Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-ANG-26
Kod Erasmus / ISCED: 09.102 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literatura i językoznawstwo (lingwistyka) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego
Jednostka: Katedra Skandynawistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 7.00 LUB 8.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Rozwinięcie zdolności systematycznej pracy nad językiem do poziomu B2+ wg ESOKJ oraz poddawania własnej pracy krytycznej ocenie

Przekazanie wiedzy z zakresu gramatyki praktycznej do poziomu B2+ wg ESOKJ: okresy warunkowe, tryb łączący, czasowniki modalne

Rozwinięcie umiejętności poprawnego użycia okresów warunkowych, trybu łączącego oraz czasowników modalnych w języku angielskim na poziomie B2+ wg ESOKJ

Rozwinięcie wiedzy o systemie fonetycznym i fonologicznym języka angielskiego

Rozwinięcie umiejętności poprawnej artykulacji dyftongów angielskich

Rozwinięcie umiejętności w zakresie poprawnej imitacji podstawowych wzorców intonacyjnych języka angielskiego

Rozwinięcie zdolności rozumienia tekstów pisanych w języku angielskim na poziomie B2+ wg ESOKJ z różnych dziedzin życia a także rozumienia potocznej angielszczyzny wraz z różnymi akcentami

Doskonalenie i poszerzanie słownictwa z wybranych dziedzin życia: rynek detaliczny i konsumpcjonizm, postęp technologiczny, media masowego przekazu, państwo i prawo

Rozwinięcie umiejętności precyzyjnego i poprawnego formułowania wypowiedzi w języku angielskim do poziomu B2+ wg ESOKJ w jasny i przejrzysty sposób

Dalsze doskonalenie umiejętności prezentacji wybranego zagadnienia/tematu w języku angielskim na poziomie B2+ wg ESOKJ

Rozwinięcie umiejętności pracy w grupach, polegającej m.in. na: wspólnym przygotowaniu dialogów sytuacyjnych, argumentów do dyskusji a także wymianie opinii i poglądów w języku angielskim na poziomie B2+ wg ESOKJ

Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów w języku angielskim w formie dialogu lub dyskusji panelowej

Rozwinięcie umiejętności korzystania z różnego typu słowników specjalistycznych (np.: Longman Pronunciation Dictionary, Collins Paperback Thesaurus, Oxford Learner’s WordFinder Dictionary)


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Pełny opis:

Wyrównanie znajomości języka u studentów do poziomu między Cambridge First Certificate, a Cambridge Advanced English w zakresie wszystkich sprawności językowych. Studenci poznają podstawowe pojęcia z zakresu fonetyki i fonologii, użycie czasów angielskich, czasowników modalnych, trybów warunkowych, liczby mnogiej rzeczowników i szyku wyrazów w zdaniu. Konwersacja obejmuje problemy społeczne, systemy klasowe, przemoc, zdrowie, ekologia, katastrofy naturalne i wywołane działalnością człowieka.

Literatura:

Clark, S. & G.Poiton, 2009, Words, A User’s Guide, Harlow: Longman

Cotton, D., et al, 2010, Language Leader Advanced, Harlow: Longman

Foley,M. & D.Hall, 2005, Advanced Learner’s Grammar, Harlow: Longman

Graver, B.D., 1990, Advanced English Practice, Oxford: Oxford University Press

Hewings, M., 2005, Advanced Grammar in Use, Cambridge: Cambridge University Press

McCarthy, M. & F. O’Dell, 2002, English Vocabulary in Use, Cambridge: Cambridge University Press

Roach, P., 2002, English Phonetics and Phonology, Cambridge: Cambridge University Press

Side, R. & G. Wellman, 1999, Grammar and Vocabulary for CAE and CPE, Harlow; Longman

Sobkowiak, W., 2001, English Phonetics for Poles, Poznań: Bene Nati

Thomas, B.J., 1991, Advanced Vocabulary and Idiom, Walton-on-Thames: Nelson

Vince, M., 2003, Advanced Language Practice, Oxford: Macmillan

Wells, J. C., 2008, Pronunciation Dictionary, Harlow: Longman.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

zna pojęcia z gramatyki i fonetyki języka angielskiego na poziomie B2+ wg ESOKJ

potrafi przeczytać ze zrozumieniem tekst popularno-naukowy w języku angielskim na poziomie B2+ wg ESOKJ

rozszerza swój repertuar językowy ze szczególnym uwzględnieniem przymiotników

potrafi analizować podstawowe zagadnienia gramatyczne języka angielskiego w zakresie objętym modułem na poziomie B2+

potrafi przygotować prezentację w języku angielskim na wybrany temat

rozumie język potoczny na poziomie B2+ według ESOKJ

korzysta ze słowników jednojęzycznych na równi z dwujęzycznymi

potrafi zabrać głos w dyskusji poprawnie i idiomatycznie formułując swoje argumenty

posługuje się bardziej świadomie językiem angielskim na poziomie B2+ według ESOKJ rozumiejąc konstrukcje, jakich używa

rozumie pogłębione znaczenie słowa „idiom”

umie pracować w grupie przygotowując np. wpólną prezentację

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia&

F: dyskusja w grupie, ocena prezentacji

P: pisemne kolokwium zaliczeniowe

F: ocena prezentacji, analiza tekstów

P: pisemne kolokwium zaliczeniowe

F: ocena prezentacji, analiza tekstów, dyskusja w grupie, ćwiczenia słownikowe

Przykładowe zadania (pytania) służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.

a. Transcribe the sentences below.

b. Rewrite the sentences below so that the meaning stays the same.

c. Newspapers will soon be a thing of the past (dyskusja panelowa).

d. There are claims that plastic is a blight upon our lives. Why (praca w parach).

5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)