd i poglądy oraz odpowiednio je argumentować;

potrafi tworzyć zwięzłe oraz poprawne gramatycznie i ortograficznie teksty, dotyczące typowych zagadnień, takich jak np.: wygląd osób, opis miejsc oraz obiektów, podstawowych czynności, zjawisk, zdarzeń etc., mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu;

wyrażać własny sąd oraz poglądy i odpowiednio je argumentować;

umie tworzyć typowe i poprawne pod względem stylistycznym oraz ortograficznym teksty, takie jak, np. listy, zaproszenia, pozdrowienia, krótkie opowiadania, etc., zarówno w formie tradycyjnej, jak i elektronicznej;

potrafi w sposób odpowiedni inicjować, prowadzić i uczestniczyć w nieskomplikowanej rozmowie, kierować właściwe pytania, udzielać odpowiedzi, aprobować cudze sądy lub im zaprzeczać, udzielać informacji i uzyskiwać informacje; w sposób swobodny i kreatywny przeprowadzać zaimprowizowane rozmowy w typowych sytuacjach komunikacyjnych;

odpowiednio używa środków językowych dla osiągnięcia określonych celów komunikacyjnych i potrafi za ich pomocą wyrażać chęć, intencję, aprobatę lub dezaprobatę lub innego rodzaju stany i emocje;

rozumie ze słuchu nieskomplikowane wypowiedzi oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie podstawowe informacje oraz dopasowuje swoje odpowiedzi i reakcje do kontekstu (konsytuacji) i potrafi streścić treść rozmowy lub wypowiedzi oraz dokonać jej podsumowania;

rozumie napisane w języku przedmiotu teksty oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie podstawowe informacje, rozpoznaje kontekst lub konsytuację, i potrafi dokonać krótkiego podsumowania w formie pisemnej posługując się odpowiednią leksyką oraz frazami;

zna zasady poprawnej wymowy i w sposób poprawny potrafi czytać teksty oraz wygłaszać komunikaty i przedstawiać krótkie informacje w języku przedmiotu;

zna w odpowiednim stopniu i na określonym poziomie zasady akcentuacji i potrafi w sposób poprawny czytać teksty w języku przedmiotu;

zna i stosuje w odpowiednim stopniu zasady ortografii oraz interpunkcji języka przedmiotu.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

Podstawowe kryteria:

• obecność na zajęciach, prowadzonych w trybie online lub stacjonarnie

• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć w trybie online lub stacjonarnie,

• znajomość zalecanej literatury przedmiotu,

• pozytywne oceny z testów i kolokwiów, przeprowadzonych w trybie online lub stacjonarnie

Skala ocen Kryteria oceniania

bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;

dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;

dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;

dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;

dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;

niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Martyna Kokotkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)