Język obszaru kulturowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-2JOK-FW-24 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Język obszaru kulturowego |
Jednostka: | Instytut Językoznawstwa |
Grupy: |
filologia węgierska, studia uzupełniające magisterskie, semestr 2 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język fiński |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Przedmiotem zajęć jest praktyczna nauka języka fińskiego. Student poznaje system gramatyczny języka fińskiego i słownictwo podstawowe, zdobywa podstawowe kompetencje i sprawności językowe umożliwiające uczestniczenie w komunikacji językowej oraz poznaje kontekst pragmatyczny i kulturowy. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Skrócony opis: |
Przedmiotem zajęć jest praktyczna nauka języka fińskiego. |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia Słownictwo i gramatyka zawarta w podręczniku Nuutinen, Olli. 1997. Suomea suomeksi I. Helsinki: SKS. oraz w materiałach dostarczonych przez wykładowców Zagadnienia gramatyczne: - system samogłosek i spółgłosek - cechy prozodyczne (akcent, intonacja) - używanie zaimków osobowych, wskazujących, poimków - wykładnik liczby mnogiej rzeczowników i przymiotników - czasowniki - negacja - liczebniki główne i porządkowe - morfologiczne wykładniki przypadka - dopełnienie bliższe - przyrostki osobowo-dzierżawcze - stopniowanie przymiotników - szyk wyrazów w zdaniu - rekcja (elementy) - czas przeszły - tryb rozkazujący - strona bezosobowa Wykorzystanie słownictwa, gramatyki i pragmatyki językowej objętych treściami kształcenia w codziennych sytuacjach komunikacyjnych wykorzystanie słownictwa, gramatyki i pragmatyki językowej objętych treściami kształcenia w tworzeniu wypowiedzi ustnych wykorzystanie słownictwa, gramatyki i pragmatyki językowej objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych z wykorzystaniem źródeł słownikowych |
Literatura: |
Podstawowa: Nuutinen, Olli. 1997. Suomea suomeksi I. Helsinki: SKS. Dodatkowa: Lepäsmaa, Anna-Liisa – Silfverberg, Leena. 1998. Suomen kielen alkeisoppikirja. Helsinki: Finn Lectura. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1. używa słownictwa objętego przedmiotem w formie ustnej i pisemnej odpowiednio do sytuacji komunikacyjnej 2. używa struktur gramatycznych objętych przedmiotem w formie ustnej i pisemnej odpowiednio do sytuacji komunikacyjnej 3. formułuje wypowiedzi i prowadzi rozmowę w języku fińskim na tematy objęte przedmiotem zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A1+ ESOKJ 4. tworzy teksty (wypracowanie, opis) związane z tematami objętymi przedmiotem zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A1+ ESOKJ 5. czyta ze zrozumieniem teksty związane z tematami objętymi przedmiotem zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A1+ESOKJ 6. rozumie wypowiedzi w języku fińskim oraz treści odtwarzane z nośników zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A1+ ESOKJ 7. korzysta ze źródeł umożliwiających poszerzenie wiedzy leksykalnej i gramatycznej (źródła słownikowe, Internet) 8. zna elementarną terminologię gramatyczną w zakresie objętym przedmiotem |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wszystkich testów kontrolnych (na zakończenie każdej jednostki lekcyjnej lub tematycznej, minimum 61 %, w przypadku testów kontrolujących znajomość leksyki 80%) oraz wykonanie wszystkich prac pisemnych zadanych przez wykładowcę. Możliwość 3 nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze. Ocena końcowa na podstawie egzaminu ustnego i pisemnego (<61% - ndst, 61-70% dst, 71-75% dst+, 76-85% db, 86-90% db+, 91%< bdb) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.