Praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-ANG-26 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.102
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Katedra Skandynawistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
7.00
LUB
8.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Rozwinięcie zdolności systematycznej pracy nad językiem do poziomu B2+ wg ESOKJ oraz poddawania własnej pracy krytycznej ocenie Przekazanie wiedzy z zakresu gramatyki praktycznej do poziomu B2+ wg ESOKJ: okresy warunkowe, tryb łączący, czasowniki modalne Rozwinięcie umiejętności poprawnego użycia okresów warunkowych, trybu łączącego oraz czasowników modalnych w języku angielskim na poziomie B2+ wg ESOKJ Rozwinięcie wiedzy o systemie fonetycznym i fonologicznym języka angielskiego Rozwinięcie umiejętności poprawnej artykulacji dyftongów angielskich Rozwinięcie umiejętności w zakresie poprawnej imitacji podstawowych wzorców intonacyjnych języka angielskiego Rozwinięcie zdolności rozumienia tekstów pisanych w języku angielskim na poziomie B2+ wg ESOKJ z różnych dziedzin życia a także rozumienia potocznej angielszczyzny wraz z różnymi akcentami Doskonalenie i poszerzanie słownictwa z wybranych dziedzin życia: rynek detaliczny i konsumpcjonizm, postęp technologiczny, media masowego przekazu, państwo i prawo Rozwinięcie umiejętności precyzyjnego i poprawnego formułowania wypowiedzi w języku angielskim do poziomu B2+ wg ESOKJ w jasny i przejrzysty sposób Dalsze doskonalenie umiejętności prezentacji wybranego zagadnienia/tematu w języku angielskim na poziomie B2+ wg ESOKJ Rozwinięcie umiejętności pracy w grupach, polegającej m.in. na: wspólnym przygotowaniu dialogów sytuacyjnych, argumentów do dyskusji a także wymianie opinii i poglądów w języku angielskim na poziomie B2+ wg ESOKJ Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów w języku angielskim w formie dialogu lub dyskusji panelowej Rozwinięcie umiejętności korzystania z różnego typu słowników specjalistycznych (np.: Longman Pronunciation Dictionary, Collins Paperback Thesaurus, Oxford Learner’s WordFinder Dictionary) |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Pełny opis: |
Wyrównanie znajomości języka u studentów do poziomu między Cambridge First Certificate, a Cambridge Advanced English w zakresie wszystkich sprawności językowych. Studenci poznają podstawowe pojęcia z zakresu fonetyki i fonologii, użycie czasów angielskich, czasowników modalnych, trybów warunkowych, liczby mnogiej rzeczowników i szyku wyrazów w zdaniu. Konwersacja obejmuje problemy społeczne, systemy klasowe, przemoc, zdrowie, ekologia, katastrofy naturalne i wywołane działalnością człowieka. |
Literatura: |
Clark, S. & G.Poiton, 2009, Words, A User’s Guide, Harlow: Longman Cotton, D., et al, 2010, Language Leader Advanced, Harlow: Longman Foley,M. & D.Hall, 2005, Advanced Learner’s Grammar, Harlow: Longman Graver, B.D., 1990, Advanced English Practice, Oxford: Oxford University Press Hewings, M., 2005, Advanced Grammar in Use, Cambridge: Cambridge University Press McCarthy, M. & F. O’Dell, 2002, English Vocabulary in Use, Cambridge: Cambridge University Press Roach, P., 2002, English Phonetics and Phonology, Cambridge: Cambridge University Press Side, R. & G. Wellman, 1999, Grammar and Vocabulary for CAE and CPE, Harlow; Longman Sobkowiak, W., 2001, English Phonetics for Poles, Poznań: Bene Nati Thomas, B.J., 1991, Advanced Vocabulary and Idiom, Walton-on-Thames: Nelson Vince, M., 2003, Advanced Language Practice, Oxford: Macmillan Wells, J. C., 2008, Pronunciation Dictionary, Harlow: Longman. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: zna pojęcia z gramatyki i fonetyki języka angielskiego na poziomie B2+ wg ESOKJ potrafi przeczytać ze zrozumieniem tekst popularno-naukowy w języku angielskim na poziomie B2+ wg ESOKJ rozszerza swój repertuar językowy ze szczególnym uwzględnieniem przymiotników potrafi analizować podstawowe zagadnienia gramatyczne języka angielskiego w zakresie objętym modułem na poziomie B2+ potrafi przygotować prezentację w języku angielskim na wybrany temat rozumie język potoczny na poziomie B2+ według ESOKJ korzysta ze słowników jednojęzycznych na równi z dwujęzycznymi potrafi zabrać głos w dyskusji poprawnie i idiomatycznie formułując swoje argumenty posługuje się bardziej świadomie językiem angielskim na poziomie B2+ według ESOKJ rozumiejąc konstrukcje, jakich używa rozumie pogłębione znaczenie słowa „idiom” umie pracować w grupie przygotowując np. wpólną prezentację |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia& F: dyskusja w grupie, ocena prezentacji P: pisemne kolokwium zaliczeniowe F: ocena prezentacji, analiza tekstów P: pisemne kolokwium zaliczeniowe F: ocena prezentacji, analiza tekstów, dyskusja w grupie, ćwiczenia słownikowe Przykładowe zadania (pytania) służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia. a. Transcribe the sentences below. b. Rewrite the sentences below so that the meaning stays the same. c. Newspapers will soon be a thing of the past (dyskusja panelowa). d. There are claims that plastic is a blight upon our lives. Why (praca w parach). 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.