Dydaktyka języka rosyjskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-DYDJRU-33 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka rosyjskiego |
Jednostka: | Instytut Filologii Rosyjskiej i Ukraińskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia rosyjska z filologią ukraińską |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | wykorzystanie podstawowych zagadnień dydaktyki języka rosyjskiego, operowanie aparatem pojęciowym z zakresu dydaktyki języków obcych przekazanie wiedzy o realizacji lekcji fakultatywnej z języka rosyjskiego, nabycie umiejętności przygotowania i realizacji lekcji języka rosyjskiego z uwzględnieniem konspektu. przygotowanie do wystąpienia na imprezach kulturalnych, drzwiach otwartych lub lekcjach pokazowych języka rosyjskiego w warunkach laboratoryjnych wyrobienie umiejętności tworzenia oryginalnych i autorskich pomocy dydaktycznych wyrobienie umiejętności dostosowywania własnych ćwiczeń i zadań do określonych w programie nauczania tematów rozwijanie zdolności organizatorskich u studenta poprzez realizację kółka języka rosyjskiego rozwijanie i realizowanie czynności nauczycielskich w grach, zabawach i symulacjach dydaktycznych. utrwalanie umiejętności tworzenia prezentacji multimedialnej na zadany temat i doskonalenie warsztatu nauczyciela -rusycysty rozwijanie umiejętności komunikacji i pracy w grupie oraz właściwej postawy i odpowiedzialnego stosunku do zajęć |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Pełny opis: |
Nauczyciel w mistrzowskiej odsłonie niepowtarzalnej lekcji języka rosyjskiego (Pomysłowe rozpoczęcie i zakończenie lekcji) Gry, zabawy, symulacje i uatrakcyjnianie zajęć języka rosyjskiego. Materiały autorskie młodego nauczyciela, planowanie i prowadzenie kółka języka rosyjskiego. Tworzenie i realizacja testów i zadań sprawdzających. Od teorii do działania – warsztat twórczy nauczyciela pasjonaty Elementy socjokulturowe w prezentacji multimedialnej. |
Literatura: |
Акишина, А.А , Учимся учить, Москва 2004. Щукин А.Н, Методика преподавания РКИ, Москва, 2003. Dźwierzyńska E., Kossakowska-Maras M., Lekcja języka obcego, Rzeszów 2007. Komorowska H. (red), Ćwiczenia komunikacyjne w nauczaniu języka obcego, Warszawa 1988. Pfeiffer W., Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Poznań 2001. Szternberg A., Komunikacyjne środowisko nauczania i uczenia się, Wrocław 2006. Siek-Piskozub T., Gry, zabawy, symulacje w nauczaniu języków obcych, Warszawa, 2000. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: rozumie i prawidłowo operuje aparatem pojęciowym, doskonali swój warsztat oratorski analizuje i rozpoznaje rodzaje konspektów lekcji języka rosyjskiego i umie samodzielnie określić cele zajęć prawidłowo i zajmująco precyzuje temat lekcji języka rosyjskiego lub swojego wystąpienia prawidłowo interpretuje dobór ćwiczeń, zadań i poleceń do lekcji (kółka zainteresowań), potrafi zarekomendować tego rodzaju lekcję i zachęcić do uczestniczenia na zajęciach pozalekcyjnych wybiera i stosuje techniki ludyczne i zna niekonwencjonalne metody nauczania do sprawdzenia wiadomości ucznia, prawidłowo stosuje elementy konspektu na lekcji języka rosyjskiego rozpoznaje cele lekcji, umiejętności uczniów i potrafi wprowadzić odpowiednie ćwiczenia do realizacji tematu lekcji języka rosyjskiego . korzysta ze źródeł bibliograficznych, pomocy dydaktycznych i środków medialnych rosyjskich (oryginalnych) opracowuje pracę semestralną (prezentację multimedialną) osadzoną w realiach i kulturze rosyjskiej stosuje zdobytą wiedzę w kształtowaniu i wzbogacaniu własnych wystąpień oratorskich i wykonywaniu konspektu, jest zorientowany na przeprowadzenie prezentacji lekcji języka rosyjskiego z wykorzystaniem środków multimedialnych i technik ludycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: - obecność oraz aktywny udział na zajęciach; - systematyczne przygotowanie do zajęć; - wykonywanie ustnych i pisemnych prac domowych i kontrolnych; - zaangażowanie oraz udział w pracy nad prezentacjami, wystąpieniami, projektami, itd.; - zaliczenie śródsemestralnych prac kontrolnych, sprawdzających stopień znajomości i opanowania materiału oraz poszczególne umiejętności językowe; - egzamin końcowy; - inne (np. systematyczne zaliczanie ewentualnych nieobecności) Metody oceniania: • Metody kształtujące: bieżąca ocena i ewentualna korekta realizacji zadań wykonywanych w trakcie zajęć oraz w domu. • Metody podsumowujące: ostateczna, końcowa ocena wykonania zadań polega na przeprowadzeniu egzaminu. Studenci podlegają ocenie ciągłej podczas wykonywania ćwiczeń w trakcie zajęć. Uzyskują również oceny cząstkowe z prac zaliczeniowych, które są omawiane i podsumowywane na zajęciach. SKALA OCEN: • bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty; • dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami; • dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów; • dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami; • dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami; • niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.